• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6
همه‌چیز درباره ارز دوج کوین

دوج کوین چیست و آیا سرمایه گذاری درآن اینده ی خوبی دارد؟

  • کد خبر : 14554
  • 12 خرداد 1400 - 18:41
دوج کوین چیست و آیا سرمایه گذاری درآن اینده ی خوبی دارد؟
دوج کوین نیز مانند رمزارزهای دیگر ارزی دیجیتالی است که امکان خریدوفروش را فراهم می‌کند یا می‌توان به آن به‌چشم سرمایه‌ نگاه کرد و با هدف کسب سود در آینده و سرمایه‌گذاری به‌سراغش رفت و آن را خرید.

اگر با دنیای رمزارزها آشنا باشید، حتما نام بیت‌کوین (Bitcoin) را شنیده‌اید. بیت‌کوین و اتریوم (Ethereum) از معروف‌ترین رمزارزها یا به‌قول فرنگی‌ها کریپتوکارنسی‌های (Cryptocurrency) دنیا هستند. دوج کوین هم یکی از همین ارزهاست که البته سرگذشت زندگی‌اش تا اینجای عمر با ارزهای دیگر کمی تفاوت داشته است. در این مقاله، از تمام چیزهایی خواهید خواند که کمکتان می‌کنند با دوج کوین بیشتر آشنا شوید. آماده‌اید؟

دوج کوین چیست؟

شاید شما هم با آن میم (meme) مشهور آشنا باشید؛ تصویر همان سگ بامزه‌ای که با نگاه نافذش به مخاطب نگاه می‌کند و داستان‌ها و جوک‌های زیادی برایش ساخته شده است. میم‌ها همان تصاویر یا نوشته‌های همه‌گیر در شبکه‌های اجتماعی هستند که پیام و محتوای آشنا و خنده‌داری برای کاربران پیدا می‌کنند.

رمزارز این سگ نمکین و جوک‌های مربوط به آن، که در آغاز فقط برای تلطیف دنیای دوستداران رمزارزها رواج پیدا کرده بود، در سال ۲۰۲۱ به یکی از ۱۰ رمزارز برتر بازار بدل شد و از دیدگاه ارزش بازار، در جایگاه هفتم میان رمزارزهای مختلف ایستاد.

دوج کوین نیز مانند رمزارزهای دیگر ارزی دیجیتالی است که امکان خریدوفروش را فراهم می‌کند یا می‌توان به آن به‌چشم سرمایه‌ نگاه کرد و با هدف کسب سود در آینده و سرمایه‌گذاری به‌سراغش رفت و آن را خرید.

تاریخچه دوج کوین چیست و چطور مشهور شد؟

اجازه بدهید برای معرفی بیشتر دوج کوین به کمی عقب‌تر برویم؛‌ یعنی زمانی که دو مهندس نرم‌افزار با نام‌های بیلی مارکوس (Billy Marcus) و جکسون پالمر (Jackson Palmer) در اواخر سال ۲۰۱۳ میلادی (معادل سال ۱۳۹۳) اقدام به ساخت آن کردند.

نماد رمزارز ساختگی این دو مهندس همان سگ مشهوری بود که استیکر و جوک‌هایش را در شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید. برای نام‌گذاری هم با کلمات بازی شده و واژه انگلیسی داگ یعنی سگ به دوج (doge) تبدیل شده است. این رمزارز، در ابتدای ورود به دنیای ارزهای دیجیتالی، فقط شوخی بود و از آن برای برنامه‌هایی مانند حمایت مالی از مسابقات رانندگی نسکار (NASCAR) و چیزهایی از این‌ دست استفاده می‌شد.

هدف سازندگان دوج کوین این بود که برخلاف بیت‌کوین رمزآلود نباشد و رمزارزی شود که همه آن را می‌شناسند و کاربردهایش را درک می‌کنند. در وب‌سایت این رمزارز هم نوشته شده: «دوج کوین رمزارزی منبع‌باز و هم‌تابه‌هم‌تاست.» منظور چیست؟ یعنی کد تولید آن در اختیار همگان قرار دارد و در بستر شبکه‌ای کار می‌کند که در آن، هر رایانه می‌تواند از اطلاعات رایانه دیگر بهره ببرد یا به آن اطلاعاتی بفرستد.

