• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

14

معرفی ۹ موزه مشهور دنیا

  • کد خبر : 8984
  • 22 فروردین 1400 - 17:02
معرفی ۹ موزه مشهور دنیا
موزه‌ها از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در گوشه‌وکنار دنیا هستند. علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ و هنر، قبل از سفر به هر مقصدی، درمورد موزه‌های آن تحقیق می‌کنند و بخش زیادی از سفر خود را به بازدید از موزه اختصاص می‌دهند.

بازدید مجازی از موزه لوور فرانسه

موزه لوور پاریس بدون تردید جذاب‌ترین و مشهورترین موزه دنیاست. موزه لوور آن‌قدر پراهمیت است که به نمادی از شهر پاریس تبدیل شده است. در این موزه، بیش از ۳۸هزار اثر از دوران پیش از تاریخ تا قرن بیست‌ویکم به نمایش گذاشته شده است. این موزه بیش از ۷۲هزار متر مربع وسعت دارد. تمرکز موزه لوور بر نمایش آثار هنری، تاریخ و فرهنگ است.

در سال ۲۰۱۹ این موزه میزبان ۹٫۶میلیون بازدیدکننده بود و به پربازدیدترین موزه دنیا تبدیل شد. این موزه در کاخ لوور میزبانی می‌شود و خودِ ساختمان آن بسیار دیدنی و جذاب است؛ همین‌طور هرم لوور، که از شیشه و فلز ساخته شده است.

چرا موزه لوور دیدنی است؟

موزه لوور یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری دنیا است. دلایل بسیاری برای استفاده از تور مجازی لوور وجود دارد. از جمله:

  • تعدادی از مشهورترین آثار هنری دنیا در این موزه به نمایش درآمده است، از جمله تابلوی مونالیزا و همین‌طور تابلوی بانوی صخره‌ها اثر لئوناردو داوینچی، تندیس ونسو میلو اثری از اسکندر آنتیوخی؛
  • آثار ارزشمندی از گذشته و تاریخ ایران در این موزه نگهداری می‌شود، از جمله سنگ‌نگاره یادبود اونتاش ناپیریشا، نقش‌برجسته آجری شیر کاخ آپادانای شوش، سرستون گاو دوسر کاخ آپادانای شوش، کتیبه داریوش بزرگ در کاخ آپادانای شوش، افسار برنزی لرستان، صدف‌نوشتۀ اکدی و سنگ‌نگاره کمان‌داران، تزئیناتی مجلل و معروف از بخش مسکونی کاخ آپادانا؛
  • آثار تاریخی مصر باستانی و آثار تاریخی یونان باستان از مهم‌ترین و دیدنی‌ترین بخش‌های موزه است که علاقه‌مندان به تاریخ را از گوشه‌وکنار دنیا به‌سمت این موزه می‌کشاند.

۲. موزه ون‌ گوگ

بازدید مجازی از موزه ون گوگ

موزه ون‌ گوگ یک گالری هنری در آمستردام هلند است. این موزه به آثار ونسان ون‌ گوگ، نقاش پسادریافتگر هلندی اختصاص دارد. آثار او تأثیر بسیار عمیقی بر هنر قرن بیستم داشت. اگر از علاقه‌مندان به هنر خصوصا هنر نقاشی هستید، فرصت بازدید مجازی از موزه ون ‌گوگ را از دست ندهید.

این موزه در ۲ ژوئن ۱۹۷۳ افتتاح شد و شامل بزرگ‌ترین مجموعه از طراحی‌ها و نقاشی‌های ون‌ گوگ در کل دنیاست. البته بسیاری از آثار این نقاش در موزه‌ها و گالری‌های سراسر دنیا به نمایش گذاشته شده است. این موزه در سال ۲۰۱۷ میزبان ۲٫۳میلیون بازدیدکننده بود که باعث شد در همان سال پربازدیدترین موزه هلند و در سال ۲۰۱۹ به‌عنوان بیست‌وسومین موزه هنری پربازدید دنیا شناخته شود.

