• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

8

راه و روش‌های علمی موثر برای قوی بودن در روزهای سخت

  • کد خبر : 9422
  • 29 فروردین 1400 - 2:30
راه و روش‌های علمی موثر برای قوی بودن در روزهای سخت
زندگی همیشه یکنواخت نیست و گاه با چالش ها و مشکلات، انسان را غافلگیر می کند. این چالش های می تواند شامل بیماری، مشکلات اقتصادی و حتی اجتماعی نیز باشد.
برخی از افراد چالش ها و سختی های زندگی را قبول کرده و با کنار آمدن با آنها به سادگی از دوران سخت زندگی عبور می کنند.

این افراد قوی بوده و واکنش مناسب در برابر مشکلات را می دانند اما عده ای دیگر دست روی دست گذاشته و از ترس بدتر نشدن مشکلات، هیچ اقدامی انجام نمی دهند. 

خارج از کنترل بودن برخی از شرایط را بپذیرید:

از نظر روانشناسان و اشخاصی که روزهای سختی را سپری کرده اند پذیرش واقعیت، اولین نکته برای رویارویی و قوی بودن در شرایط سخت است. البته گفتن آن ساده به نظر می رسد به همین دلیل پذیرش واقعیت آخرین مرحله رویارویی با غم و اندوه است. قبل از رسیدن به این مرحله، باید تمام احساسات مانند انکار، عصبانیت، چانه زنی و اندوه که همگی در رسیدن به مقبولیت نقش دارند را کنار بگذارید.

رفتار مثبتی داشته باشید:

همیشه زندگی آنطور که انتظار داریم سپری نمی شود اما عملکرد ما تاثیر مهمی در روند زندگی دارد. شاید داشتن رفتار مثبت، کلیشه ای به نظر برسد اما در مواجهه با روزهای سخت اهمیت زیادی دارد.

با رفتار مثبت، خود را در بهترین موقعیت ممکن قرار می دهید تا نه تنها از موقعیت های بد عبور کنید، بلکه ازخود فرد بهتری بسازید. در طول زندگی در مواجهه با مشکلات به خود یادآوری کنید که در انتهای مسیر راهی وجود دارد و از آن عبور خواهید کرد.

خلاقیت خود را بالا ببرید:

برخی مواقع نمی توانید کارهای زیادی برای تغییر وضعیت خود انجام دهید و فقط باید با آن کنار بیایید اما گاهی باید برای بهتر شدن اوضاع تلاش کنید. داشتن خلاقیت راه حل ساده ای نیست زیرا اگر این چنین بود وضعیت کنونی را تجربه نمی کردید. یک قدم به عقب برگردید تا راهی برای کمک به خود بیابید.

از مشکلات بیاموزید:

مواجهه با مشکلات اجتناب ناپذیر است اما میزان یادگیری از مشکلات به خودتان بستگی دارد. وقتی در یک موقعیت ناخوشایند قرار می گیرید باید با نهایت دقت، تجزیه و تحلیل کنید تا مشکلات را با توجه به شرایط، به حداقل برسانید.

اوضاع را تغییر دهید:

بعد از شناسایی روشهای رهایی از سختی و مشکلات، باید تغییراتی در زندگی روزمره ایجاد کنید و اگر این تغیرات بلافاصله قابل اجرا است آن را انجام دهید زیرا هیچ کس نمی خواهد بیش از حد در میان وضعیت دشوار قرار بگیرد، در غیر این صورت آن را یادداشت نمائید تا در فرصت مناسب از آن استفاده کنید. اگر آنچه آموخته اید مستقیماً بر عملکرد شما تأثیر نگذارد، یادگیریتان بیهوده است.

سپاسگزاری کنید:

سپاسگزاری یعنی قدردانی از همه خوبی ها و نعمت های زندگی بجای تمرکز بر روی موارد منفی است، به همین دلیل باید بدانید در زندگی سپاسگزار چه هستید. سپاس گزاری ها و تجارب خود را در این زمینه بنویسید. یکی از تمرینات موثر این است که برای فردی که بیش از همه سپاسگزار او هستید، یادداشتی باذکر دلیل بنویسید و در تماس تلفنی برای او بخوانید.

