• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

5
غلامحسین اسماعیلی:

حجت‌الاسلام مصدق به عنوان معاون اول قوه قضائیه منصوب شد

  • کد خبر : 18382
  • 22 تیر 1400 - 14:14
حجت‌الاسلام مصدق به عنوان معاون اول قوه قضائیه منصوب شد
سخنگوی قوه قضائیه: حجت‌الاسلام مصدق رئیس فعلی دیوان عدالت اداری به عنوان معاون اول قوه قضائیه منصوب شد.

به گزارش صدای حوزه، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز (سه‌شنبه ۲۲ تیرماه) با خبرنگاران گفت: دوره جدید از سوی رئیس جدید قوه‌قضائیه دوره تحول و تعالی نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: بدنه قوه قضائیه برای انجام مأموریت‌های قوه قضائیه در دوره جدید و نیل به اهداف و برنامه‌های مندرج در ابلاغ انتصاب ریاست قوه، تمام تلاش و توان خویش را به کار خواهند گرفت تا این دوره از دوره‌های موفق قوه قضائیه باشد.

از ریاست قبلی قوه آیت‌الله رئیسی که دوره کوتاه مدت اما توأم با افتخار را در قوه بنا کرد به گونه ای که هم رضایت مقام معظم رهبری را به همراه داشت و موجب افزایش امید و اعتماد به قوه بین مردم شد کمال تشکر را دارم و بسیار خرسندم که رئیس وقت قوه قضائیه علاوه بر مسئولیت‌هایی که داشت مورد اعتماد مردم قرار گرفت و به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم برگزیده شد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: با این دو انتخاب در دولت آینده شاهد تعامل و همکار حداکثری بین قوه قضائیه و دولت بلکه قوای سه گانه کشور خواهیم بود و این تعامل آثار و برکات مثبتی برای مردم و جامعه ما به همراه خواهد داشت.

دوره تحول و تعالی در قوه قضائیه

اسماعیلی ادامه داد: دوره جدید قوه قضائیه از ناحیه حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای به عنوان دوره تحول و تعالی نامگذاری شده است. در این دوره همان سند تحول قضائی که با پشتوانه علمی و پژوهشی توسط نخبگان تهیه شده بود و با تأیید رهبری معظم انقلاب و استقبال همکاران ما مواجه شده است، مبنای کار خواهد بود.

اسماعیلی در دوره جدید قرار ما استمرار اجرای سند تحول و البته توسعه و تسریع در اجرای مفاد این سند خواهد بود. اصلاح و ارتقا و روزآمدی این سند نیز مدنظر قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در قوه قضائیه در دوره‌ای که از هفته قبل آغاز شده است، بر اساس مأموریت‌های قانونی خدمت‌رسانی به مردم در حوزه احقاق حق و اجرای عدالت مأموریت اصلی ماست و برای انجام آن در همه ادوار و به ویژه در دوره جدید تأکید شده است که باید گوشی شنوا توأم با حلم و بردباری در همه ارکان و اجزای قوه قضائیه وجود داشته باشد.

شنیدن گلایه‌ها، انتقادات، انتظارات، پیشنهادات و ایده‌های جدید از زبان آحاد مردم به ویژه نخبگان مدنظر مسئولان قوه قضائیه در دوره جدید است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: تماس‌هایی که در آغاز دوره و آغاز مسئولیت آقای محسنی‌اژه‌ای با افراد به ویژه اساتید حوزه و دانشگاه و اصحاب فرهنگ و رسانه انجام شد در این مسیر تعریف می‌شود و بسیار خرسندیم که اعلام کنیم در همین چند روز و با ایجاد مسیر و کانال ارتباطی با نخبگان و اصحاب فرهنگ و رسانه بیش از ۵۶۰ پیشنهاد و نظریه به ما واصل شده است که محورهای اصلی پیشنهادات واصله در حوزه‌ایی مانند پرونده‌های مفتوحه در افکار عمومی و ابعاد سند قضائی و گزارشگری فساد در بخش‌های مختلف بوده است.

محورهای ده گانه

همه این پیام‌ها با دقت مطالعه و دسته‌بندی شده و بخش قابل توجهی از آن را ریاست جدید قوه قضائیه شخصاً ملاحظه کرده و مورد توجه قرار داد می‌توان ادعا کرد که محورهای ده گانه اعلامی رئیس قوه در اولین نشست شورای عالی قوه بخشی از آن برگرفته از این پیشنهادات بود.

محورهای ده گانه به صورت جدی مورد توجه قرار خواهد گرفت با زمانبندی مشخص و تأکید شده همه این وعده‌ها در زمان مشخص شده منتهی به نتیجه شود و اگر نتیجه حاصل نشد پاسخ با دلایل توجیهی عدم انجام مأموریت‌ها ارائه شود.

اسماعیلی تأکید کرد: در این دوره پیگیری مستمر برنامه‌ها و اجرای آن در برنامه زمانی مشخص مورد تأکید است و در اولین بخش که اجرا شد رئیس جدید قوه اعلام کردند به زودی معاون اول جدید قوه قضائیهانتخاب خواهد شد و بعد از جلسه و در نشست تخصصی محمد مصدق به عنوان معاون اول قوه قضائیه انتخاب شدند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=18382
  • منبع : تسنیم

مطالب مرتبط

05فروردین
ادامه رویکرد تحولی و اجرای سند تحول موجود با اهتمام ویژه در قوه قضائیه
10آبان
درباره تناسب جرم و جزا و شرایط رهایی مجرمان زندانی!
در گفتگوی صدای حوزه با قاضی مطهری نژاد بررسی شد؛

درباره تناسب جرم و جزا و شرایط رهایی مجرمان زندانی!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.