• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

7

دروغ هایی که در مورد زندگی مشترک به خود می گویید

  • کد خبر : 11514
  • 28 اردیبهشت 1400 - 13:46
دروغ هایی که در مورد زندگی مشترک به خود می گویید
دروغ و دروغ گویی امری طبیعی در زندگی برخی انسان ها است، اما برخی از این دروغ ها به عنوان یک راه برای فریب خود شما استفاده می شوند که باید آنها را شناخته و از خود دور کنید.حفظ و داشتن یک رابطه امری پیچیده است و بارها شده است تا برای ماندن در کنار یکدیگر به خودمان دروغ می گوییم تا نشان دهیم عالی هستیم. در این قسمت به معرفی برخی از این دروغ ها خواهیم پرداخت.
 
در زندگی های مشترک برخی افراد دروغ هایی به خود می گویند و با افکار اشتباهی که دارند اختلالاتی در زندگی شان ایجاد می کنند.

۱. زوجین شاد دعوا نمی کنند

این جمله اساسا غلط است زیرا هر زوجی دعوا می کنند حتی آن هایی که شاد هستند اما بزرگترین تفاوت این زوجین آن است که در جروبحث ها به دنبال حل مسئله می گردند اما دیگر زوجین انگشت اشاره سمت یکدیگر گرفته و همدیگر را سرزنش می کنند.

۲. مهم نیست دیگران چه فکری می کنند

این که با یک فرد در شرف ازدواج هستیم، بخش مهمی از یک تجربه انسانی محسوب می شود و به این معنی است که زندگی عشقی ما می تواند روی وجهه اجتماعی ما نیز تاثیر گذار باشد. علاوه بر این ، اکثر مردم در این مورد که اطراف نزدیکشان در مورد آن ها وعشق و هیجناتشان چه فکری می کنند، حساس هستند و به این موضوع اهمیت می دهند.

نباید بیش از حد درگیر نظرات و افکار دیگران در مورد مسئله ی مهم ازدواج شوید اما حتما از نزدیک ترین اطرافیان خود یعنی اعضای خانواده تان نظرخواهی کنید تا شاید درتصمیم گیری بهتر عمل کنید.

۳. یک رابطه با عشق در نگاه اول ایجاد می شود

این داستان های افسانه ای به مردم این مفهوم را فهمانده است که در واقع روابط چه هستند و چگونه تشکیل می شوند اما برای بیشتر افراد ، عشق طی تعامل و کسب اعتماد طرفین در طول زمان حاصل می شود نه فقط به یک نگاه.

۴. همیشه باید با یکدیگر باشید

آیا می توان تصور کرد که زندگی و زمان شخصی مان به پای شریک زندگی مان متصل شده باشد؟ مسلما تصور آن ناممکن است زیرا ما رشد می کنیم و تکامل میابیم پس زمانی را مخصوص خودمان نیاز داریم . فراموش نکنید که لازم است زمانی که احتیاج به تنهایی داریم صراحتا آن را بیان کنیم و از همسر خود این نیاز را درمیان بگذاریم.

۵. رابطه طولانی مدت سبب ایجاد یک رابطه شاد می شود

مدت زمانی که با همسر آینده تان در دوران شیرین نامزدی هستید در حقیقت ضمانت این امر وجود ندارد که این رابطه برای همیشه شاد و بی مشکل باشد زیرا آنچه که مهم است نحوه تعامل شما با شریک زندگی تان است و همین گاهی ناراحتی ها شما را برای زندگی مشترک آماده تر می سازد .

۶. طلاق امری اجتناب ناپذیر است

این جمله غلط است زیرا دلیل نمی شود افرادی که در جامعه روابطشان به طلاق ختم می شود پس تمامی روابط نیزچنین هستند . بااین تصور باعث می شوید تا راه قلبتان را بر روی شریک زندگی تان ببندید و حرف های او را نشنوید.

۷. شریک زندگیم تغییر خواهد کرد

براساس نظر محققان، خصوصیات و ویژگی های یک فرد منحصر به خودش می باشد اما می تواند با انجام اموری کوچک آن را تغییر و یا عادت های بد را ازبین ببرد اما این امر زمان زیادی را می طلبد پس اگر قصد تغییر کامل و صد در صدی شریک زندگی تان را دارید نه تنها وقت خود را تلف می کنید بلکه خود را نیز از زندگی محروم خواهید کرد اما فراموش نکنید که توان تغییر او در حد قابل قبول را خواهید داشت.