افراد خوب در کنار خود داشته باشید:

داشتن افراد با ویژگی های مناسب در اطراف خود یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید برای خودتان انجام دهید. با افراد دلسوز و صادق ارتباط بیشتری برقرار کنید، زیرا تعامل با این افراد باعث می شود روزهای بد، کمی بهتر به نظر برسند.

با خود مهربان باشید:

در دوران سخت زندگی باید بیشتر مراقب خود باشید. در پارک قدم بزنید، ورزش کنید یا یک کتاب شگفت انگیز بخوانید. مهم نیست چه کاری انجام می دهید، فقط باید ذهن و بدن شما آمادگی لازم برای مقابله با مشکلات را داشته باشد.

فراموش کنید:

اگر شخص دیگری مقصر وضعیت بد شما در حال حاضر باشد، طبیعتا نسبت به آن شخص خشم و کینه دارید اما همانطور که در نمناک میخوانید اگر او را ببخشید و آنچه اتفاق افتاده را بپذیرید، احساس بهتری خواهید داشت، زیرا اکنون می توانید به جای تمرکز روی احساسات منفی به آینده فکر کنید.

با فکردن مداوم به وضعیت ناخوشایند نمی توانید دوران سخت زندگی را به سادگی پشت سر بگذارید بلکه فقط اوضاع و احساس بدتری پیدا کرده و موجی از عصبانیت، ناامیدی و تردید را در ذهن خود ایجاد خواهید کرد.

از گذشته بیاموزید، در لحظه زندگی کنید، برای آینده آماده شوید:

یکی دیگر از توصیه های روانشناسان زندگی در لحظه است. زندگی در زمان حال اهمیت زیادی دارد. اگرچه نمی توان وانمود کرد که گذشته و آینده وجود ندارند، از گذشته بیاموزید اما در آن زندگی نکنید، درسهایی که می گیرید را به کار ببرید و برای آینده آماده شوید.

افکار منفی خود را بازسازی کنید:

شاید این مورد پیش پا افتاده به نظربرسد اما تغییر شکل افکار منفی در واقع یکی از بهترین راه های مقابله در روزهای سخت است، بنابراین به دنبال راهی برای تغییر شکل افکار منفی باشید.

از زندگی لذت ببرید:

اگر می خواهید در زمان های سخت همچنان قوی باشید، باید از زندگی لذت ببرید. در نظر نگرفتن لذتهای ساده و تمرکز بر روی اشتباهات و مشکلات زندگی روش خوبی نیست، برخی افراد تصور می کنند در اوضاع نابسامان نباید لبخند بزنند.

در صورت امکان ، به نیازمندان کمک کنید:

کمک به دیگران در غلبه بر شرایط سخت نه تنها برای روح بلکه برای حفظ قدرت خوب است. در حقیقت، مطالعات نشان می دهد کمک به دوستان، خانواده یا حتی غریبه ها می تواند تأثیر عوامل استرس زای روزانه را کاهش دهد و سلامت روان را بهبود بخشد.

نیازی به انجام کارهای بزرگ نیست زیرا کوچکترین اقدامات برای داشتن جهانی بهتر و قویتر بسیار کمک کننده است. در این بحران کنونی، بسیاری از افراد با انجام کارهای ساده مانند تهیه ماسک صورت برای دیگران یا رساندن غذا به افراد مسن روحیه خود را تقویت می کنند. حتی فقط ارسال یک ایمیل صمیمانه برای یک دوست تنها می تواند باعث بهبود روحیه و احساس بهتر شما شود.

هرگز از درخواست کمک نترسید:

درخواست کمک نکردن از دیگران به معنای قوی بودن نیست زیرا این موضوع کاملا برعکس است، گاهی اوقات نمی توان همه کارها را به تنهایی انجام داد. یکی از بهترین راه ها برای حفظ قدرت در روزگار سخت، مساعدت به دیگران و درخواست کمک در صورت نیاز است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=9422
  • منبع : namnak.com

برچسب ها

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.