• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6

نکات طلایی موفقیت در کنکور در کمترین زمان

  • کد خبر : 8765
  • 19 فروردین 1400 - 6:13
نکات طلایی موفقیت در کنکور در کمترین زمان
موفقیت در آزمون سراسری نیاز به برنامه ریزی داره و باید نکات طلایی موفقیت در کنکور در کمترین زمان رو یاد بگیرید و رعایت کنید تا مطالعه، یادگیری و در نهایت آزمون موفقی داشته باشید

من یک مشاورم و چند سال پشت کنکور موندم. امروز قصد دارم از تجربه قبولی خودم در کنکور براتون بگم که چطور میشه موفقیت در کنکور در کمترین زمان رو تجربه کرد.

خانواده من خیلی اصرار داستن که تربیت معلم قبول بشم. من هر سال قبول می شدم و رتبه میاوردم.

اما تربیت معلم هیچ پذیرشی نداشت. سه سال برای من به همین منوال گذشت تا اینکه بالاخره خبر اومد که تربیت معلم پذیرشش شروع شده.

اون زمان خیلی خوشحال بودم وشروع کردم به درس خوندن. تا اینکه روز کنکور رسید.

کاملاً آماده بودم و با آمادگی کامل رفتم سر جلسه. اون سال کنکور واقعا سخت بود. سال قبلش من ۷۰ درصد منطق و فلسفه زده بودم و امسال منطق و فلسفه وحشتناک سخت بود.

شروع کردم به زدن به صورت موقتی. به این امید که وقت اضافه آودم. تازه از اول نگاه کنم و تست های اشتباه رو پاک کنم.

وقتی سوالات روانشناسی رو هم زدم ساعت رو که نگاه کردم ۵ دقیقه به ۱۲ بود. باخودم گفتم توی این ۵ دقیقه یه نگاه اجمالی می کنم و اشتباهات رو پاک میکنم.

تو همین فکرا بودم که صدایی تو بلندگو اومد که ضابطین وقت تمام شد…

نمیدونم چطور؟؟؟ اما ساعت من ۵ دقیقه عقب مونده بود. پاکن رو برداشتم تا همه رو پاک کنم اما بازم نمیدونستم کاری که دارم میکنم درسته یا نه؟

نتایج که اعلام شد رتبه من ۵ هزار شد با ۸ درصد منفی منطق و فلسفه که ضریب ۲ داشت وقتی کارنامه رتبه های زیر هزار کنکور همون سال رو نگاه کردم متوجه شدم اگه اون منفی رو نمیزدم رتبم ۵۰۰ می شد.

و من اون سال نتونستم تربیت معلم قبول بشم. و مثل هر سال برای دانشگاه روزانه انتخاب رشته نکردم.

سال بعد من دیگه هیچ انگیزه ای برای کنکور نداشتم. اون سال پنجمین باری بود که من کنکور شرکت می کردم.

به اصرار خانوادم دفترچه ثبت نام رو خریداری کردم اما بعدش متوجه شدم که من شرایط سنی برای تربیت معلم رو ندارم و دیگه نمی تونم قبول بشم.

دفترچه رو پس دادم و ناخودآگاه فقط گریه می کردم. باورم نمی شد همه آرزوهام به باد فنا رفتن و من دیگه هیچ وقت نمی تونستم کنکور قبول بشم و به دانشگاه وارد شم.

اون روزها خیلی برام سخت می گذشت و خیلی حال روحی مناسبی نداشتم.

به پیشنهاد خانواده و فامیل من اسفند ماه که زمان اصلاح اطلاعات بود ثبت نام کردم و تنها قصدم شرکت بود و نه قبولی.

من به کتاب خوندن خیلی علاقه داشتم اما تو اون زمان این شکست اینقدر برام سنگین بود که تنها آرزوم پاره کردن کتابم بود.

در طول روز ۲ ساعت بیشتر نمی تونستم درس بخونم و فقط به اون لحظه ای که پاک کن رو برداشتم و پاک نکردم فکر می کردم.

من زمان زیادی نداشتم و باید موفقیت در کنکور در کمترین زمان رو برای خودم می ساختم.

کتابای اون سال خیلی هاشون تغییر کرده بود و من دقیقاً یادمه تا ده روز قبل کنکور روخوانی تونستم بکنم.

اون سال رتبه خوبی با توجه به حجم درس خوندنم آوردم و همه دانشگاه های تهران رو قبول شدم.

