• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6237اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

18

دلیل نیاز هر انسان به داشتن دوست

  • کد خبر : 13726
  • 01 تیر 1400 - 16:48
دلیل نیاز هر انسان به داشتن دوست
تاثیر دوست در زندگی بسیار زیاد است. قدرت آن بیشتر از افراد دیگر در زندگی، مخصوصاً در زمان گذشته و زمان حال می باشد و می تواند احساس استقلال شما را افزایش دهد که خودتان هم متوجه این موضوع باشید. دوستان شما باعث شکل گیری شخصیت کنونی شما هستند. شرح واقع شما محصول دوستانی هستید که مدت زمانی است در کنار آن ها می باشید.

چرا همه ما نیاز داریم دوستانی داشته باشیم؟

چشم ها، حالت بدن و تن صدای ما در کنار دیگران نسبت به زمانی که تنها هستیم، همگی حالت بهتری دارند زیرا ما در جمع دیگران و با ارتباط چهره به چهره امیدواری بیشتری نسبت به آینده داریم. یکی از مهم ترین و حداقل یکی از نگرانی های روانشناسی که در مورد آن زیاد بحث می شود، نقش دوستان در زندگی است.بسیاری از روانشناسان در مقاله های خود در مورد کمبود رابطه دوستانه در زندگی صحبت می کنند. بیشتر این تحقیقات در مورد کودکان و نوجوانان می باشد و در موارد نادری ممکن است که در مورد اهمیت داشتن دوست در دوران میانسالی صحبت شده باشد.

خوشبختانه اطلاعات، مقاله ها، آزمایش ها و مصاحبه های زیادی از افراد متخصص در این زمینه در دسترس است. اگر شک دارید که آیا دوستان مهم ترین چیز در زندگی می باشند یا نیاز دارید که در این مورد اطلاعات داشته باشید، با ما همراه باشید

دلیل نیاز هر انسان به داشتن دوست

  • دوستی بیشتر از آن چیزی که خودتان متوجه باشید، روی شما تاثیر می گذارد

تاثیر دوست در زندگی بسیار زیاد است. قدرت آن بیشتر از افراد دیگر در زندگی، مخصوصاً در زمان گذشته و زمان حال می باشد و می تواند احساس استقلال شما را افزایش دهد که خودتان هم متوجه این موضوع باشید. دوستان شما باعث شکل گیری شخصیت کنونی شما هستند. شرح واقع شما محصول دوستانی هستید که مدت زمانی است در کنار آن ها می باشید.

  • دوستان می توانند مهارت های مهم زندگی را به شما آموزش بدهند

دوستی باعث می شود که مهارت های حیاتی زندگی را یاد بگیرید. توانایی هایی که عموماً برای موفقیت در زندگی به آن ها نیاز دارید. دوستی باعث می شود که ذهن شما نسبت به مسائل باز شود، عموماً انسان شادتری باشید، خودتان را بهتر بشناسید، انگیزه بیشتری برای رسیدن به اهداف داشته باشید، در شغل خود پیشرفت کنید، در رابطه های عاشقانه موفقیت بیشتری داشته باشید و عمر طولانی تر و سالم تری را داشته باشید.

  •  دوستی در دوران کودکی باعث شروع فرایند یادگیری می شود

دوستی های بسیار اولیه در دوران کودکی نقش حیاتی دارند، زیرا زمانی اتفاق می افتند که تغییراتی مثل یادگیری در حال انجام است. این دوستی ها به ما یاد می دهند که چگونه مهارت های مختلف و مهم را کسب کنیم.

زمانی که افراد در کودکی در رابطه های اجتماعی و دوستان قرار بگیرند، ناخواگاه توانایی های بیشتری کسب می کنند تا اینکه مجبور به انجام فعالیت های محدود شوند.

  • دوستی ها در دوران نوجوانی روابط رمانتیک شما را در آینده شکل می دهند

خانواده ها زمان زیادی را در کنار فرزندانشان سپری می کنند و در مورد آن ها نگران هستند. همچنین از روابط عاشقانه شما آن ها در آینده می ترسند اما پیشنهاد می کنیم که والدین، کودکان و فرزندان را در کنار دوستانشان قرار دهند زیرا دوستی در دوران نوجوانی باعث می شود که آن ها در آینده روابط عاشقانه بهتری داشته باشند و احساس تنهایی نکنند و کم تر وابسته شخص مقابل شوند.

  •  داشتن رابطه دوستی به شما کمک می کند که دوستان بیشتری پیدا کنید

افراد تمایل دارند که در جمع دیگران حضور پررنگی داشته باشند و راحت با آن ها ارتباط برقرار کنند. زمانی که در رابطه دوستی باشید، قطعاً دوستان جدید تر و بیشتری به سمت شما جذب می شوند و مهارت شما در این کار افزایش پیدا می کند، زیرا یاد می گیرید که چگونه در یک گروه اجتماعی نقش موثری داشته باشید. زمانی که دوستان بیشتری داشته باشید، می توانید از لحظه های بیشتری در زندگی خود لذت ببرید.