۸. روابط دشوار نیستند

ممکن است با این دروغ آشناییت داشته باشید زیرا اگر با یک مشاور حرفه ای نیز صحبت کنید به شما خواهد گفت که روابط دشوار نیستند فقط در این زمینه تلاش زیادی لازم است.

۹. نباید به افکار منفی اهمیت داد

ما همیشه می گوییم که افکار منفی را از خود دور کنید و ه آنها توجهی نداشته باشید اما زمانی شرایط به شکلی تغییر می کند که منطق و عقل هم این افکارمنفی را تایید می کنند پس اگر نیرویی به شما بگوید که شریک زندگی تان در رابطه مشکلی دارد پس حتما چنین است.

شما می توانید با صحبت کردن این افکار را رفع کنید و سوالاتی که در ذهن دارید به بهترین شکل پاسخ دهید. نگرانی ها را از بین ببرید و زمانتان را وقف این نیروهای منفی نکنید. 

۱۰. در رابطه نقش های استانداردی وجود دارد

هنگامی که به دهه ۵۰-۶۰ نگاهی داشته باشیم متوجه می شویم که رابطه های قدیم در راستای یک جنسیت متمایز می شدند اما دیگر این گونه نیست . امروزه روابط خوب زندگی مشترک روابطی هستند که صرف نظر از شرایط محیطی به نفع طرفین باشد و هر دو نفر از بودن در کنار هم احساس آرامش و رضایت داشته باشد.

۱۱. گاهی دروغ گفتن مشکلی ندارد

برخی معتقدند دروغ گفتن در زندگی مشترک مشکلی ندارد ، در حالی که برخی دیگر این امر را نهی می کنند. علم روان شناسی امروزه می گوید در رابطه با این موضوع اوایل روابط و قبل از ازدواج با شریک زندگی تان صحبت کنید زیرا اگر شما دروغ بگویید شریک زندگی تان نیز دروغ خواهد گفت و همین امر به مرور زمان زندگی را متزلزل خواهد کرد.

۱۲. متاهل بودن بهتر از تنها بودن است

این جمله هرگز درست نبوده است زیرا ناراضی بودن در تنهایی بهتر از ناراضی بودن در یک رابطه است. برای رهایی از تنهایی مجردی عجله نکنید و بدون داشتن اطمینان و ایمان به درخواست ازدواج فرد مقابل پاسخ مثبت ندهید چرا که اگر انتخاب شما اشتباه باشد باید زمان دیگری را هم صرف تلاش برای بازگشت به دوران تنهایی خود کنید.

۱۳. چون مرا دوست دارد پس هرطور بخواهم رفتار می کنم

اکثر اوقات افراد در روابط با شریک زندگی شان بدتر از غریبه ها رفتار می کنند و می گویند چون همسرم مرا دوست دارد پس می توانم هرگونه که بخواهم رفتار کنم اما دقیقا این امر خلاف چیزی است که برای حفظ رابطه و عشق به آن نیاز دارید.

۱۴. هر رابطه ای که به شکست برخورد را می توان احیا کرد

مسائل مربوط به روابط آنقدر زیاد است که در واقع گاهی اوقات راهی برای رفع آن ها وجود ندارد زیرا با صحبت کردن درمورد مسائل بزرگتر آن را شعله ور خواهید کرد. اگر در شرایط سخت و حساس هستید ، بهترین راهنمای شما یک مشاور خوب و تایید شده است.

۱۵. به دنبال شریک زندگی ایده آل هستید

در حقیقت در یک رابطه احترام، شفقت، صمیمیت و علاقه است که سبب می شود شریک زندگی مطلوب شما واقع شود زیرا در واقع این امور وظیفه طرفین می باشد پس اگر دوست دارید شریک زندگی تان ایده آل باشد بهتر است ابتدا خودتان را تبدیل به یک ایده آل کنید و بعد از او انتظار داشته باشید.

