• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

7

گوشت بوقلمون و خواص قابل توجهی که در آن نهفته است

  • کد خبر : 10093
  • 17 تیر 1400 - 11:50
گوشت بوقلمون و خواص قابل توجهی که در آن نهفته است
مصرف گوشت بوقلمون خواص قابل توجه و بی شماری را به همراه دارد، همچنین مواد مغذی گوشت بوقلمون بسیار مفید است و به درمان برخی از بیماری ها کمک فراوانی می کند.
گوشت بوقلمون به دلیل بافت ویژه ای که دارد هنگام طبخ حجم خود را از دست نمی دهد و در مقایسه با گوشت قرمز از اهمیت بسیاری برخوردار است ولی این تنها مزیت گوشت بوقلمون نیست و در بحث خواص در حدی پیشتاز است که آن را گوشت معجزه می خوانند. مواد غذایی متعددی در بوقلمون وجود دارد و بنابراین مصرف این گوشت لخم به روش های مختلف سلامتی را بهبود می بخشد.
 
گوشت تیره بوقلمون معمولاً حاوی ویتامین و مواد معدنی بیشتری است، اما همینطور چربی و کالری بیشتری هم دارد. بوقلمون حاوی اسید تریپتوفان است در حالی که این درست است که بوقلمون حاوی تریپتوفان است، اما مقدار کافی برای خواب آلودگی ندارد ، در واقع همه گوشت ها حاوی تریپتوفان هستند.

واقعیت هایی در رابطه با گوشت بوقلمون:

گوشت بوقلمون تیره معمولاً حاوی ویتامین و مواد معدنی بیشتری نسبت به بوقلمون سفید است، اما چربی و کالری بیشتری دارد. بوقلمون زمانی که دمای داخلی آن به ۱۶۵ درجه فارنهایت برسد، پخته می شود.
 
بوقلمون های علفزارها به طور معمول دارای محتوای امگا ۳ بالاتری نسبت به بوقلمون پرورش یافته در دامداری های صنعتی هستند. کندن پوست بوقلمون نیز مقدار زیادی از محتویات چربی را حذف می کند.

مواد مغذی و ارزش تغذیه ای بوقلمون:

۸۵ گرم سینه بوقلمون کباب شده شامل این موارد است:
-۱۳۵ کالری
-۳.۲۶ گرم چربی
-۰ گرم کربوهیدرات
-۲۴.۷۰ گرم پروتئین

در مقایسه، همان مقدار گوشت بوقلمون تیره کباب شده نیز شامل موارد زیر است:

-۱۷۳ کالری
-۵.۱۳ گرم چربی
-۰ گرم کربوهیدرات
-۲۳.۵۵ گرم پروتئین

بوقلمون نیز شامل ویتامین ها و مواد معدنی زیر است:

-ویتامین های B – 6
-ویتامین B – 12
-نیاسین
-کلوئین
-سلنیوم
-روی
-ریبوفلاوین
-پنتونیک

خواص و فواید گوشت بوقلمون

۱.مناسب برای بدن سازی:

بسیاری از متخصصان تناسب اندام، بوقلمون را برای بدن سازی، به خصوص برگر بوقلمون، توصیه می کنند. آن ها غنی از پروتئین و شامل مقدار کمی کربوهیدرات و چربی هستند.
 
یک برگر متوسط، در حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ کالری و ۳۰ گرم پروتئین دارد که به ساخت و حفظ ماهیچه ضعیف کمک می کند. این کار به برآورده کردن نیاز روزانه کالری و پروتیین برای یک بدنساز کمک می کند.
 
به خاطر مواد مغذی اضافی یافت شده در بوقلمون، مانند ویتامین ها و مواد معدنی، بدن سازها می توانند بعد از ورزش به درستی ریکاوری شوند. جذب خوب مواد مغذی به کاهش خطر آسیب کمک می کند.

۲. گوشت بوقلمون برای کمک به دیابتی ها:

برخی متخصصان بهداشتی به بیماران دیابتی بوقلمون را توصیه می کنند، زیرا به کنترل سطوح قند خون کمک می کند.

۳. گوشت بوقلمون برای بهبود عملکرد روده:

بوقلمون یکی از سالم ترین غذاها است، با این حال می تواند برای افراد مبتلا به نقرس زیان آور باشد بوقلمون حاوی مقادیر بالایی از پورینس است که می تواند حملات نقرس را تحریک کند.
برخی از افراد مبتلا به نقرس قادر به خوردن بوقلمون هستند، اما نمی توانند غذاهای مشتق شده از پورین را تحمل کنند.

