• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

9
آیت‌الله رئیسی تأکید کرد؛

مجازات قاطعانه در انتظار مدیران متخلف +فیلم

  • کد خبر : 1737
  • 16 بهمن 1399 - 21:00
مجازات قاطعانه در انتظار مدیران متخلف +فیلم
رئیس قوه‌ قضائیه گفت: اگر مدیری متخلف شد باید به صورت مضاعف مجازات و کیفر شود.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، رئیس قوه‌ قضائیه در بیست و یکمین سفر استانی خود، به گیلان رفته و در جلسه شورای اداری این استان حضور یافت.

آیت‌الله رئیسی در این جلسه ضمن تبریک به مناسبت ایام ولادت حضرت زهرا(س)، از مجاهدت‌های کادر درمان در راه مبارزه با ویروس کرونا تشکر و قدردانی کرد. 

وی با تأکید بر اینکه ایام دهه فجر یوم‌الله است، گفت : آنچه در یوم‌الله ۲۲ بهمن واقع شد جلوه قدرت الهی بود که خداوند متعال عنایت کرد و اراده ملت بزرگ ایران را در مقابل ستمگران و قدرت‌های مسلط روزگار پیروز کرد.

رئیسی با اشاره به اینکه در این ‌انقلاب امام و مقتدای ما، تحول‌خواه و تحول‌گرا بود، گفت: حقیقتاً امام به دنبال یک تحول بزرگ بودند، هم در بُعد عمل و هم در اندیشه و تمام بخش‌های کشوری که از وابستگی رنج می‌برد و به دنبال ایجاد استقلال در تمام زمینه‌ها بود.

رئیس قوه ‌قضائیه با اشاره به استبداد و خفقان دوران ستم‌شاهی گفت: ازادی هدیه خدا به بندگان است و خدا این هدیه بزرگ را به ملت ایران‌عنایت کرد. جایی که پیوند بین جمهوریت و اسلامیت در عمل‌ به دین و آموزه‌های دینی محور قرار‌ گرفت و جمهوری اسلامی شکل گرفت.

وی با تأکید بر این که جامعه حق عقب نشینی و درجا زدن ندارد بیان داشت: تغییر و تحول همواره باید صورت بگیرد، ملت و جامعه ما نه حق عقب نشینی و عقب گرد و درجا زدن ندارد. جامعه ما یک حق دارد و آن هم پیشروی است.

با حرکات مجاهدانه موانع پیشرفت جامعه مرتفع گردد

رئیسی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: همواره باید در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی پویایی بر کار مسلط و برنامه‌ها رو به جلو باشد. 

وی افزود: این امتِ در حال حرکت، پویا و هدفدار، مقتدا و امامی دارد که بهره گیری از تمام ظرفیت های مادی و معنوی نهفته در امت را می‌شناسد و می‌شناساند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به مجاهدت‌های رزمندگان در مقابله با موانع دشمن گفت: جامعه پویا باید به سمت بهتر شدن حرکت کند، طبیعتاً موانعی هم در مقابل این حرکت به وجود خواهد آمد، اما با حرکات مجاهدانه می‌توان موانع را از میان برداشت

وی اظهار داشت:‌ رزمندگان عزیز ما در جبهه‌ها الگو هستند که هیچ مانعی را محاسبه نکرده و با حرکت انقلابی مانع را از میان می‌بردند و اساس کارشان هم خداخواهی و عشق به پروردگار متعال بود. 

آیت‌الله رئیسی با تقدیر از عملکرد مدیران و تصمیم‌سازان استان گیلان گفت: سرمایه‌های بزرگی در استان گیلان وجود دارد، ذخائر مادی همچون آب، جنگل، محیط زیست و مهم‌ترین سرمایه این ‌استان نیروی کار فعال و جوان است اینها همه سرمایه‌های این استان به شمار می‌رود. از این رو کار اصلی مدیران باید بالابردن بهره‌وری از این سرمایه‌ها در جهت گره‌گشایی از زندگی مردم باشد.