۱۶. بچه دار شدن الزامی است

کودکان برای بعضی زوجین سبب ایجاد مسئولیت فکری و شغلی می شوند پس مراقبت و داشتن کودک نیاز به آمادگی طرفین دارد. دلیلی ندارد هنگامی که در یک رابطه هستید مرحله بعدی فرزند آوری باشد.

این زندگی مختص شما و شریک زندگی تان است پس اگر رضایت ندارید وارد مرحله بعدی نشوید و یا حداقل آن را به تاخیر بیندازید تا زمانی که نه تمام اختلافات بلکه اصلی ترین انها را رفع نکرده اید اقدام به فرزنداوری نکنید.

۱۷. من بهتر از شریک زندگی ام هستم 

در حقیقت چنین نیست زیرا با فکر کردن به این موضوع سبب می شوید تا شریک زندگی تان برای همیشه برایتان بد بنظر برسد و این گونه هیچ گاه او را دوست نخواهید داشت و زندگی برایتان رنگ و بوی آنچه انتظار داشته اید را نخواهد داشت .

۱۸. مشکلات ربطی بمن ندارد

در اوایل رابطه بسیاری از زوجین تمایل دارند با یکدیگر کار کنند و فکر کنند اما به مرور زمان این امر تغییر و سبب نارضایتی می شود ولی فراموش نکنید که در زندگی مشترک همه چیز مشترک است ، یعنی هم خوشی و هم ناخوشی . دراین شرایط بهتر است با شریک زندگی تان و یا یک مشاور مراجعه و مشکلات خود را حل کنید.

۱۹.  آنچه من می خواهم را باید شریک زندگی ام بداند

بسیاری از افراد از شریک زندگی شان انتظار دارند تا ذهن خوان واقعی باشد. در حقیقت این امر اشتباه است و آسیب زیادی به روابط می زند پس باید نیازهایتان را به شریک زندگی تان بگویید . این امر جسارت می خواهد اما باید بدانید که بیان صریح از سوتفاهمات پیشگیری می کند پس با او در میان بگذارید هرآنچه میخواهید را.

۲۰. داشتن مشکل و ناراحتی در زندگی طبیعی است

مشارکت خوب و احساس رضایت در یک زندگی مشترک شرطی اساسی است. هنگامی که با سختی و ناراحتی مواجه شدید آن را ارزیابی کنید و به این فکر کنید که از روابط خود چه می خواهید و نگذارید که به یک مشکل همیشگی در زندگیتان تبدیل شود و به آن عادت کنید.

۲۱. لازم نیست مدام به شریک زندگی بگویم دوستش دارم

هیچ چیز مهم تر از گفتن حقیقت نیست. باید این عادت را داشته باشید که هر نوع احساس قدردانی را بروز دهید زیرا سبب می شود یک رابطه شاد داشته باشید حتی اگر جمله ای ساده مانند این که :شام چقدر خوشمزه بود و یا چقدر لبخندت را دوست دارم باشد.

۲۲. همیشه من مقصر هستم

هیچ گاه مشکلات طرفین در زندگی مشترک ناشی از یک نفر نمی شود بلکه معمولا اشتباه دوطرفه اتفاق می افتد اما اگر همیشه سعی کنید خودتان را مقصر جلوه دهید سبب می شود تا شریک زندگی تان هرروز حق به جانب تر از دیروز با شما برخورد کند.

۲۳. با شریک زندگی کامل می شوم

شما فردی کامل برای خود هستید و واقعیت این است که هیچ کس نمی تواند شما را کامل تر کند . روابط مشترک می تواند سطح کیفی زندگی را بالا ببرد اما نمی تواند آن را بسازد . شما برای تشکیل یک زندگی کامل به همسر خود نیاز دارید اما برای تکامل در شخصیت بهتر است خودتان تلاش کنید.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=11514
  • منبع : namnak.com

مطالب مرتبط

26اسفند
اهمیت به نظر پدر و مادر برای ازدواج در بین دختران بیش از پسران است
23اسفند
تفکر «ضروری نبودن ازدواج» در جوانان تحصیل کرده بیشتر است
02اسفند
اگر این ۱۰ نشانه را نداشتید حتما ازدواج کنید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.