۴. گوشت بوقلمون برای کاهش کلسترول بالا:

مقدار کلسترول در بوقلمون به تیرگی گوشت بستگی دارد. سینه بوقلمون که گوشت سفید دراد، سطح پایینی از کلسترول را در مقایسه با گوشت تیره دارد. بنابراین بهتر است که از گوشت بوقلمون تیره برای کلسترول بالا اجتناب کنید. شما می توانید سطح چربی را با حذف پوست از گوشت بوقلمون کاهش دهید.

۵. گوشت بوقلمون برای کمک به کاهش بی خوابی:

تریپتوفان که در گوشت بوقلمون نیز یافت می شود، توسط مغز برای تولید سروتونین استفاده می شود. سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است که بدن را آرام و تقویت می کند و منجر به حس خوب می شود، که برای کسانی که از بی خوابی رنج می برند، مفید است.
 
سلنیوم یک ماده مغذی دیگر است که در بوقلمون یافت می شود و باعث افزایش و بهبود خواب و افزایش ایمنی بدن می شود. بسیاری از مردم بوقلمون را برای بی خوابی می خورند؛ زیرا حاوی ویتامین B3 و B6 است که در کنترل شرایط مفید هستند.

۶.کمک به سندروم روده تحریک پذیر یا IBS:

بوقلمون گوشت سفید برای ibs ایمن است. با این حال توصیه می شود که پوستش را قبل از پخت بکنید. همچنین از بوقلمون ارگانیک استفاده کنید ،زیرا به احتمال زیاد منجر به مشکلات هاضمه نمی شود.

۷. گوشت بوقلمون مفید برای دوران بارداری:

خوردن بوقلمون در دوران بارداری بی خطر است. با این حال زنان باردار باید از خوردن گوشت بدون چربی اجتناب کنند، زیرا ممکن است که منجر به نوعی مسمومیت غذایی شوند.
از خوردن گوشت هایی که به درستی نگهداری نمی شوند و یا تاریخ انقضا آن هاگذشته است، پرهیز کنید.

۸. گوشت بوقلمون برای کمک به ناراحتی معده:

برخی افراد ممکن است بعد از خوردن بوقلمون دچار مشکل معده ای شوند. این ممکن است به دلیل حساسیت گوشت و یا عدم تحمل گوشت باشد. مسمومیت غذایی نیز می تواند علت ناراحتی معده باشد.
در صورتی که علائم در هر بار که شما بوقلمون میخورید بوجود می آید، ممکن است نسبت به بوقلمون حساسیت داشته باشید. ناراحتی ها و گرفتگی عضلات شکمی ممکن است به خاطر مسمومیت غذایی باشد. بهتر است به نصیحت پزشکتان گوش کنید.

۹. گوشت بوقلمون برای کمک به کاهش وزن:

اغلب توصیه می شود که بوقلمون را برای کاهش وزن بخورید، زیرا غنی از پروتئین است. پروتئین شما را پر می کند و هم چنین هضم غذا را کاهش می دهد و در نتیجه باعث می شود که احساس سیری را بعد از غذا داشته باشید.
 
به این معنی است که شما در طول وعده غذایی بعدی خود کم تر پرخوری خواهید کرد. اگر می خواهید بوقلمون را در رژیم کاهش وزن خود بگنجانید، بوقلمون سفید کم چرب را انتخاب کنید، که کالری کمی دارد. سینه بوقلمون هم گزینه خوبی است. اندازه هر وعده بسیار مهم است.

۱۰. گوشت بوقلمون منبع غنی از پروتئین:

گوشت بوقلمون منبع غنی پروتئین است. پروتئین ساختمان بدن انسان (جذب پروتیین) است. هر یک از قسمت های بدن شامل پروتئین است. پروتئین برای رشد مو، پوست، رشد ماهیچه، استخوان های سالم، و رباط ها، سلامتی ناخن و غیره بسیار ضروری است. مصرف گوشت بوقلمون می تواند به برآورده کردن شکاف پروتیین کمک کند.

۱۱. گوشت بوقلمون برای جلوگیری از سرطان:

سلنیوم نوعی آنتی اکسیدان است که به جلوگیری از سرطان کمک می کند. مطالعات بیان می کنند که مکمل های سلنیوم می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کمک کند.
سلنیوم دارای قدرت حفاظت از بدن انسان از آلاینده همانند نقره، جیوه، کادمیم و سایر عناصر مضر است. آنتی اکسیدان های موجود در گوشت بوقلمون به جلوگیری از آسیب رساندن به سلول های بنیادی رادیکال کمک می کنند و شما را جوان نگه می دارد.

۱۲. گوشت بوقلمون منبع خوب ویتامین B:

گوشت بوقلمون منبع خوبی از ویتامین های B است، مانند ویتامین B3 و B6. ویتامین B3 به کاهش کلسترول کمک می کند و برای پوست سالم و عملکرد مغز ضروری است.
ویتامین B6 به حفظ حجم رشد ماهیچه ها کمک می کند، به تولید آنتی بادی، سلول های قرمز خون کمک می کند و برای رشد بسیار مهم است. یک وعده از گوشت بوقلمون، تقریباً ۳۶ % از ویتامین B3 و ۲۷ درصد از ویتامین B6 را برآورده می کند.