شهرت‌ و اوج‌گرفتن دوج‌ کوین

دوج‌کوینی که در ابتدا شوخی ساده‌ای از طرف سازندگانش بود و می‌خواست هیاهوی دنیای رمزارزها را به چالش و شوخی بکشد، به‌طور ناگهانی به یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین ارزهای دیجیتالی تبدیل شد. اما چرا؟ ردپای چه کسی به‌ میان بود؟

ایلان ماسک (Elon Musk) را که می‌شناسید. نه؟ منظور همان مهندس، مخترع و کارآفرین بزرگی است که در دنیای فناوری و تولیدات آن نقش مهمی دارد و از ثروتمندترین مردان روزگارمان هم هست. ماجرا از این قرار است که ماسک در حساب کاربری توییترش، که حدود ۵۰میلیون دنبال‌کننده دارد، از دوج کوین نوشت. چه نوشت؟

او در آوریل ۲۰۲۱ توییتی با این مضمون منتشر کرد:

پارس‌کردن دوج در کره ماه.

او این جمله را با نقاشی مشهوری از هنرمند اسپانیایی یعنی خوآن میرو (Joan Miró) همراه کرد. نام نقاشی میرو هم این است: پارس‌کردن سگ در کره ماه. جالب است، نه؟ همه اینها رنگ‌وبوی حمایت ایلان ماسک از دوج‌ کوین را به‌ خود گرفته بود و این رمزارز پرماجرا را وارد دنیایی کرد که بسیار بزرگ‌تر از هدف نخست سازندگانش بود.

دوج کوین چطور کار می‌کند و استخراج می‌شود؟

پس دوج کوین با حمایت‌ افرادی مانند ایلان ماسکِ پرنفوذ، در‌ میان محبوب‌ترین و معروف‌ترین‌ها قرار گرفته است. این رمزارز با فناوری بلاک‌چین (Blockchain) کار می‌کند و عملکردی مانند بیت‌کوین و اتریوم دارد. بلاک‌چین هم که همان شبکه یا بستر دیجیتالی ایمن و توزیع‌شده است که می‌تواند تمام تراکنش‌های انجام‌شده و غیرمتمرکز با رمزارزها را در خود ذخیره کند.

تمام کاربرانی که در شبکه بلاک‌چین حاضرند نسخه‌ای از این شبکه را روی رایانه‌هایشان دارند. با وقوع هر تراکنش تازه، همه داده‌ها و اطلاعات برای کاربران به‌روزرسانی می‌شود. این شبکه شفاف است و امنیت بالایی دارد.

استخراج دوج کوین

افرادی که ماینر (miner) یا استخراج‌کننده رمزارزهایی مانند دوج کوین هستند نیز با حل معادلات و مسائل پیچیده محاسباتی سعی دارند به پیشبرد تراکنش‌ها در بستر بلاک‌چین کمک و آنها را روی بلاک‌چین دوج‌ کوین ذخیره کنند. ماینرها در ازای استخراج رمزارزهایی مانند دوج کوین می‌توانند از این رمزارز به‌عنوان پاداش دریافت کنند.

به چنین نظامی اثبات کار (Proof of Work) گفته می‌شود. منظور از آن چیست؟ یعنی نوعی توافق عمومی میان کاربران برای انجام کارهای مختلف در شبکه لازم است. به‌عبارت دیگر، رضایت و توافق تمام کاربران است که باعث می‌شود تغییر یا کاری در شبکه انجام شود.

پس ماینرها یا همان استخراج‌کنندگان دوج کوین، با حل مسائل و معادلات ریاضیاتی و محاسباتی پیچیده در شبکه بلاک‌چین، به تولید و استخراج رمزارزها کمک می‌کنند و با حل هر معادله، یک بخش یا در‌ اصطلاح بلوک (Block) به شبکه بلاک‌چین دوج کوین اضافه می‌شود. جایزه این عملیات هم دوج‌کوین‌هایی است که به ماینرها تعلق می‌گیرد.

