• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

7
یادداشت؛

حصر خانگی یا قصر نشینی در ایام حصر

  • کد خبر : 1731
  • 16 بهمن 1399 - 18:21
حصر خانگی یا قصر نشینی در ایام حصر
به عقیده عده‌ زیادی سران فتنه مستحق اشد مجازات بودند. حصری که البته به نظر می‌رسد امروز علیرغم تداوم استفاده سیاسی جریان اصلاح طلب، فقط نامی از آن باقی مانده است.

به گزارش صدای حوزه، سران فتنه در جریان فتنه 88 ضمن هم‌راستایی با جریان برانداز، مهم‌ترین سرمایه دشمنان قسم خورده نظام بر اساس ادعای همان دشمنان بودند، اما نظام جمهوی اسلامی با حصر خانگی لطف بزرگی در حق این افراد انجام داد.

در عین حال به عقیده عده‌ زیادی سران فتنه مستحق اشد مجازات بودند. حصری که امروز علیرغم تداوم استفاده سیاسی جریان اصلاح طلب، فقط نامی از آن باقی مانده است.

تصور عمومی از حصر خانگی این است که فرد محصور ماه‌ها و حتی سال‌ها در چاردیواری خانه خود زندانی است و با حداقل امکانات دوران مجازاتش را طی می‌کند ولی مدام تصاویر سران فتنه در سایت‌ها و شبکه‌های مجازی پخش می‌شود که از حضورشان در مکان‌هایی مختلف خبر می‌دهد که ذهنیت موجود از حصر را پاک می‌کند.

سال 97 بود که پسر مهدی کروبی از ایرانگردی پدرش خبر داد و در مصاحبه‌ای گفت که پدرش در این مدت به شمال،‌ مشهد، اردبیل و زنجان سفر کرده است.

در روزهای گذشته تصویری از حضور «مهدی کروبی» در خانه باغ «قدرت علیخانی» از فعالین اصلاح طب در شمال تهران و حضور در منزل غلامحسین کرباسچی شهردار اسبق تهران و دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران منتشر شد.

دورهمی‌ها همچنان ادامه دارد

دورهمی‌های میرحسین موسوی و مهدی کروبی علیرغم اینکه برخی جریانات سیاسی آنها را محصورین می‌خوانند، حتی در شرایط کرونایی هم ادامه دارد. به طوری که احتمال می رود دلیل کرونا گرفتگی میرحسین و همسرش از طریق این رفت‌ و آمدها و تردد بستگان بوده است.

استخر، سفر و گردش، امکانات ویژه و درجه یک پزشکی، تیم حفاظت، دورهمی‌های حزبی و قبیله‌ای در خانه‌ باغ‌های شمال تهران و… همگی در اختیار کروبی و میرحسین و رهنورد است.

با توجه به نزدیکی انتخابات اصلاح‌طلبان اگرچه حرکت به سوی تأسیس نهادی اجماع‌ساز با محوریت باغی انقلاب را آغاز کرده‌اند. 

هر چند هنوز درباره چند و چون آن به اجماع نرسیده‌اند، اما احزاب منتسب به این جریان سیاسی همه تلاش خود را برای مشارکت و بقای در قدرت به کار بسته اند.

این جریان با مانورهای تبلیغاتی بر محور سران فتنه و تطهیر باغی انقلاب در پی تنفس مصنوعی برای ادامه مسیر خود هستند.

با بیرون آوردن فرماندهان فتنه از سایه و تطهیر آنها تمام تلاششان را به کار بسته‌اند تا با غبارآلود کردن فضا و خرید رأی گروه‌های خاکستری بتواند جایگاهی دوباره در قدرت برای خود به دست و پا کنند.

 ظاهراً جریان اصلاحات با این دیدارها و ارتباطات دنبال فرصتی برای بهبود جایگاه و روابط ارتباطی گروه‌های مختلف اصلاح طلبی است تا بازتعریف دیگری از خود ارائه دهند. چرا که جریان اصلاحات به ‌دلیل حمایت از رئیس جمهور حسن روحانی و عملکرد ضعیف دولت، از سوی مردم و هوادارانش زیر تیغ انتقاد است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=1731

مطالب مرتبط

26شهریور
«امید معکوس» مصطفی ملکیان
22شهریور
مهسا امینی و پیراهن عثمان
14مرداد
دفاعی عقیم و پرهزینه
حکومت علوی؛ بعثت عدالت

دفاعی عقیم و پرهزینه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.