۱۳. گوشت بوقلمون برای کمک به تقویت استخوان ها:

گوشت بوقلمون حاوی کلسیم، منیزیم، پروتیین و ویتامین D است که به تقویت استخوان ها کمک می کند و از پوکی استخوان جلوگیری می کند.
 
منیزیم موجود در گوشت بوقلمون به جذب کلسیم از غذاهای غنی از کلسیم کمک می کند. چنانچه بارها در بخش سلامت نمناک گفته شد منیزیم به آرام کردن اعصاب و اضطراب , به هضم کمک می کند, از یبوست جلوگیری می کند, گرفتگی ماهیچه را کم می کند, سطوح مواد معدنی سدیم, کلسیم و پتاسیم را تنظیم می کند.

۱۴. گوشت بوقلمون برای کمک به تقویت سیستم ایمنی:

گوشت بوقلمون حاوی یک اسید آمینه مهم به نام تریپتوفان است. تریپتوفان به تولید سروتونین در تقویت سیستم ایمنی کمک می کند. برای تقویت سیستم ایمنی خود باید گوشت بوقلمون را مصرف کنید.

۱۵. گوشت بوقلمون غنی از آهن:

بوقلمون دارای مقدار زیادی آهن است. آهن برای تولید خون و انرژی بسیار ضروری است. کمبود آهن در بدن می تواند باعث خستگی, ریزش مو, سردرد, پوست خشک, ناخن های ترد و ترد باشد.

۱۶. گوشت بوقلمون برای کمک به افزایش متابولیسم بدن:

ویتامین B، به افزایش متابولیسم بدن کمک می کند و به کاهش وزن کمک می کند. میزان متابولیسم پایین منجر به افزایش وزن, کلسترول و تری گلیسرید, خطر ابتلا به بیماری های قلبی و فشار خون بالا می شود. برای افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن باید گوشت بوقلمون را مصرف کنید.

۱۷. گوشت بوقلمون مهم برای رشد و ترمیم بافت ها:

گوشت بوقلمون نقش مهمی در رشد بافت و ترمیم بافت های آسیب دیده دارد. پروتئین برای رشد بافت بسیار مهم است. هر و سایش هر روز به خاطر کار و حرکات فیزیکی در بافت های بدن شما رخ می دهد. برای درمان این سایش و پارگی باید مقدار پروتئین مورد نیاز بدن را دریافت کنید.
به خصوص, ورزش کاران و اندام پروران این مشکل را تجربه می کنند. به آن ها توصیه می شود که گوشت بوقلمون را برای تعمیر بافت های آسیب دیده خود ببرند.

۱۸. مصرف گوشت بوقلمون برای پوست و موی سالم:

خوردن گوشت بوقلمون به طور منظم سلامت پوست و مو را افزایش می دهد. پروتئین بلوک ساختمانی مو و پوست است. گوشت بوقلمون در ترکیب با ویتامین c تولید کلاژن را افزایش می دهد و پوست زیبا را تقویت می کند. هم چنین مانع ریزش مو می شود و به رشد موهای ریخته کمک می کند. اینها فواید سلامتی گوشت بوقلمون هستند.

عوارض جانبی بوقلمون:

بوقلمون غذای سالمی است که برای مصرف ایمن است. در حقیقت، اغلب برای کسانی که می خواهند وزن کم کنند توصیه می شود. هرچند ممکن است برخی عوارض جانبی وجود داشته باشد. خطرات سلامتی بوقلمون ممکن است در افرادی ایجاد شود که نسبت به گوشت تعصب دارند یا نسبت به آن حساسیت نشان می دهند.
 
این ممکن است منجر به گرفتگی عضلات شکم و درد شود. برخی از عوارض جانبی ملایم خوردن بوقلمون عبارتند از:
از آنجا که بوقلمون حاوی تریپتوفان است، مصرف آن ممکن است منجر به خواب آلودگی شود.
 
تریپتوفان یک آمینو اسید است که از سیستم گوارشی وارد خون می شود و به سیستم عصبی می رسد. سپس به سروتونین تبدیل می شود، انتقال دهنده عصبی است که می تواند به احساس خواب آلودگی و خستگی منجر شود.

گوشت بوقلمون در دوران بارداری

از مصرف گوشت های بدون چربی باید در دوران بارداری اجتناب شود و این امر شامل بوقلمون نیز می شود. می تواند منجر به نوعی مسمومیت غذایی شود که می تواند برای بارداری خوب نباشد. مسمومیت غذایی از بوقلمون می تواند منجر به علائم آنفولانزا مانند علائم و حتی مننژیت در موارد حاد شود.
 