دولت‌ها و بانک‌ها مؤسسات و نظام‌های متمرکزند که اختیار چاپ فیزیکی اسکناس دارند؛ اما رمزارزهایی مانند دوج کوین در بستری غیرمتمرکز فعالیت می‌کنند؛ یعنی نظارتی مرکزی از سوی هسته‌ای مشخص روی آنها نیست. در واقع، کاربران‌اند که با فعالیت‌هایی که گفته شد، تولید دوج کوین و همتایانش را ممکن می‌کنند.

تفاوت دوج‌کوین و بیت‌کوین

از آنجا که بیت‌کوین معروف‌ترین رمزارز بازار است، مقایسه هر رمزارز تازه‌ای با آن به درک بهترِ موردِ تازه‌وارد کمک خواهد کرد. تفاوت عمده‌ای که میان دوج کوین و بیت‌کوین وجود دارد در ماهیت تورمی آن است. دوج کوین برخلاف بیت‌کوین تورمی است. بیت‌کوین و برخی دیگر از رمزارزها تورم منفی دارند (یعنی در طول زمان، ارزش واقعی‌شان بیشتر می‌شود)؛ اما این موضوع برای دوج کوین صادق نیست.

هیچ محدودیتی برای استخراج دوج‌کوین‌ها نیست. تا بی‌نهایت و آخرالزمان هم می‌توان این رمزارز را استخراج و تولید کرد. میلیاردها دوج‌کوین در گردش است و همین یکی از عوامل ارزانی‌اش به‌ شمار می‌رود. منتها بیت‌کوین تعداد مشخصی دارد. کل بیت‌کوین‌های دنیا حدود ۲۱میلیون کوین است و همین مانع از آن می‌شود که بیت‌کوین ماهیتی تورمی پیدا کند.

شیوه استفاده از دوج کوین

مانند رمزارزهای دیگر، برای استفاده از دوج کوین نیاز به کیف پول دیجیتالی دارید. این کیف پول یا روی لپ‌تاپتان نصب می‌شود یا روی تلفن هوشمند یا شاید هم در یک وب‌سایت قرار دارد و به شما خدمات لازم برای نگهداری دوج‌کوین‌هایتان را ارائه می‌کند. با داشتن دوج کوین در کیف پول دیجیتالی‌تان، امکان خریدوفروش کالاها را پیدا می‌کنید. البته هنوز خدمات و محصولات اندکی با دوج‌کوین خریدوفروش می‌شوند.

شیوه خرید دوج کوین

برای خرید دوج‌کوین باید روند زیر را طی کنید:

  1. کیف پولی دیجیتالی تهیه کنید؛
  2. نشانی دوج‌کوین‌تان را مشخص کنید؛
  3. به صرافی‌های معروف فروش رمزارزها بروید (اینها مجازی‌اند و در سطح اینترنت فعالیت می‌کنند)؛
  4. دوج‌کوین‌تان را از صرافی منتخب خود بخرید؛
  5. دوج‌کوینی که به نشانی کیف پولتان واریز شده، قابلیت برداشت و استفاده خواهد داشت.

قیمت دوج کوین چطور تعیین می‌شود؟

دوج کوین نیز نوعی رمزارز است و مانند تمام رمزارزهای دیگر قیمتی ثابت ندارد. نوسانات ارزش آن در گرو اتفاقات مختلف است. توجه رسانه‌ها از مهم‌ترین عواملی است که روی قیمت این رمزارز اثر می‌گذارد. ارزش دوج کوین در سال‌های نخست زندگی‌اش چندان زیاد نبود. سال‌ها بود که ارزش آن از یک پِنی (یک‌صدم دلار) هم کمتر بود.

در اوایل سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷ شمسی)، دوج کوین به‌خاطر پوشش رسانه‌ای زیادی که درباره‌اش انجام شد، افزایش قیمت مطلوبی پیدا کرد. رسانه‌ها اعلام می‌کردند که دوج کوین به ارزش بازاری در حدود چند میلیارد دلار رسیده است.

