• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

8

جنگل چاقوها/یکی از عجیب ترین جنگل های دنیا

  • کد خبر : 10596
  • 11 اردیبهشت 1400 - 18:27
جنگل چاقوها/یکی از عجیب ترین جنگل های دنیا
سینجی یعنی« جایی که کسی نمی تواند پابرهنه راه برود.» و به خوبی این جنگل سنگی را توصیف ميکند . جنگل سینجی پر از صخره های عمودی و نوک تیز آهکی است که در طول سالها بر اثر فرسایش طبيعي ایجاد شده و بصورت پراکنده درختانی روی آنها رشد نموده اند.
ورود به این جنگل سنگی فقط به افراد خبره توصیه می‌شود چون گم شدن در میان این پدیده طبیعی و حیات وحشی که در آن است، هزینه‌ی گزافی در پی خواهد داشت.

جنگل سینجی در ماداگاسکار

جنگلها از نظر گردشگری کم تر  بعنوان یک جاذبه مورد توجه قرار میگیرند و معمولاً یک رودخانه، آبشار، اثر تاریخی و… در بین جنگل است که سبب میشود جمعیت زیادی وارد جنگل شوند. بهرحال جنگل ها برای برخی افراد، مظهر زیبایی هستند و برای بعضی برعکس مکانی وحشتناک.

بعضی از جنگل ها منحصر به فرد هستند و در فهرست عجایب طبیعت قرار می گیرند، یکی از این جنگل ها جنگل سینجی در ماداگاسکار است که در این مطلب با آن اشنا خواهید شد.

جنگل سینجی در ماداگاسکار که به جنگل چاقوها (Forset Of Knives) هم مشهور شده است، یکی از منحصر به فردترین مظاهر طبیعی دنیا است که بدون دخالت بشر و از زمان ژئوپارک و دایناسورها ایجاد شده است . این جنگل زیبا که شکل خاصی هم دارد، بعنوان چهارمین جزیره ی بزرگ جهان هم شناخته میشود .

جنگل سینجی,جنگل سینجی در ماداگاسکار,جنگل چاقو در ماداگاسکار

سینجی یعنی« جایی که کسی نمی تواند پابرهنه راه برود.» و به خوبی این جنگل سنگی را توصیف میکند . جنگل سینجی پر از صخره های عمودی و نوک تیز آهکی است که در طول سالها بر اثر فرسایش طبیعی ایجاد شده و بصورت پراکنده درختانی روی آنها رشد نموده اند.

اما ناگفته نماند که جزیره ی ماداگاسکار  خود بعنوان یکی از مشهور ترین و بزرگترین جزایر دنیا شناخته میشود که پر است از زیبایی ها و شگفتی ها طبیعی. جنگل سینجی در ماداگاسکار که به آن پارک هم میگویند از همین زیبایی های شگفت انگیز این جزیره است. بهرحال ، طبیعت حافظت شده ی جنگل سینجی در ماداگاسکار( Tsingy) از نظر جغرافیایی در نزدیکی ساحل غربی ماداگاسکار قرار گرفته است.

جنگل سینجی,جنگل سینجی در ماداگاسکار,جنگل چاقو در ماداگاسکار

جنگل سینجی به مساحت ۶۶۶ کیلومتر مربع در سال ۱۹۹۰ بخاطر شرایط جغرافیایی خاص و بی همتایش ، جنگل های حفاظت شده حرا، پرنده های وحشی و میمون لیمور، بعنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

ماداگاسکار

ماداگاسکار با نام رسمی جمهوری ماداگاسکار کشوری جزیره ای بنا شده در اقیانوس هند، در کنار سواحل جنوب شرقی آفریقا است. پایتخت آن شهر آنتاناناریوو است. ماداگاسکار چهارمین جزیره بزرگ دنیا است. جمعیت ماداگاسکار ۲۲ میلیون نفر و زبان های رسمی این کشور مالاگاسی و فرانسوی است.

جنگل سینجی,تصاویر جنگل سینجی,جنگل چاقو در ماداگاسکار

ماداگاسکار ۸۸ میلیون سال قبل از هند جدا شد و بعد از آن هیچگاه به خشکی های دیگر جهان در اتصال نبوده است. این جدایی طولانی مدت سبب شده تا اکثر گیاهان و جانورانش بی همتا باشند و در جای دیگری از جهان پیدا نشوند. در حدود ۹۰ درصد از تمامی گونه های گیاهی و جانوری ماداگاسکار بوم زاد این جزیره هستند معروفترین آنها لمورها هستند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=10596
  • منبع : beytoote.com

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.