• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

5
با توجه به اجرای حکم قصاص جنجالی آرمان عبدالعالی؛

ماجرای آرمان و غزاله چه بود؟

  • کد خبر : 32035
  • 03 آذر 1400 - 16:55
ماجرای آرمان و غزاله چه بود؟
آرمان عبدالعالی و غزاله شکور دو نوجوانی بودند که اولین بار در کشور ترکیه باهم آشنا شدند و این رابطه در ایران هم ادامه پیدا کرد. در نهایت اسفند سال 1392 بود که آرمان در یک جر و بحث با غزاله و در یک خشم لحظه ای باعث قتل این دختر جوان می شود.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی صدای حوزه، آرمان عبدالعالی و غزاله شکور دو نوجوانی بودند که اولین بار در کشور ترکیه باهم آشنا شدند و این رابطه در ایران هم ادامه پیدا کرد. در نهایت اسفند سال ۱۳۹۲ بود که آرمان در یک جر و بحث با غزاله و در یک خشم لحظه ای باعث قتل این دختر جوان می شود.

او بعد از قتل جسد را به کمک چمدان در سطل زباله رها می کند و حالا ۸ سال است زندان می باشد و تاکنون هیچ سرنخی از کشف جسد هم بدست نیامده است.

دوستی از ترکیه تا ایران

آرمان و غزاله هر دو در یک سفر خانوادگی به آنتالیای ترکیه در سال ۱۳۹۰ باهم در زمین بسکتبال آشنا شدند و این ارتباط و دوستی بعد از بازگشت هم ادامه پیدا می کند.

گم شدن غزاله

ساعت ۱۰ شب ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ پدر و مادر غزاله هراسان و نگران با مراجعه به کلانتری ۱۰۳ گاندی خبر ناپدید شدن دخترشان را به پلیس می دهند.

پدر غزاله به پلیس اعلام می کند غزاله از ساعت ۳ ظهر برای مراجعه به پزشک پوست در خیابان ظفر از خانه خارج شده و تابحال برنگشته و تلفن همراهش هم خاموش است.

پلیس بعد از بررسی ها متوجه می شود غزاله بعد از ترک مطب به دیدار آرمان رفته است.

۱۴ اسفند ، احضار آرمان

دو روز بعد از گم شدن غزاله ، روز ۱۴ اسفند آرمان توسط پلیس آگاهی احضار شده و مدعی می شود: دو روز پیش غزاله با من تماس گرفته اما به خانه ما نیامده است.

و من هم در طول روز در اتاق برادر کوچکم بخاطر مصرف داروی ضد آلرژی فصلی خواب بودم.

اولین اعتراف آرمان به قتل

در ادامه بعد از تکنیک ها و ادله پلیسی ، آرمان به حرف می آید و می گوید:

بعد از تماس غزاله منتظر شدم مادرم از خانه بیرون برود سپس غزاله به خانمان آمد ، بعد از گفتگو او را بدرقه کردم و در را بستم اما ناگهان صدای جیغش را شنیدم.

غزاله به خاطر خیس بودن پله ها ، سر خورده و صورتش خونریزی داشت ، او را به داخل آوردم اما مرده و نفس نمی کشید.

به دورش کیسه زباله کشیدم و با چمدان چرخدار به میدان مینا بردم و به سطل زباله انداختم سپس برگشته و خون موجود در راه پله ها را پاک کردم.

با میله بارفیکس کشتم

آرمان در بازجویی بعدی با اعتراف صریح به قتل «غزاله» جزئیات بیشتری ارائه می کند:

وقتی غزاله به منزلمان آمد باهم بحث کردیم ، غزاله راجع به گذشته حرف می زد و دلش برای گذشته ها تنگ شده بود و من نمیخواستم به گذشته برگردم.

اجازه ندادم حرف بزند ، او مرا هل داد و من هم او را هل دادم که سرش به میله تخت خورد ، من هم سرش را دو دستی گرفتم و چند بار به میله تخت کوبیدم.

سپس میله بارفیکس را برداشتم و با آن نیز پنج ضربه به سرش زدم ، بعد او را در چمدان چرخدار گذاشتم و به سطل زباله انداختم.

دوباره منکر قتل شد

آرمان ۱۰ ماه بعد در جلسه ۱۴ دی ۱۳۹۳ دادگاه منکر هر گونه قتل شد و مجددا فوت غزاله را عجله وی برای رفتن و سقوط از پله ها اعلام کرد.

با این حال شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران ، آرمان را مقصر قتل غزاله دانست و او را به قصاص محکوم کرد.

بعد از تایید حکم قصاص توسط دیوان عالی ، حکم به اجرای احکام فرستاده شد اما شهریور ۱۳۹۵ ریاست قوه قضائیه برای بررسی بیشتر جلوی اعدام را گرفت.

پای چوبه اعدام و فرصت دوباره

در ۸ اسفند ۱۳۹۷ جلسه صلح و سازش با حضور خادمان آستان قدس رضوی برگزار شد و اولیای دم گذشت خود را منوط به معرفی محل اختفای جسد اعلام کردند.

بعد از فرصت داده شده بار دیگر به دلیل عدم کشف جسد غزاله ، روز ۱۱ دی ۱۳۹۸ تاریخ اجرای حکم قصاص آرمان تعیین شد.

آن روز آرمان در زندان رجایی شهر پای چوبه دار رفت تا اینکه در آخرین لحظه پدر و مادر غزاله دوباره به آرمان یک ماه فرصت دادند محل جسد فرزندشان را اعلام کند.

اسناد جدید وکلای آرمان

در فرصت ۱۱ دی تا ۱۱ بهمن ۹۸ وکلای آرمان اسناد جدیدی را به دادگاه ارائه دادند و دو قاضی که رای به قصاص داده بودند تصمیم گرفتند بار دیگر او محاکمه شود.