در ژوئیه ۲۰۲۰ (مرداد ۱۳۹۹)، حمایت‌های ایلان ماسک باعث رشد ۱۴درصدی قیمت دوج کوین شد. در اوایل سال ۲۰۲۱ (۱۴۰۰ شمسی) نیز ارزش دوج کوین به‌خاطر رسانه‌ها افزایش یافت. تمرکز رسانه‌ای روی رمزارزهایی مانند دوج‌کوین موجب روی‌آوردن معامله‌گرهای حرفه‌ای به این بازار شد.

در ۲۰ آوریل ۲۰۲۱ (۳۱ فروردین ۱۴۰۰) ارزش این رمزارز افزایش چشمگیری یافت و این‌ روزها در حوالی ۰٫۳۵ دلار در نوسان است. برخی از کارشناسان معتقدند قیمت دوج کوین تا پایان امسال به بالای ۱ دلار هم خواهد رسید و در خوش‌بینانه‌ترین حالت، شاید از ۱۰ دلار هم عبور کند.

مزایا و معایب این رمزارز چیست؟

هر چیزی مزایا و معایبی دارد. قبول دارید؟ برای ورود به دنیای رمزارزها باید دقیق باشید و ببینید مزایا و معایبشان چیست. در این بخش، می‌خواهیم از خوبی‌ها و بدی‌های دوج کوین برایتان بگوییم. خوب گوش کنید:

  • مزایا

  • هزینه کارمزد عملیات و تراکنش‌های دوج‌کوینی اندک و فقط ۰٫۰۱ دلار است. این میزان برای تراکنش‌های بزرگ هم ثابت می‌ماند.
  • تلاش‌ها بر این است که تعداد دوج‌کوین‌های تولیدی از ۱۰۰هزارمیلیون تجاوز نکند. چنین رویکردی مانع از شکل‌گیری تورم می‌شود.
  • سرعت تراکنش‌های دوج‌کوینی بالاست. سرعت بالای پردازش تراکنش‌ها در شبکه برای این رمزارز به‌خاطر روند ساده استخراج است.
  • از این رمزارز برای فعالیت‌های خیرخواهانه هم استفاده می‌شود؛ برای نمونه، کمپین‌هایی برای جمع‌آوری دوج‌کوین برای تهیه آب پاک و تمیز برای کنیایی‌ها بر پا شده است.
  • یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های این رمزارز فناوری پشت آن نیست، بلکه گروه و اجتماعی است که از آن حمایت می‌کنند. افراد سرشناس و پرتعدادی طرفدار این رمزارز شده‌اند و به آن اعتبار می‌بخشند.
  • معایب

  • دوج کوین فقط رمزارزی دیجیتالی است و چون رمزارزهایی مانند اتر (Ether) نیست که شبکه بلاک‌چینی مخصوص‌به‌خود دارند. این هم نقصی ساختاری به‌ نظر می‌رسد.
  • درست است که دوج کوین از حمایت افراد سرشناس برخوردار است و طرفداران زیادی پیدا کرده، باید دقت کنید که از سال ۲۰۱۵ تاکنون هیچ به‌روزرسانی جدیدی از نظر فناوری نداشته است.
  • سرنوشت و نوسانات ارزش دوج‌ کوین تا حد زیادی وابسته به نظر افرادی مانند ایلان ماسک شده است. گره‌خوردن شهرت و ارزش رمزارز به افرادی خاص چندان سرنوشت خوبی برایش رقم نخواهد زد و آن را بدل به گزینه‌ای قابل‌اعتماد نخواهد کرد.

روی دوج کوین سرمایه‌گذاری بکنیم یا نه؟

از دوج کوین می‌توان برای خرید و پرداخت استفاده کرد؛ اما برای سرمایه‌گذاری چطور؟ ماهیت این رمزارز کمی با تورم همراه است؛ بنابراین، اگر می‌خواهید روی آن سرمایه‌گذاری کنید، باید دقت زیادی به‌ خرج بدهید.