وی با تأکید بر اینکه زد و بندها اجازه بهره‌وری از این سرمایه‌ها را نمی‌دهد، اظهار داشت: اینکه بتوانیم‌ در همه عرصه‌ها تولید را بالاببریم و موانع تولید را رفع کنیم کار سختی نیست.

حفظ شئون اجتماعی باید برای مدیران مضاعف باشد

رئیس قوه قضائیه گفت: مدیران باید مقید به رعایت قوانین باشند. اگر مدیری متخلف شد باید به صورت مضاعف مجازات و کیفر شود. این که مدیری در دره حیران با استفاده از رانت و زد و بند، برای خودش، ساخت و ساز کند و ویلا بسازد عین بی‌قانونی است. در چنین حالتی علاوه بر تعقیب قانونی آن مدیر، با ویلا نیز بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران برخورد شود.

وی وضعیت حاکم بر کارخانه ایرانپوشش را یک فاجعه خواند و گفت: برفی در سال ۸۴ آمد، حالا از آن برف سوء استفاده شده و تمام آنجا را ویران کردند. مسأله ویران کردن ثروت ملی است، این وضعیت باید به حالت رونق و تولید برگردد و با عناصر این ویرانی برخورد شود.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه خصوصی سازی در کشور یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، گفت: دولت باید از تصدی‌گری دست بردارد، به توانمندتر کردن بخش خصوصی کمک کرده و از سرمایه‌گذاری که کارخانه‌ای را آباد می‌کند، تمام قد حمایت کند.

رئیس قوه‌ قضائیه با بیان این که نظام اسلامی ایران میتنی بر رأی مردم است، گفت: کشور ما کشور انتخابات بوده و افتخار نظام به شمار می‌آید. در انتخابات‌ها و تغییر مدیران نباید توقف در کارها ایجاد شود. باید جوانان را حفظ کنیم و در اجرای عدالت کوشا باشیم. چرا که اجرای عدالت از فکر و اخلاق جوانان صیانت می‌کند.

هیج قدرتی در کشور بالاتر از قانون نیست

آیت‌الله رئیسی با اشاره بر این که شرکت رشت الکترونیک می‌توانست نگین انگشتری باشد، گفت: امروز این مرکز اثرگذار در استان گیلان به تلی از خاک تبدیل شده است و این مسائل باید در اسرع وقت رسیدگی شده و اخبار پیگیری این امور در دادگستری استان علنی شود تا مردم به اجرای عدالت امیدوار شوند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مسائل در داخل کشور قابل حل است، اظهار داشت : هیج گره‌ای نیست که به دست مردم این کشور حل نشود، بنابراین چرا باید اجرای قانون مشمول مرور زمان شده و مردم نا‌امید شوند.

وی با تأکید به اینکه مردم گیلان در جبهه‌ها، شعار ما می‌توانیم را ثابت کرده‌اند، گفت: بسیاری از مدیران امروز گیلان همان جوانان جبهه و جنگ هستند. به همین علت این مدیران، باید بی‌عدالتی را ضد ارزش بدانند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: هیج قدرتی در کشور بالاتر از قانون نیست و رأس نظام که رهبری است بارها گفته‌اند که فصل الخطاب قانون است. از این رو مدیران نباید با هیج شخص و سازمانی رودربایستی داشته باشند./1023/ب/203/ 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=1737

مطالب مرتبط

01خرداد
حمایت از اقشار محروم و کنترل بازار و نرخ ارز
دغدغه های اصلی اقتصاددانان اسلامی به دولت منتقل شد؛

حمایت از اقشار محروم و کنترل بازار و نرخ ارز

01خرداد
عدالت خواهی و حس شیرین اپوزیسیون بودن!
حال خوش مدعیان عدالت در فضای مجازی؛

عدالت خواهی و حس شیرین اپوزیسیون بودن!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.