وکلای آرمان مدعی بودند بعد از تاریخ قتل ، برای غزاله در دانشگاه محصل تحصیل برگه مرخصی صادر شده و دفترچه بیمه اش هم تمدید شده است.

با استعلام صورت گرفته مشخص شد هم درخواست مرخصی و هم تمدید دفترچه بیمه توسط خانواده غزاله صورت گرفته است نه خود غزاله.

تایید قصاص برای بار دوم

بعد از آن آرمان برای بار دوم اینبار توسط قضات دادگاه کیفری ۱ استان تهران ، برای قتل غزاله مجرم تشخیص داده و به قصاص محکوم شد.

بعد از فرجام خواهی دوباره پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع شد و ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ حکم اعدام وی تایید شد

غزاله احتمالا زنده است

آرمان می گوید این احتمال وجود دارد ساعاتی بعد از آنکه جسد غزاله را به سطل زباله انداخته ، او به هوش آمده و آنجا را ترک کرده است.

جسد کجاست ؟

شاهین صمدپور خبرنگار آزاد که در چند سال اخیر تلاش زیادی برای روشن شدن ابعاد این پرونده داشت می گوید: گفته های آرمان در مورد نحوه قتل واقعیت دارد.

یعنی همان ماجرایی که آرمان در یک خشم لحظه ای باعث قتل غزاله می شود و بعد از آنکه جسد را به داخل سطل زبانه انداخته ، سطل هم بصورت مکانیزه تخلیه شده و کسی هم متوجه نمی شود ، به همین خاطر دیگر امکان یافتن جسد وجود ندارد.

آرمان بعد از ۱۰ سال

آرمان متولد ۱۹ اسفند ۱۳۷۴ در تهران فرزند اول خانواده است که در زندان تحصیلات خود را ادامه داده و حالا دانشجوی فوق لیسانس رشته «مهندسی پزشکی» است.

او در این ۱۰ سال تمام روزهای خود را پشت میله های زندان گذرانده است و حالا با آن «آرمان» قاتل فرسنگ ها فاصله دارد.

تلاش هنرمندان برای بخشش

در چند سال اخیر تمام هنرمندان از خانواده مرحوم غزاله خواستند از حق خود در قصاص آرمان گذشت کنند تا جان دیگری گرفته نشود.

۱۱ دی سال ۱۳۹۸ در شب اجرای حکم آقایان مجید مجیدی ، پرویز پرستویی ، رامبد جوان و احسان علیخانی در کنار خانواده شکور بودند.

در نهایت تلاش آنها و مهربانی خانواده شکور باعث شد درست چند دقیقه قبل از اعدام حکم به تعویق بیفتد و آرمان فرصت یک ماهه پیدا کند.

مادرش ، ناگفته ها از قتل را می خواهد

حالا بعد از گذشت این همه سال مشخص است آرمان، قاتل است ، چرا که خون غزاله در خانه آرمان پیدا شده و بازسازی صحنه نیز مو به مو انجام شده است.

اما مادر غزاله «ناهید شکوهی» حالا می خواهد محل اختفا یا دفن غزاله توسط آرمان اعلام شود یا حد الامکان راز ناگفته این قتل توسط آرمان بازگو شود.

آخرین جلسه سازش

آخرین جلسه صلح و سازش روز ۱۷ مهر ۱۴۰۰ در دادسرای جنایی تهران توسط قاضی شهریاری و با حضور آرمان و دو خانواده شکور و عبدالعالی برگزار شد.

در این جلسه مادر آرمان با گریه به پای مادر غزاله افتاد و گفت : آرمان را به مادر ببخش ، خودتان یک مادر هستید و غم نبود فرزند را حس کرده اید و من حاضرم مرا به جای آرمان اعدام کنید.

بار‌ها به دست و پای شما افتاده ام که به التماس‌های دل یک مادر که ۷ سال با سایه مرگ پسرش جدال می‌ کند، گوش بدهید.

مادر غزاله هم در حالی که اشک هایش را پاک می‌کرد، گفت: ۷ سال است که روزگار ما سیاه شده است ، فقط همین یک دختر را داشتم ، برای او امید و آرزو‌های زیادی داشتم ، او را طوری بزرگ کردم که کمبودی نداشته باشد و در رفاه باشد اما یکدفعه آرمان تمام نقشه‌ هایی را که برای آینده غزاله داشتم نابود کرد و ما بدبخت شدیم.

با این وجود من به آرمان فرصت دادم، اما او و خانواده اش پرونده را به سمت و سویی کشاندند که ما مجبور بودیم به جای احقاق حق، ثابت کنیم که دخترمان واقعا از بین رفته است ، همه این‌ ها قلب ما را بیشتر به درد آورد و باعث شد به جایی برسیم که دیگر نمی‌ توانیم به گذشت از قصاص فکر کنیم.

تاخیر ۶ باره در اجرای حکم

ابتدا قرار بود صبح روز چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ حکم آرمان عبدالعالی اجرا شود سپس به صبح روز شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ موکول و در نهایت ۲۴ ساعت مانده متوقف شد.

سپس اجرای قطعی حکم به صبح روز چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ موکول شده است اما این تاریخ هم نشد و این روال تا شش بار دیگر تکرار شد.

عادل فردوسی پور از جمله چهره هایی است که تلاش می کرد با رضایت گرفتن از خانواده غزاله ، جلوی اعدام آرمان را بگیرد.

در نهایت اعدام شد

آرمان عبدالعالی سحرگاه روز چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ در سن ۲۶ سالگی علی رغم تلاش های صورت گرفته بخاطر عدم رضایت خانواده غزاله ، اعدام شد

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=32035

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.