این رمزارز تازه‌به‌‌شهرت‌رسیده بر پایه جوک و شوخی طراحی شد، ولی بعدتر زندگی‌اش رنگ‌وبویی جدی در دنیای رمزارزها گرفت؛ بنابراین، قبل از ورود به سرمایه‌گذاری کلان روی آن، باید بدانید با موردی روبه‌رو هستید که حیات و ارزشش وابسته به رسانه‌ها، اخبار و حواشی است. به‌عبارت دیگر، نوسانات قیمت دوج کوین تا حد زیادی وابسته به اقدامات و رخدادهایی تصادفی است.

اگر قصد ورود به دنیای دوج کوین را دارید، حواستان را جمع کنید. حرکت منطقی این است که در چنین بازاری با تمام سرمایه وارد نشوید. شاید شما هم دوست دارید که از قافله عقب نمانید و شانس‌تان را امتحان کنید. ایرادی ندارد. منتها تمام توان و بودجه‌تان را وارد بازار دوج کوین نکنید.

البته این را هم بدانید که دوج‌کوین توانسته خود را در جایگاه رمزارزی مطرح کند که با آن فعالیت‌های خیرخواهانه زیادی پیگیری می‌شود. حضور حامیان حرکت‌های انسان‌دوستانه‌ای که از این رمزارز برای پویش‌ها و اقدامات مختلف خود بهره می‌برند هم می‌تواند تا حدی تعادل را به دنیای دوج‌کوینی تقدیم کند.

در ورود به هر زمینه‌ای از سرمایه‌گذاری باید دقت کافی به ابعاد مختلف آن حوزه داشته باشید. برای ورود به دنیای رمزارزها نیز همین رویکرد را پیش بگیرید. یادتان باشد هرگز تمام تخم‌مرغ‌هایتان را در یک سبد نگذارید. فرقی نمی‌کند که می‌خواهید وارد بورس شوید، دنیای رمزارزها را از نزدیک لمس کنید، یا…؛ در هر حال، با تمام بودجه و سرمایه در دسترستان وارد نشوید.

چند نکته مهم، قبل از سرمایه‌گذاری روی دوج‌کوین

  • همیشه به حباب بازارها دقت کنید. منظور از حباب چیست؟ یعنی زمانی که کالایی ارزشی بیش از ارزش واقعی خود پیدا می‌کند. همه به‌امید افزایش قیمت‌ها و سودکردن ناشی از آن سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ اما یادتان باشد اگر اسیر حباب ارزشی شوید، شاید نتوانید به‌موقع و قبل از ترکیدن حباب خود را نجات دهید.
  • همیشه به رفتار گله‌ای آدم‌ها دقت کنید. آدم‌ها دوست دارند که از جمع پیروی کنند؛ پس زمانی که میل و اشتیاق عموم به سرمایه‌گذاری در زمینه‌ای خاص پررنگ می‌شود، میل ورود برای شما هم بیشتر خواهد شد. دقت کنید و فقط به‌خاطر همین حس، سرمایه‌هایتان را برای خرید هیچ‌چیز از جمله دوج کوین به خطر نیندازید.
  • دنیای رمزارزها هنوز پیچیده است. آینده آنها چه خواهد شد؟ رابطه هکرها با آنها چیست؟ وضعیت مالیات و رویکرد دولت‌ها نسبت به آن چه خواهد بود؟ همه اینها را در نظر بگیرید و بی گدار برای سرمایه‌گذاری روی رمزارزها وارد گود نشوید.