اما بازم بخاطر نزدیکی مجبور شدم دانشگاه دولتی استان خودمون درس بخونم. اما من چطور تونستم موفقیت در کنکور در کمترین زمان رو برای خودم رقم بزنم ؟

موفقیت در کنکور در کمترین زمان با رعایت نکات زیر:

۱: توکل بر خدا

اگه توی این یکسال تمام تلاشتون رو کردید بهتره حالا همه چیز رو به خدا بسپارید و به خدا توکل کنید.

سپردن نتیجه به خدا آرامش روانی رو ایجاد می کنه و باعث میشه از استرس دور باشید و اینجوری می تونید جزء افرادی باشید که در کمترین زمان به موفقیت رسیدند.

۲: به نتیجه فکر نکنید

خیلی از استرس هایی که برای داوطلبان در این زمان اتفاق می افته بخاطر فکر کردن به نتیجه ست. آنچه شما باید الان روش تمرکز کنید فقط رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت باید باشه.

۳: روی مطالب جدید تمرکز نکنید

خیلی از داوطلبان کنکور زمانی که دارن مطالعه می کنن متوجه یک سری نکاتی میشن که شاید تا به حال با اون برخورد نکردند و سعی می کنن تا توی این فرصت باقی مونده به اون مباحث مسلط بشن.

این کار اشتباه بزرگیه. چون شما زمان زیادی تا کنکور ندارید و باید به تنها چیزی که فکر کنید موفقیت در کنکور در کمترین زمان باشه. چون هم باعث استرس شما و هم باعث آشفتگی ذهنیتون میشه و همچنین هیچ نتیجه ای هم در بر نداره.

۴: دفترچه های کنکور سراسری سال قبل رو مطالعه کنید

این کار معجزه میکنه. دقیقاً مثل این میمونه که سازمان سنجش سوالات رو به شما داده. ساختار سوالات کنکور دقیقا هر سال داره تکرار میشه و آشنا بودن با این ساختار کاملاً شما رو برای سرعت عمل و تست زنی آماده میکنه.

۵: دست از تلاش بر ندارید

درسته شاید خیلی زمان زیادی نداشته باشید. اما خیلی ها تو همین زمان درس خوندن و بدون استرس و با توکل بر خدا تونستن موفق بشن.

۶: نا امید نشوید

خیلی چیزها میتونه تو این زمان تغییر کنه و عامل موفقیت شما بشه. به قول معروف از این ستون تا اون ستون فرجه. زمان نمیتونه تنها ملاک قبولی باشه. چون خیلی از داوطلبین تونستند موفقیت در کنکور تو زمان خیلی کم رو داشته باشن.

دسته بندی داوطلبان برای موفقیت در کنکور

  1. داوطلب هایی که در طی سال با برنامه ریزی جلو رفتن و همه مطالب رو مطالعه کردن.
  2. افرادی که مطالب رو نصفه و نیمه مطالعه کردن و هنوز آمادگی کامل ندارن.
  3. داوطلب هایی که تازه شروع به درس خوندن کردن.
  4. افرادی که امسال اولین تجربه کنکور دادن رو دارن.
  5. داوطلب های پشت کنکوری که تجربه دومین سال و یا چندمین سال کنکورشون هست.

دسته یک: 

با اینکه تلاششون رو کردن اما خیلی ها ممکنه احساس کنن که مطالب رو قاطی کردند و هیچ چیزی بلد نیستن. حتی ممکنه تو تست زدن هم این مشکل رو داشته باشن و اشتباه بزنن.

اصلا نگران نباشید. این حس کاملا طبیعیه. حتی من که مشاور هستم هم نزدیک ساعت امتحان این حس رو داشتم. فقط نباید به خودتون این استرس رو راه بدید و نگرانش باشید.

دسته دوم: 

بهترین تصمیمی که در حال حاضر می تونید بگیرید مسلط شدن روی مطالبی که قبلا خوندید و زدن تست های کنکور سراسری سال قبل هستش.

دسته سوم: 

بهترین کار در این موقعیت خوندن درس هایی است که مهم تر هستن. تمرکزتون رو اونها بزارید و سوالات سال های قبل رو حتما مطالعه کنید. خوندن کامل این مقاله میتونه بیشترین کمک رو به شما برای موفقیت در کنکور در کمترین زمان رو داشته باشه.

گروه چهارم: 

استرس داشتن طبیعیه و اینکه شما ممکنه هیچ تصوری از کنکور نداشته باشید. پس خیلی نگران نباشید.

گروه پنجم:

شما در گذشته و سال های قبل اشتباهاتی رو داشتید و الان بهتره از اون اشتباهات درس بگیرید و سعی کنید تکرارشون نکنید و به جای نا امید شدن از امتیاز تجربه کنکور به نفع خودتون استفاده کنید.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=8765
  • منبع : irantahsil.org

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.