• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

8

دو تکنیک مهم برای تقویت حافظه

  • کد خبر : 6396
  • 24 اسفند 1399 - 16:00
دو تکنیک مهم برای تقویت حافظه
یک ذهن برتر و حافظه قوی مختص فرد یا افراد خاصی نیست هرکس در هر مقطع و در هر سن و سال و شغلی که هست نیازمند یک حافظه مقتدر است.

زیبایی ترین عنصر در داشتن یک حافظه قوی استفاده از هنر دقت است، دقت هم یعنی استفاده صحیح از قوای پنجگانه بینایی، شنوایی، بویایی، چشایی سه است.

۱.به حافظه خود اعتماد کنید:

روانشناسان معتقدند اولین اصل تقویت حافظه اعتماد به آن است، آنها حافظه را به یک شبکه یا توری تشبیبه می کنند.

معتقدند به هر میزان که بیشتر به این شبکه اعتماد و اطمینان داشته باشید سوراخ های این شبکه تنگ تر می شود و هرچقدر که بیشتر نسبت به قدرت آن تردید داشته باشید سوراخ های آن بازتر و گشادتر می شود.

بعضی افراد به خود تلقین منفی می کنند مثلا می گویند؛حافظه ام ضعیف شده، دچار فراموشی شده ام،مطالب را خوب نمی توانم به یاد بسپارم، و امثال این جملات اینها تاثیر منفی دارد.

یا افرادی که سن و سالی از انها گذشته می گویند؛ پیر شده ام ،دجار فراموشی می شوم در جوانی خیلی حافظه ی قوی تری داشتم.

یک دلیل قوی نبودن حافظه همین القائات منفی است و یک دلیل دیگر هم که در افراد مسن وجود دارد علاوه بر القائات منفی این است که آنها کمتر از مغزشان استفاده می کنند.

به مغز و حافظه ی خود اعتماد داشته باشید و از انها استفاده کنید و عبارات منفی را کنار کنار بگذارید تا حافظه ی قدرتمند تری داشته باشید.

۲.حافظه خود را امتحان کنید:

یک امتحان ساده از حافظه ی خود بگیرید که حافظه شما در چه سطحی است.

در زیر ۱۱کلمه را ذکر میکنم که شما سعی میکنید با یک بار دیدن آنها را به خاطر بسپارید و بعد از یک یا دو دقیقه آنها را یاداوری کنید.

به حافظه خود اعتماد داشته باشید و کلمات را به خاطر بسپارید؛توجه کنید که کلمات را فقط برای یک بار ببینید و برای هر کلمه مکثی بین یک الی دو ثانیه داشته باشید.

کلمات عبارت اند از: (هلی کوپتر، گل، خودکار، موتور سیکلت، استخر، ببر، قطار، کفش، میخ، مسواک، چراغ قوه)

بعد از دیدن این کلمات ادامه مطلب را بخوانید تا جایی که اعلام شود این کلمات را یاداوری کنیداکنون هدف این نیست که کلمه یا لغات به شما آموزش دهیم،بلکه هدف از همه ی این روش ها و تکنیک ها فعال سازی ذهن است.

مثلابا انجام محاسبات ذهنی ،به عنوان مثال شما باید جواب ۵×۸۶۴ را به صورت ذهنی و در چند ثانیه بدست بیاورید.

محاسبه این ضرب به صورت سنتی به زمان نیاز دارد اما به روش ذهنی خیلی سریع به جواب می رسید ،چگونه؟در اعدادی که ضرب در ۵ می شوند ارقام آن عدد را از سمت چپ به راست بر ۲ تقسیم کنید و در انتها اگر باقی منده ای وجود داشت عدد ۵ را قرار می دهید و اگر باقی مانده ای نبود ۰ میگذارید پس جواب ۵×۸۶۴ عدد ۴۳۲۰ است که در چند ثانیه بدست می آید.

اما هدف از طرح این مطالب ایجاد یم فاصله بین زمان حفظ و یادگیری آن ۱۱کلمه بود تا زمان یادآوری که اکنون است.پس هر تعداد از کلمات را که میتوانید یاداوری کنید و روی یک کاغذ بنویسید.

سوال: آیا لازم است که ترتیب کلمات را در حفظ و یاداوری رعایت کنیم؟

جواب: در این مرحله نیاز به رعایت ترتیب کلمات در حفظ و یادگیری نیست

اگر ۹ تا ۱۱ کلمه را یاداوری کرده باشید حافظه ی شما در حد خیلی خوب و عالی است.

اگر ۷ تا ۹ کلمه را یاداوری کرده باشید حافظه ی شما درحد خوب است 

اگر ۵ تا ۷ کلمه را یاداوری کرده باشید حافظه ی شما ضعیف است 

شما در هر مرحله و سطحی که هستید، ضعیف یا متوسط یا خوب و عالی با آموختن این روش ها عملکردی به مراتب بهتر خواهید داشت،این روش ها فقط مختص به افراد ضعیف نیست بلکه به افرادی که حافظه خیلی قوی هم دارند کمک می کنند تا بهتر عمل کنند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=6396
  • منبع : کتاب «چگونه ذهن برتر داشته باشیم؟»

مطالب مرتبط

24فروردین
ایرانِ بدون برجام یعنی بازگشت به عهد مغول؟!
صدای واحد روزنامه های زنجیره ای اصلاح‌طلب؛

ایرانِ بدون برجام یعنی بازگشت به عهد مغول؟!

21فروردین
راز دار بودن حس امنیت و آرامش را بیشتر می کند
30بهمن
چرا مردم به اپلیکیشن های داخلی اعتماد ندارند؟!
در گفتگو با کارشناس فناوری اطلاعات بررسی شد؛

چرا مردم به اپلیکیشن های داخلی اعتماد ندارند؟!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.