جاذبه‌های موزه ون گوگ

  • این موزه بزرگ‌ترین مجموعه آثار ون ‌گوگ را در اختیار دارد؛
  • مجموعه دائمی موزه شامل ۹ اثر خودنگاره از ون‌ گوگ است؛
  • تعدادی از قدیمی‌ترین آثار ون‌ گوگ که قدمت آنها به سال ۱۸۸۲ برمی‌گردد در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

۳. موزه واتیکان

بازدید مجازی از موزه واتیکان

موزه واتیکان موزه هنر عمومی و مجسمه‌سازی در شهر واتیکان است. آثار این موزه را طی قرن‌های متمادی کلیسای کاتولیک و پاپ‌ها جمع‌آوری کرده‌اند. این موزه میزبان بیش از ۷۰هزار اثر ارزشمند است که از این تعداد، ۲۰هزار اثر به نمایش گذاشته شده است. وب‌سایت موزه واتیکان شامل ۷ تور مجازی بازدید از موزه از جمله نمای ۳۶۰ درجه از سیستین شپل است.

پاپ ژولیوس دوم در اوایل قرن شانزدهم این موزه را پایه‌گذاری کرد. کلیسای سیستین، با نقاشی‌های سقفی خیره‌کننده که اثر میکل‌ آنژ است، در مسیر حرکت به‌سمت موزه واتیکان قرار دارد. در سال ۲۰۱۹ تقریبا ۷میلیون نفر از این موزه بازدید کردند. موزه واتیکان با ۵۴ گالری یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های دنیاست.

آنچه در موزه واتیکان می‌توانید ببینید

  • در موزه واتیکان مجموعه ارزشمندی از تندیس‌های رومی نگهداری می‌شود، آثاری که با جزئیاتی خیره‌کننده ساخته شده‌اند؛
  • تعدادی از مهم‌ترین شاهکارهای هنر رنسانس در این موزه نگهداری می‌شود؛
  • مجموعه‌ای از آثار هنری مدرن مذهبی بخش دیگری از آثار این موزه را تشکیل می‌دهند؛
  • آثار ارزشمندی از نقاشان مشهوری چون جوتو، رافائل و لئوناردو داوینچی را می‌توانید در این موزه تماشا کنید.
 

۴. موزه بریتانیا

بازدید مجازی از موزه بریتانیا

موزه بریتانیا در لندن قرار دارد. این موزه به مباحثی چون تاریخ بشر، هنر و فرهنگ اختصاص یافته است. مجموعه دائمی موزه شامل ۸میلیون اثر هنری و تاریخی و یکی از بزرگ‌ترین و کامل‌ترین مجموعه‌ها در کل موزه‌های دنیاست. بیشترِ این آثار در دوره امپراتوری بریتانیا جمع‌آوری شده است و داستان فرهنگ بشر را از ابتدا تا به حال روایت می‌کند. این موزه اولین موزه عمومی ملی در کل دنیاست.

این موزه در سال ۱۷۵۳ پایه‌گذاری شد و اولین بار در سال ۱۷۵۹ درهای آن به روی عموم مردم باز شد. با موس و دکمه‌های بالا و پایین صفحه‌کلید رایانه می‌توانید در موزه بریتانیا سفر در زمان را تجربه کنید؛ البته با یک بازی تعاملی که وب‌سایت موزه بریتانیا طراحی کرده است. توضیحات صوتی با اطلاعات دقیق و کامل کمک می‌کند که به‌شکل مجازی در نمایشگاه‌های موزه گردش کنید و به دانسته‌های خود اضافه کنید.