چند حقیقت جالب‌توجه درباره دوج‌کوین

  • از سال ۲۰۱۵ میلادی (۱۳۹۵ شمسی) تا کنون، به‌روزرسانی فنی خاصی درباره دوج کوین انجام نشده است.
  • ایلان ماسک دوج کوین را رمزارزی مردمی عنوان کرده است. یکی از دلایل عمده رشد این رمزارز همین حمایت‌های ماسک بوده است.
  • هدف از توسعه دوج کوین تولید رمزارزی بوده که نسبت به موارد دیگر مانند بیت‌کوین، میان عموم رایج‌تر است. حتی لوگو و نماد آن هم از یک میم یا استیکر اینترنتی برداشته شده است.
  • همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، این رمزارز در ابتدا، یعنی در حوالی سال ۲۰۱۳، فقط جوکی بود که جکسون پالمر مطرحش کرد؛ اما بعدتر با همکاری و همراهی بیلی مارکوس به رمزارزی واقعی تبدیل شد.
  • جامعه حامی دوج کوین بسیار متعصب و بزرگ است. اقداماتی که آنها تاکنون انجام داده‌اند در نوع خود بی‌نظیر است؛ برای نمونه، فعالیت‌های خیرخواهانه برای کمک به تیمی ورزشی، برگزاری مسابقات اتومبیل‌رانی و… .
  • یکی از ویژگی‌های جذاب دوج کوین این است که کاربران می‌توانند با آن به کاربران دیگر انعام بدهند. یعنی چه؟ یعنی پای چیزی مانند لایک یا همان پسندیدن در شبکه‌های اجتماعی مختلف برای دوج‌ کوین به‌ میان است. اگر کاربری محتوایی جذاب و لایق مطرح‌شدن در شبکه این رمزارز ارائه کند، کاربران علاقه‌مند می‌توانند با دادن انعام دوج‌کوینی به او، به توسعه کارش کمک کنند.

چشم‌انداز و آینده این رمزارز چه خواهد شد؟

دوج کوین رمزارزی در حال توسعه و رشد است. جای تعجب ندارد که نوسانات زیادی را در مسیر آینده‌اش تجربه خواهد کرد. البته روند روبه‌رشد حیات دوج کوین چشم‌ها را به روزهای خوش‌تر آینده خیره کرده است.

با این حال، هرگز نمی‌توان نظراتی قطعی درباره روند رشد یا افول رمزارزی مانند دوج کوین داشت. حتی جکسون پالمر، از خالقان این رمزارز هم نگرانی‌هایی بابت آینده این رمزارز دارد و معتقد است شاید توجه عمیق رسانه‌ها و بازی‌های تبلیغاتی بتواند روند رشد دوج کوین را تحت‌تأثیرات منفی قرار بدهد.

نظرات ضدونقیضی درباره آینده و چشم‌انداز دوج کوین وجود دارد. برخی از نفوذ نظرات چهره‌هایی مانند ایلان ماسک روی قیمت این رمزارز می‌هراسند؛ اما برخی هم بر این باورند که دوج کوین قابلیت بدل‌شدن به ارزی را دارد که میان عموم محبوب و کاربردی است. ماهیت تورمی دوج کوین ، در صورتی که به همین‌شکل باقی بماند، آن را بیشتر و بیشتر به ارزهای واقعی شبیه می‌کند.

حرف آخر

دوج کوین رمزارز جالبی است و اگر به ارزهای دیجیتالی علاقه دارید، دانستن درباره آن برایتان شیرین خواهد بود. این رمزارز مانند همتایان دیگر خود می‌تواند فرصت‌های تازه‌ای در حوزه تراکنش‌های مالی، سرمایه‌گذاری و البته ارتباطات ایجاد کند. امنیت و شفاف‌بودن شبکه‌های بلاک‌چینی و برداشتن مرزهای سانسور و تولید محتوا از جمله ویژگی‌های برجسته این فناوری‌های تازه است.

حذف نگاه متمرکز و نظام‌هایی مانند دولت‌ها و بانک‌ها بر شبکه‌ها می‌تواند دنیا را دگرگون کند. رمزارزها آمده‌اند که بمانند؛ حتی اگر هنوز گُنگ و نامفهوم باشند و برای شناختشان نیاز به مطالعات بیشتر داشته باشیم. دیدگاه و احساس شما نسبت به رمزارزها چیست؟‌ آینده‌شان را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=14554
  • منبع : chetor.com

مطالب مرتبط

27بهمن
معامله رمزارزها طبق دیدگاه رهبر انقلاب؛ جواز یا احتیاط؟
معناشناسی فقهی استفتائی در موضوع رمزارزها؛

معامله رمزارزها طبق دیدگاه رهبر انقلاب؛ جواز یا احتیاط؟

21دی
پاسخ شاگردان آیت الله اراکی به اظهارات رسول جعفریان
بحث و حواشی صورت گرفته درباره حکم معاملات در فضای متاورس:

پاسخ شاگردان آیت الله اراکی به اظهارات رسول جعفریان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.