• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

7

ماین چیست و ماینر کیست؟

  • کد خبر : 11461
  • 18 اردیبهشت 1400 - 13:48
ماین چیست و ماینر کیست؟
در این مقاله کاربردی علاوه بر اصطلاحات رایج در ماینینگ بیت کوین و ارزهای دیجیتال قصد داریم تا این روش را کمی هم به چالش بکشیم و آن را برای استفاده برای سرمایه گذاری کمی با روش های معمول و البته نتایج آن مقایسه نماییم. مهم نیست که چقدر نسبت به این اصطلاحات شناخت داشته باشید. در ادامه به نکاتی اشاره خواهیم نمود که می تواند ملاکی برای انتخاب این مسیر برای شما باشد. در ادامه با ما همراه بمانید.

ماین چیست و ماینر کیست؟

احتمالا شما هم حتی اگر هیچ شناختی از کریپتوکارنسی ها و ارز های رمزنگاری شده نداشته باشید در فضای اینترنت و جدیدا در بیلبوردهای تبلیغاتی با این واژه ها برخورد نموده اید. تبلیغات گسترده ای برای ماینینگ و استخراج رمز ارزهایی مانند بیت کوین در حال حاضر در ایراد و حتی در جهان وجود دارد و روز به روز نیز به حجم این تبلیغات اضافه می شود. اما واقعاً این استخراج و یا ماینینگ بیت کوین چیست؟ آیا واقعا می توان از اینترنت ارز دیجیتال استخراج کرد؟ این پول چگونه به دست ما می رسد و آیا اصلا ارزش سرمایه گذاری دارد؟

شناخت این اصطلاحات و مشخصات نه فقط برای کاربران تخصصی ماین و ماینینگ بلکه برای عموم لازم است. در این مقاله قصد داریم به بررسی دلیل اهمیت این موضوع پرداخته و اصطلاحات رایج در استخراج بیت کوین و سایر ارز های دیجیتال را نیز با هم مرور کنیم. کاربرانی که به تازگی به این عرصه پیوسته و یا در صدد ورود به این بازار هستند می توانند از این مقاله برای شناخت بهتر و البته دقیق تر این اصطلاحات استفاده نمایند.

استخراج

افزایش قیمت ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین هر کاربری را به مست کسب اطلاع از این رمز ارزها می کشاند. افراد زیادی به طرق مختلف در ایران در حال حاضر در این عرصه فعالیت می نمایند. اما بیت کوین واقعاً چیست و چگونه می توان از آن درآمد زایی نمود؟ شاید در میان همه واژه ها و عبارت هایی که درباره بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال کمی برای کاربران گنگ می نماید، استخراج است.

استخراج معمولا برای خارج کردن منابع از معدن های فیزیکی به کار گرفته می شود. اما استخراج بیت کوین چه معنی می دهد؟ استخراج درباره رمزهای دیجیتال و ارزهای رمزنگاری شده در واقعی به همان معنی سنتی این کلمه بر می گردد. برای درک بهتر این موضوع بایستی با فناوری پیشرفته ای به نام بلاک چین آشنایی داشته باشید.

بلاک چین فناوری است که با استفاده اکثر رمز ارزها به وجود آمده و امنیت آنها تامین می شود. اگر بخواهیم خیلی ساده استخراج را در این شبکه تعریف کنیم بایستی آن را به عنوان جایزه ای برای ارائه خدمات در سیستم بلاک چین بنامیم.

تمام تراکنش های خرید و فروش بیت کوین در شبکه این ارز دیجیتال نیاز به عملیاتی دارد. این عملیات توسط سایر کاربران صورت می پذیرد. به این معنی که وقتی شما خریدی در محیط بیت کوین انجام می دهید، این خرید بایستی در کل سیستم مورد تایید باشد و بیت کوینی که شما مورد معامله قرار داده اید از نظر اعتبار باید در سیستم مورد بررسی قرار گرفته و در صورت مچ شدن با آن شما بتوانید معامله خود را کامل نمایید.

این عملیات توسط سایر کاربران می تواند هم وقت زیادی از آنها گرفته و هم انرژی زیادی در آنها صرف نماید. از این رو سیستم بیت کوین به عنوان جایزه فعالیت پاداشی که مقدار مشخصی بیت کوین است برای این افراد در نظر می گیرد تا آنها راغب به انجام این عملیات باشند. کسب این جوایز از سیستم بیت کوین که با پاس حل تراکنش های سایر کاربران اعطا می شود، معنی کلمه استخراج در سیستم بیت کوین و ارزهای دیجیتال است.