مهم است که در صورت بروز چنین علائمی با پزشک مشورت کنید. افزایش وزن می تواند در صورتی رخ دهد که بوقلمون به همراه پوستش مصرف کنید. کالری زیادی دارد و مقدار زیادی چربی که در پوستش یافت می شود. حتی خوردن یک تکه پوست کوچکش هم می تواند ۷۰ کالری داشته باشد.
 
اگر در مقادیر زیاد خورده شود، می تواند منجر به استفراغ و احساس بیماری شود. استفراغ ممکن است در صورتی رخ دهد که شما بوقلمونی بخورید که درست پخته نشده، چون می تواند منجر به عفونت معده شود.
محصولات فرآوری شده بوقلمونی می تواند برای سلامتی بسیار مضر باشد.
 
بسیاری از گوشت های فرآوری شده، دودی می شوند و یا با استفاده از نیتریت ساخته می شوند. این ها با آمین هایی ترکیب می شوند که به طور طبیعی در گوشت وجود دارند و ترکیبات ان نیتروسو را تشکیل می دهند که سرطان زا هستند.
 
مطالعات نشان داده اند که گوشت پردازش شده، مرتبط با رشد سرطان است. خطرات چاقی، بیماری های قلبی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، سرطان و ناباروری با سطح جذب گوشت افزایش می یابد. مصرف همه محصولات فرآوری شده بوقلمون را به حداقل برسانید.
بوقلمون حاوی سلنیوم معدنی است. برخی مطالعات نشان داده اند که دریافت بالای سلنیوم ممکن است خطر روده بزرگ، پروستات، ریه، مثانه، پوست، مری و سرطان های معده را کاهش دهد.
 
این یک رژیم غذایی کلی است که در دست یابی و حفاظت از سلامت خوب مهم است.

توصیه هایی برای خوردن بوقلمون:

هیچ محدودیتی برای خوردن بوقلمون وجود ندارد و می تواند در وعده های غذایی و یا میان وعده ها مصرف شود.
با این حال، برخی محدودیت ها در مورد میزان خوردنش وجود دارد، زیرا پرخوری اش می تواند منجر به حالت تهوع، استفراغ و درد معده شود. خوردن بیش از حد بوقلمون می تواند باعث می شود که شما احساس خواب آلودگی کنید. توصیه می شود هنگام خوردن بوقلمون از قاعده ۳ اونس استفاده کنید.
 
سه اونس بوقلمون با دو تکه، یک تکه سینه لخم، نصفه پا و یا یک سوم ران برابر است. هنگام خرید بوقلمون، به دنبال گوشتی بگردید که تازه و بدون لکه است. هر پرنده ای را که بی رنگ، پاره و یا کوفته بود، نخرید. از گوشتی که بوی خاصی دارد دوری کنید.
 
اگر می خواهید بوقلمون بسته بندی شده را بخرید، مطمئن شوید که بسته پاره و یا سوراخ نشده است. بوقلمون یخ زده باید برای سوختگی های یخ زدگی که به شکل لکه های قهوه ای یا خاکستری روی پوست ظاهر می شوند، چک شود.
هم چنین مهم است که از خرید بوقلمونی که با چربی تزریق شده اند، اجتناب کنید.

طرز استفاده صحیح از بوقلمون:

از بوقلمون فرآوری شده به شکل گوشت بدون چربی، هات داگ و بیکن که همه آن ها سدیم بالایی دارند، خودداری کنید. حتی بوقلمون یخ زده، پر از نمک و مواد نگهدارنده است.
به دنبال بوقلمون تازه، لخم، ارگانیک، و مرتعی باشید که بدون استفاده از آنتی بیوتیک ها، در شرایط انسانی پرورش داده می شوند. بوقلمونی که به صورت مرسوم پرورش داده شده اغلب با نمک، آب و سایر مواد نگهدارنده در طول پردازش برای گسترش عمر ماندگاری و کاهش هزینه ها تزریق می شوند. پرورش دهندگان با دسترسی به پوشش گیاهی نیز دارای محتوای امگا ۳ بالاتری نسبت به بوقلمون پرورش یافته در دامداری های صنعتی هستند.
 
بوقلمون در دسته های کوچک تری پرورش داده می شوند، به فضای باز دسترسی دارند و زمان بیشتری برای رشد دارند. آن ها گوشتشان طعم بیشتری را دارد و نمک یا مواد نگهدارنده به آنها تزریق نمی شوند.
دقت کنید که بوقلمون را تا جایی بپزید که دمای داخلی آنها به ۱۶۵ درجه فارنهایت برسد و خطر بیماری غذایی را کاهش دهد.
لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=10093
  • منبع : namnak.com

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.