• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

6

مثبت اندیشی؛ رمز موفقیت در زندگی

  • کد خبر : 4694
  • 23 اسفند 1399 - 14:30
مثبت اندیشی؛ رمز موفقیت در زندگی
مثبت ‌اندیشی در پی یافتن راه حل‌هاست، اما اندیشه منفی پیوسته روی مشکلات متمرکز است.

تعریف مثبت اندیشی

مثبت اندیشی یا تفکر مثبت، نگرشی خوش بینانه به زندگی است. فرد خوش بین روی جنبه های خوب و سازنده موضوعات متمرکز میشود و به جنبه های مخرب و منفی زیاد توجه نمی کند. مثبت اندیشی را معادل با امیدواری نیز به کار می برند و به معنای خوشی و دیدگاه روشن نیز استفاده می کنند.

تعریف تفکر مثبت:

روشی برای تفکر کردن است که فرد را قادر می سازد نسبت به رفتارها، احساس‌ها، نگرش‌ها علایق و استعدادهای خود و دیگران برداشت مناسبی داشته باشد و با حفظ آرامش و طمانینه درست ترین تصمیم را بگیرد.

مثبت اندیشی را می توان سرشار از امید و یا دلیلی برای امید و اطمینان تعریف کرد. تعریف مثبت اندیشی از جنبه های مختلف مورد توجه قرار گرفته است که چند مورد آنها را به اختصار توضیح می دهیم:

تعریف مثبت اندیشی از جنبه های مختلف

مثبت اندیشی پذیرش و اندیشه به افکاری است که موجب رشد و پیشرفت شخصی می شود و نتایج مطلوب و خوبی را به همراه دارد.

فرد در چارچوب اندیشه مثبت، نسبت به خود و دیگران احساس خوبی دارد و آینده را با دید مثبت تجسم می کند.

به طور کلی مثبت ‌اندیشی در پی یافتن راه حلهاست، اما اندیشه منفی پیوسته روی مشکلات متمرکز است.

تأثیر تفکر مثبت در موفقیت شغلی

تفکر مثبت در شغل یعنی باور خود و توانایی فردی و ترس نداشتن از شکست ها که فرد با این نگرش می تواند به اهداف بزرگی برسد و با برنامه ریزی به پیشرفت دست یابد.

تفکر مثبت در ورزش

تفکر مثبت در ورزش یعنی باور قلبی برای رسیدن به نتیجه مطلوب است که باعث ایجاد انگیزه برای فعالیت بیشتر و ادامه ی کار می شود. با نگرش مثبت فرد تمایل بیشتری برای یادگیری و آموزش خواهد داشت و با انرژی و قدرت بیشتری مسیر را ادامه خواهد داد.

تفکر مثبت در عشق

تفکر مثبت در عشق و دوست داشتن، شما را به این باور می رساند که فرد مورد علاقه خودتان را پیدا خواهید کرد در نتیجه این نوع تفکر ارتباطات شما را گسترده تر خواهد کرد و باعث خواهد شد که شما با دیگران به راحتی ارتباط برقرار کنید.

تفکر مثبت در زندگی روزانه

تفکر و اندیشه ی مثبت در زندگی با وجود موانع و مشکلات بسیار، ضروری و لازم است. اندیشه مثبت برای شما شادی، خوش‌اخلاقی و … را به ارمغان خواهد آورد و دیدگاهتان را روشن تر خواهد کرد. کسی که تفکری مثبت دارد همیشه شاد و خوشحال است و هرگز اجازه نمی دهد که مشکلات و افراد با تفکر منفی احساسات و تفکرات او را تحت تاثیر قرار دهند.

موفقیت و مغلوب بودن فرد بستگی به طرز تفکر او دارد. اگر انتظار شکست داشته باشد و به مشکلات بیندیشد و ذهن خود را با افکار منفی پر کنید، برای رسیدن به موفقیت تلاش نخواهید کرد و نهایتاً به شکست خواهید رسید. اگر می خواهید در هر کاری مانند ورزش، سیاست ، هنرپیشگی و موسیقی و … بهترین باشید باید نگرش خود را مثبت کنید و به افکار مثبت بیندیشید.

برای موفق بودن در هر کاری نیاز به تخصص و مهارت است، اما یقین داشته باشید بدون تفکر مثبت و خوش‌بینی فرد امید خود را از دست می دهد و شکست را قبول می کند.

در رسیدن به موفقیت و اهداف باید مشکلات و سختی‌ها را هم در نظر بگیریم اما در عین حال باید این باور قلبی را هم داشته باشیم که برای هر مشکلی راه‌ حلی وجود دارد. تفکر مثبت قدرتی است که به شما انگیزه می دهد تا خوب فکر کنید و همیشه شاد باشید.

افراد مثبت اندیش اغلب اوقات شاد هستند و در هر شرایطی با نگرش مثبت افکار خود را کنترل می کنند. این افراد به آسانی با شرایط سخت و مشکلات روبه رو می شوند و سعی می کنند برای حل آنها راه حل پیدا کنند؛ در هر شرایطی آرامش خود را حفظ می کنند تا به راه حل های بهتری برسند در نتیجه با مثبت اندیشی می توان در حل مشکلات به راه حلی مناسب دست یافت.

افراد مثبت اندیش چه ویژگی هایی دارند؟

  • درباره گذشته و آینده فکر میکنند اما در زمان حال زندگی میکنند و به داشته های خود راضی و خشنوداند.
  • همیشه در کلام خود کلمات و عبارات مثبت را به کار می برند.
  • ابتدا فکر کرده و سپس عمل می کنند. در نتیجه کمتر دچار خطا و اشتباه میشوند.
  • هنگام نظر درباره موضوعی جنبه های مثبت آن را بیان می کنند.
  • همیشه پر انرژی و شاد هستند.
  • سعی می کنند از زندگی لذت ببرند
  • و …

افرادی با تفکر منفی چه ویژگی هایی دارند؟

  • همیشه از وضع خود ناراضی هستند و شکایت می کنند
  • بدون دلیل با نظرات دیگران مخالفت می کنند
  • از عبارات و کلمات منفی بیشتر استفاده می کنند
  • در مواجه با شکست متوقف می شوند و تلاش نمی کنند
  • هنگام نظر درباره موضوعی جنبه های منفی آن را بیان می کنند
  • مشکلات را بزرگ می کنند و از کاه کوه می سازند.
  • بیشتر اوقات بداخلاق و افسرده هستند و غالبا خواب راحتی ندارند
  • و …
لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=4694
  • منبع : sublimiran.com

مطالب مرتبط

26اردیبهشت
دوستم سندرم داون دارد
26اردیبهشت
آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا دعوت حق را لبیک گفت
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ؛

آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا دعوت حق را لبیک گفت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.