ماین چیست؟

با تعریف استخراج در رمز ارزهای دیجیتال آشنا شدید. ماین اصطلاح کامپیوتری این کلمه در سیستم بیت کوین و سایر رمز ارزهای دیجیتال است. استخراج در رمز ارزها و ارزهای دیجیتال با استفاده از کامپیوترها و دستگاه های الکترونیکی پیشرفته صورت می پذیرد (۲) . استخراج رمز ارزها از طریق کامپیوترها اصطلاح ماین نامیده می شود. مراحل کار ماین به این صورت است که قرار است کامپیوتر نقش حل برخی معادلات را در سیستم بیت کوین به عهده بگیرد.

در فناوری بلاک چین هر بلاک جدید بایستی ارتباط معنا داری با بلاک قبلی داشته باشد. فرض کنید در حال حل یک پازل هستید. هر قطعه از این پازل با قطعه های قبلی در ارتباط است. بلاک چین نیز دقیقا مانند یک پازل بزرگ و پیشرفته است که در آن قطعات جدید همان تراکنش ها و بیت کوین های جدیدی هستند که در حال معامله در بین کاربران هستند. هر معامله ای برای تایید باید در سیستم بلاک چین با بلاک قبلی ست شده و سپس مورد تایید برسد.

حال سوال اینجاست که چه کسی باید این بلاک ها را از نظر ارتباط با یکدیگر تشخیص داده و آنها را تایید نماید؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال بایستی به نحوه قرار گیری بلاک ها روی هم دقت نمایید. ارتباط بلاک ها در سیستم بلاک چین با کدها و رمز هایی است. در صورت تطابق این کدها با یکدیگر بلاک جدید می تواند روی بلاک قبلی سوار شود.

تشخیص این رمزها و کدها به این سادگی ها نبوده و تنها کامپیوترها می توانند نسبت به حل این معادلات اقدام نمایند (۲) . از این رو کاربرانی که به عنوان ماینر دستگاه های ماینینگ را خریداری و از آن ها برای استخراج بیت کوین استفاده می کنند،  در واقع پلتفرم و بستر لازم برای حل این معاملات را فراهم می آورند. در جریان این پروسه سیستم مقداری کوین جدید تولید کرده و آن را به عنوان پاداش به کاربر اهدا می نماید. به کل این پروسه که با استفاده از کامپیوتر انجام می پذیرد ماین گفته می شود.

ماینینگ چیست؟

مفهوم ماین و ماینینگ در سیستم بلاک چین و کریپتوکارنسی هایی مانند بیت کوین دو مفهوم مرتبط با هم است. به تمام فرآیندهای که برای ماین در سیستم بلاک چین صورت می پذیرد، ماینینگ اطلاق می شود. ماینینگ در واقع فرآیندی است که در آن تراکنش های بیت کوین تایید می شوند. برای درک بهتر این موضوع بایستی به نحوه ایجاد پول فیات یا همان پول کاغذی اشاره کنیم.

پول کاغذی در کشورهای مختلف توسط بانک مرکزی آن کشورها تولید می شود. این سیستم چند ایراد عمده دارد. در درجه اول تولید پول کاغذی منوط به عملیات یک شرکت و موسسه خاص خواهد بود که اصطلاحا بانک مرکزی نامیده می شود. حال این سیستم را با سیستم ماینینگ بیت کوین مقایسه نمایید. در سیستم بلاک چین برای تولید بیت کوین جدید بایستی عملیات ماینینگ توسط یک کاربر و سیستم کامپیوتری صورت پذیرد. 

ماینر کیست؟

اصطلاح رایجی دیگری که در استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال وجود دارد، ماینر است. در این سیستم به کسی که عملیات ماینینگ را انجام می دهد، ماینر اطلاق می شود. برای ماینینگ در سیستم بیت کویت شما نیاز به پردازنده ها و سی پی یوهای قدرتمندی دارید که توانایی حل معادله های بلاک چین را داشته باشند. این سیستم ها با اتصال به شبکه منتظر تراکنش های صورت گرفته مانده و بلافاصله بعد از رویت اقدام به حل آن ها می نمایند.

گاها انرژی مصرف شده دستگاه ماینینگ می تواند بسیار قابل توجه باشد. از ای رو اگر در صدد انتخاب این حرفه برای درآمدزایی هستید بایستی علاوه بر هزینه های خرید خود دستگاه ماینر، باید هزینه های جانبی آن مانند هزینه های برق را نیز در نظر داشته باشید.