موزه بریتانیا دارای بزرگ‌ترین بانک اطلاعاتی آنلاین

  • موزه بریتانیا دارای چندین بخش است که هرکدام به یک منطقه جغرافیایی اختصاص یافته است و کل دنیا را دربرمی‌گیرد؛
  • این موزه، به‌عنوان بخشی از وب‌سایت بزرگ خود، دارای بزرگ‌ترین بانک اطلاعاتی آنلاین از اشیای موجود در مجموعه موزه‌های جهان است که در ابتدای سال ۲۰۱۲، با ۲میلیون اثر مجزا (که ۶۵۰هزار از این مجموعه مصور است)، به‌صورت آنلاین در اختیار عموم مردم قرار گرفت؛
  • اتاق ۵۲ این موزه میزبان آثاری از ایران باستان است، از جمله استوانه کوروش که به‌عنوان اولین منشور حقوق بشر در دنیا شناخته می‌شود.

۵. موزه هنر متروپولیتن

بازدید مجازی از موزه هنر متروپولیتن

موزه هنر متروپولیتن یک موزه هنری در نیویورک و در واقع بزرگ‌ترین موزه هنری در آمریکاست. این موزه در سال ۲۰۱۹ با حدود ۶٫۵میلیون نفر بازدیدکننده به‌عنوان چهارمین موزه پربازدید دنیا انتخاب شد. مجموعه دائمی موزه شامل بیش از ۲ میلیون اثر مختلف است که در ۱۷ بخش دسته‌بندی شده‌اند. فضای فیزیکی موزه در ۳ مکان مختلف در نیویورک قرار دارد. در تور مجازی این موزه می‌توانید گشتی در آن بزنید و با کلیک روی هر نمایشگاه، اطلاعات جامعی در مورد موزه به ‌دست آورید.

موزه هنر متروپولیتن؛ میزبان آثار هنری اروپا و مصر باستان

  • این موزه میزبان آثار هنری از اروپا در دوران قدیم و از مصر باستان است؛
  • مجسمه‌ها و نقاشی‌هایی از مشهورترین استادان اروپایی در این موزه به نمایش گذاشته شده است؛
  • آثار هنری از آفریقا، آسیا، اقیانوسیه و بیزانس در این موزه نگهداری می‌شود و هنر اسلامی بخش مهم دیگری از موزه را تشکیل می‌دهد؛
  • آثار این موزه به مجسمه و نقاشی ختم نمی‌شود. مجموعه‌ای از آلات موسیقی، لباس و زیورآلات، سلاح‌های قدیمی و لباس‌های رزم از سراسر دنیا در این موزه به معرض نمایش گذاشته شده است.

۶. موزه ملی آمستردام

بازدید مجازی از موزه ملی آمستردام

موزه ملی آمستردام به نمایش آثار هنری و تاریخی اختصاص دارد و در نزدیکی موزه ون ‌گوگ واقع شده است. این موزه ابتدا در سال ۱۷۹۸ در لاهه ساخته شد، ولی در نهایت در سال ۱۸۰۸ به آمستردام تماشایی منتقل شد. در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴، این موزه پربازدیدترین موزه هلند شناخته شد و در این ۲ سال به‌ترتیب ۲٫۲میلیون نفر و ۲٫۴۷میلیون نفر از موزه بازدید کردند.

آثار ارزشمندی که در موزه ملی آمستردام وجود دارد

  • این موزه میزبان آثاری ارزشمند از هنرمندانی چون رامبران، ون‌ گوگ و سایر استادان هنر هلند است؛
  • ۸ هزار اثر هنری و تاریخی در این موزه به نمایش گذاشته شده است و در مجموع دارای ۱میلیون اثر است که قدمت آنها از سال ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ میلادی است؛
  • این موزه یک بخش کوچک هم دارد که به هنر آسیایی اختصاص یافته است.

۷. موزه اورسی

بازدید مجازی از موزه اورسی

موزه اورسی یکی از موزه‌های مشهور پاریس است. این موزه در ساختمان قدیمی ایستگاه اورسی که یک ایستگاه به سبک هنرهای زیبا بود میزبانی می‌شود. ساختمان موزه بین سال‌های ۱۸۹۸ و ۱۹۰۰ ساخته شده است. این موزه غالبا شامل آثار هنر فرانسه از سال ۱۸۴۸ تا ۱۹۱۴ است. این آثار شامل نقاشی، مجسمه‌سازی و عکاسی است. در سال ۲۰۱۹، بیش از ۳٫۶میلیون نفر از این موزه بازدید کردند.

