• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6237اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

6

جزئیات مهم از پشت پرده دستگیری فرمانده باهوش و محبوب اهل سنت عراق

  • کد خبر : 14317
  • 09 خرداد 1400 - 12:14
جزئیات مهم از پشت پرده دستگیری فرمانده باهوش و محبوب اهل سنت عراق
دولت کاظمی همزمان با شروع اعتراضات مردمی با متهم کردن قاسم مصلح به دخالت در قتل تظاهر کنندگان مشهور (ایهاب الوزنی) تلاش کرد فرار به جلو کند و چهره بسیج مردمی را در میان مردم مخدوش کند.

به گزارش صدای حوزه، در روزهای گذشته اعتراض به وضعیت اقتصادی و خدمات ضعیف رفاهی در مناطق مرکزی و جنوبی عراق شدت گرفت و تظاهرات گسترده ضد دولتی در شهرهای مختلف به ویژه بغداد برگزار شد.

در جریان تظاهرات در پایتخت عراق شماری از شهروندان به طرز مشکوکی  توسط افراد ناشناس به قتل رسیدند و همین مسئله منجر به افزایش اعتراضات ضد دولتی شد و خشم مردم را برانگیخت.

همزمان با تشدید اعتراضات، روز سه شنبه (چهارم خردادماه) گروهی از نیروهای امنیتی دولت عراق به سرکردگی «ابورغیف»، آقای «قاسم محمد کریم الخفاجی» مشهور به «قاسم مصلح»، فرمانده ارشد بسیج مردمی را در منطقه «الدوره» به بهانه قتل شماری از تظاهرکنندگان معروف از جمله «ایهاب الوزنی» در جنوب شهر بغداد دستگیر کردندو در نهایت با واکنش قاطع رزمندگان بسیج مردمی مواجه و مجبور شدند وی را آزاد کنند.

آقای قاسم مصلح از فرماندهان بسیار معروف سازمان بسیج مردمی به شمار می آید و در حال حاضر فرماندهی تیپ «الطفوف» یا همان تیپ ۱۳ و مناطق غربی استان مهم و حساس الانبار را بر عهده دارد.

دو هدف مشخص از دستگیری قاسم مصلح

روند تحولات میدانی و آنچه که این روزها در مناطق جنوبی و مرکزی عراق می گذرد به خوبی نشان می دهد دستگیری فرمانده ارشد بسیج مردمی با دو هدف مشخص صورت گرفته است.

۱.نخست، دولت کاظمی همزمان با شروع اعتراضات مردمی با متهم کردن قاسم مصلح به دخالت در قتل تظاهر کنندگان مشهور (ایهاب الوزنی) تلاش کرد فرار به جلو کند و چهره بسیج مردمی را در میان مردم مخدوش کند.

مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق که در اجرایی کردن شعارها و وعده های بهبود وضعیت اقتصادی ناکام مانده و به دنبال فرصتی برای توجیه ناتوانی دولتش است درصدد است از اعتراضات به سود خود بهره برداری کند و با متهم کردن بسیج مردمی میان تظاهرکنندگان محبوبیت حداقلی پیدا کند و این گونه القا کند که اجازه نمی دهد کسی به معترضان حمله کند که در مجموع این سناریو به معنای موج سواری است.

فعالیت های قاسم مصلح در مقابل تروریست ها

۲.در بیان هدف دوم دستگیری فرمانده ارشد بسیج مردمی باید توضیح داد قاسم مصلح به طور دقیق تحرکات عناصر گروهک تروریستی داعش و کاروان های آمریکایی را در غرب استان الانبار و مرزهای مشترک با سوریه رصد می کند و حتی در چندین مورد اجازه ورود عناصر ارتش تروریستی آمریکا را به خاک عراق نداد و همین مسئله مقامات کاخ سفید و جریان همسو با آنان را در بغداد به شدت خشمگین کرد.

به گفته منابع آگاه میدانی، ارتش تروریستی آمریکا چندین بار تلاش کرد تروریست های داعش را به صورت مخفی و در میان کاروان های خود از خاک سوریه به داخل عراق منتقل کند که توسط این فرمانده زیرک و باهوش شناسایی و اجازه ورود پیدا نکرد.

به نظر می رسد، یکی از اصلی ترین عوامل و اهداف دستگیری قاسم مصلح فرمانده شجاع بسیج مردمی همین مورد بوده و حتی از سوی دولت عراق به وی هشدار داده شده بود که در مرز مانع آمریکایی ها نشود اما او توجهی نکرد و از سوی نیروهای امنیتی تحت فرمان مصطفی کاظمی بازداشت شد.

این فرمانده ارشد بسیج مردمی پس از آزادی هم تهدید شده و به وی گفته شده اگر دوباره به غرب استان الانبار بازگردد احتمال هدف قرار گرفته شدن توسط ارتش تروریستی آمریکا یا ترورش توسط گروه های دیگر وجود دارد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=14317
  • منبع : کانال زمانه

مطالب مرتبط

06اردیبهشت
همزمانی حوادث مزار شریف و قندور و ردپای تروریسم تکفیری
یادداشتی از حجت الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور؛

همزمانی حوادث مزار شریف و قندور و ردپای تروریسم تکفیری

14اسفند
سانسور انفجار نمازجمعه شیعیان پیشاور در رسانه ها/ وقتی خونی از خونی دیگر رنگین تر است
واکنش های کاربران مجازی به حادثه تروریستی نمازجمعه پیشاور؛

سانسور انفجار نمازجمعه شیعیان پیشاور در رسانه ها/ وقتی خونی از خونی دیگر رنگین تر است

28دی
دشمن شماره یک آمریکا حضرت امام خامنه‌ای و جمهوری اسلامی است
دبیر کل جنبش اسلامی عهد الله طی سخنانی مطرح کرد؛

دشمن شماره یک آمریکا حضرت امام خامنه‌ای و جمهوری اسلامی است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.