  •  دوستان به شما کمک می کنند که اولویت های خود را تعریف کنید

افراد تمایل دارند دوستانی را انتخاب کنند که شبیه خودشان هستند. این حقیقت برای همه عمومیت دارد و یک نوع قانون در رابطه ی نزدیک می باشد. همه ما به هر چیزی که شبیه خودمان باشد، جذب می شویم اما باید سعی کنیم که انعطاف پذیر باشیم و یاد بگیریم که از افرادی که کاملا برعکس ما هستند هم چیزهای زیادی بیاموزیم.

آگاهی داشتن نسبت به این موضوع باعث رشد بیشتر شخصیت ما می شود. همچنین می توانیم اولویت بندی های خود را بهتر مشخص کنیم و بدانیم که از زندگی چه می خواهیم.

  • دوستان صمیمی در لحظات غم و شادی از شما حمایت می کنند

یکی از بهترین مزیت های دوستی این است که تمام دوستان صمیمی تلاش دارند که در شادی و غم شما شریک باشند و کمک های اعجاب انگیزی به شما کنند. شما نیز می توانید به آن ها کمک کنید و حس رضایت یاری رساندن به دیگران را در خودتان بیدار نمایید که قطعاً یکی از لذت بخش ترین کارها برای دو طرف خواهد بود.

  •  زمانی که دوست داشته باشید، کمتر احساس تنهایی می کنید

بدترین چیز در زندگی احساس تنهایی و کمبود دوست و رفیق است. تنهایی بسیار دردناک است؛ مخصوصاً زمانی که طولانی شود. داشتن یک دوست هم پا، هم انرژی و پر توجه قطعاً به شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

  •  دوستان مجازی می توانند افکار و رفتارهای شما را هدایت کنند

اگرچه دوستان مجازی از لحاظ کیفیت با دوستان در دنیای واقعی متفاوت هستند اما آن ها هم می توانند رفتار و افکار شما را شکل بدهند. گاهی اوقات هم باعث بدبختی و بیچارگی می شوند اما اگر در انتخاب آن ها دقت نداشته باشید، قطعا از فواید دوستی مجازی هم بهره مند خواهید شد.

  •  دوستی زوج ها با یکدیگر به بهبود رابطه شخصی کمک می کند

در چنین حالتی ممکن است اتفاقات مشابه برای دو طرف رخ بدهد که می توانید تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارید. البته متاسفانه بعضی از زوج ها با چنین دوستی هایی رابطه شان دچار مشکل می شود زیرا مدام یکدیگر را با هم مقایسه می کنند.

در نتیجه باعث جدایی بین زوج و یا دوستان می شود اما اگر افراد درستی را انتخاب کنید، می توانید در شرایط استرس زا روی آن ها حساب باز کرده و لحظات شادی را در کنار یکدیگر سپری کنید.

  •  دوست می تواند نگاه شما را واقع بینانه کند

هیچ کس جز دوست صمیمی تان نمی تواند به افکار مسخره شما بخندد. او می تواند به شما تلنگر بزند و شما را به فکر وادارد زیرا دوستان به خوبی شما را می شناسند و قادر هستند همه چیز را از دید خودشان ببینند، نه از دید احساسی شما. پس دوستان در هر جا می توانند تکمیل کننده خوبی برای شخصیت شما باشند.

  • داشتن دوست باعث بهبود روابط اجتماعی می شود

قطعاً که بهبود روابط اجتماعی باعث انجام کارهای بسیار بزرگ، وضعیت زندگی بهتر و روحیه بالاتر در شما می شود. پس دوستی در موفقیت اجتماعی شما سهم بسیار بزرگی دارد و می تواند شما را به جایگاه رفیع تری برساند.

  • دوستی دو طرفه است

شما نیز به شخص دیگر کمک می کنید. اثر مثبت دوستی فقط برای شما نیست، بلکه شخص مقابل هم می تواند از وجود شما بهره ببرد و از این رابطه به فواید زیادی دست پیدا کند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=13726
  • منبع : namnak.com

مطالب مرتبط

26اردیبهشت
آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا دعوت حق را لبیک گفت
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ؛

آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا دعوت حق را لبیک گفت

30فروردین
شوخ‌طبعی در تقویت یا تخریب رابطه همسران نقش بسزایی دارد
نتایج تحقیق جدیدی در دانشگاه کانزاس نشان می دهد؛

شوخ‌طبعی در تقویت یا تخریب رابطه همسران نقش بسزایی دارد

29فروردین
اثرات دیدن خشونت والدین بر کودکان
از افسردگی و اضطراب تا چالشهای فیزیکی و آزار جسمی؛

اثرات دیدن خشونت والدین بر کودکان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.