موزه اورسی؛ یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های هنری در اروپا

  • موزه اورسی میزبان بزرگ‌ترین مجموعه شاهکارهای هنری امپرسیونیسم و پست‌امپرسیونیسم است؛
  • آثاری از هنرمندان مشهوری چون مونه، دگا، رنوار و حتی ون ‌گوگ در این موزه به نمایش درآمده است؛
  • موز اورسی یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های هنری در اروپاست.

۸. موزه پرگامون

بازدید مجازی از موزه پرگامون

موزه پرگامون یکی از بناهای فهرست‌شده در جزیره موزه در مرکز تاریخی برلین و بخشی از میراث جهانی یونسکو است. این موزه بین سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۳۰ به‌دستور امپراتور آلمان، ویلیام دوم ساخته شد. بخش‌هایی از این موزه تا سال ۲۰۲۳ به‌خاطر عملیات نوسازی بسته است.

موزه پرگامون با مجموعه منحصربه‌فردی از آثار حفاری ‌شده در منطقه تیسفون و طاق کسری

  • این مجموعه شامل مجسمه‌هایی از دوران باستان تا عصر هلنیستی و همچنین آثار هنری مربوط به دوران یونان و روم است: معماری، مجسمه، کتیبه، موزاییک، آثار برنزی، جواهرات و ظروف سفالی در این موزه به نمایش درآمده است؛
  • از مهم‌ترین آثار این موزه می‌توان به دروازه یشتار یا دروازه بابل، محراب پرگامون و دروازه بازار ملط اشاره کرد؛
  • مجموعه منحصربه‌فردی از آثار حفاری‌شده در منطقه تیسفون و طاق کسری در موزه پرگامون نگهداری می‌شود؛
  • مجموعه آثار دوره تاریخی هنر اسلامی بخش ویژه‌ای را در این موزه به خود اختصاص داده است.

۹. موزه سعدآباد

بازدید مجازی از موزه سعدآباد

مجموعه فرهنگی ـ تاریخی سعدآباد یکی از مهم‌ترین موزه‌های ایران است. موزه سعدآباد شاهد ۴ دوره تاریخی ایران یعنی قاجاریه، پهلوی اول و پهلوی دوم و پس از انقلاب ایران بوده است. این مجموعه شامل چندین کاخ است که به موزه تبدیل شده‌اند.

در واقع، موزه‌های متعدد را با سرزدن به موزه سعدآباد می‌توانید مشاهده کنید. از میان این موزه‌ها می‌توان به موزه آب، موزه استاد بهزاد، موزه برادران امیدوار، موزه چهره‌های ماندگار، موزه خط و کتابت میرعماد، موزه ظروف سلطنتی، موزه مردم‌شناسی، موزه مینیاتور استاد آبکار، موزه فرشچیان، موزه نظامی، موزه نگارستان، موزه هنرهای زیبا، موزه هنر ملل اشاره کرد.

سیر تکامل ایران را در موزه سعدآباد ببینید

  • در مجموعه سعدآباد آثار تاریخی و هنری ارزشمندی در موزه‌های متنوع در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد؛
  • غیر از آثار موزه، بنای کاخ‌ها به‌تنهایی یک اثر تاریخی جذاب و دیدنی است.
  • در این موزه می‌توانید سیر تکامل ایران را در قالب اشیا و اسناد به‌جامانده از دوره‌های مختلف تاریخی تماشا کنید.
لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=8984
  • منبع : chetor.com

مطالب مرتبط

11آذر
یاران ایرانی ائمه (علیهم السلام) را معرفی کنید!
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی در دیدار با دست‌اندرکاران همایش «حضرت حمزه(ع)»؛

یاران ایرانی ائمه (علیهم السلام) را معرفی کنید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.