چنین سیستم هایی که کاملا متکی به جریان برق هستند می توانند مصرف برق منزل و یا کارگاه را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. البته راه هایی برای کنترل میزان برق مصرفی این سیستم ها نیز وجود دارد که کاربران می توانند به تحقیق بیشتر نسبت به اتخاذ آن ها اقدام نمایند.

استخراج بیت کوین

اصطلاحات و عبارت های رایج در استخراج رمز ارزها و کریپتوکارنسی ها را با هم مرور کردیم. در انتهای این بخش نیز قصد داریم تا کمی این اصطلاحات را درباره بیت کوین به صورت اختصاصی مرور کنیم.

بیت کوین در حال حاضر به عنوان رایج ترین، معتبرترین و شناخته شده ترین رمز ارز در تمام دنیا شناخته می شود. اکثر کاربرانی که امروز در رمزارزها فعالیت می نمایند، با شناخت بیت کوین وارد این عرصه شده اند. فرایند استخراج بیت کوین را در بالا مورد بررسی قرار دادیم. اما سوال اینجاست که وقتی هزاران ماینر برای استخراج یک بیت کوین در تلاش هستید در نهایت موفقیت از آن چه کسی خواهد بود؟

با توجه به منحصر به فرد بودن این رمز ارز، هیچ بیت کوینی به صورت مشترک بین ماینرها تقسیم نمی شود. در روند استخراج بیت کوین هر بلاک تولید شده دارای یک هش ۱۶ رقمی در مبنای ۱۶ رقمی دارد. مبارزه ماینرها در عملیات ماینینگ به این صورت است که اولین نفری که بتواند این هش ۱۶ رقمی را کشف کرده و یا به آن برسد، به عنوان فرد برنده می تواند بلاک جدید را چیده و مقدار بیت کوین تخصیص داده شده را دریافت نماید.

این واقعیت نشان می دهد که عملیات استخراج بیت کوین به این آسانی ها هم نبوده و ورود به این عرصه بایستی با برنامه صورت پذیرد. البته به دلیل بالا بودن تعداد تراکنش ها معمولا هر ماینری می تواند میزانی از این بیت کوین های جدید را به خود اختصاص بدهد اما بایستی این نکته را در نظر داشته باشید که شما در این بازار در حال رقابت با میلیون ها نفر هستید.

نوسانات قیمت بیت کوین در سال های اخیر به شدت بالا رفته و کاربران زیادی به سمت سرمایه گذاری در این رمز ارز به آن علاقمند شده اند. اما عدم توجه به این نکات باعث می شود تا تنها هزینه های جانبی این فرایند روی دست ماینرها باقی بماند. کاربران بایستی از قبل با هزینه های استخراج بیت کوین آشنا باشند و آن را با درآمدهای ناشی این استخراج مقایسه نمایید. بهترین ها و ایده آل ترین ها را در نظر نگیرید. زیرا ممکن است با کمی لغزش تمام برنامه های شما از بین برود.

استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال فرآیندی است که درآن کاربران می توانند با استفاده از روش های تعیین شده به حل معادله های سایر تراکنش ها بپردازند و از این طریق بتوانند کوین جدید برای خود به دست آورند. در واقع این فرایند به منظور ایجاد یک رقابت و جذابیت برای کاربران در سیستم بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال تعبیه شده است تا از این طریق به راحتی بتوانند در کنار خرید و فروش این رمز ارزها منبع درآمدی دیگری نیز داشته باشند.

ماینینگ بیت کوین با استفاده از کامپیوترهای حاوی سیستم پردازنده اصلی قدرتمند انجام می پذیرد. قدرت این پردازنده ها به منظور ماین کاملا نیاز بوده و در غیر این صورت عملیات ماینینگ با مشکلات زیادی روبرو خواهد بود. دومین مسئله و نکته درباره ماینینگ بیت کوین نیز مربوط به مصرف انرژی کامپیوترها می شود که کاربران باید از قبل به این موضوع نیز دقت لازم را داشته و برای آن برنامه ریزی نمایند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=11461
  • منبع : rasekhoon.net

مطالب مرتبط

27بهمن
معامله رمزارزها طبق دیدگاه رهبر انقلاب؛ جواز یا احتیاط؟
معناشناسی فقهی استفتائی در موضوع رمزارزها؛

معامله رمزارزها طبق دیدگاه رهبر انقلاب؛ جواز یا احتیاط؟

21دی
پاسخ شاگردان آیت الله اراکی به اظهارات رسول جعفریان
بحث و حواشی صورت گرفته درباره حکم معاملات در فضای متاورس:

پاسخ شاگردان آیت الله اراکی به اظهارات رسول جعفریان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.