• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

3
در گفت‌وگو با متخصص طب سنتی مطرح شد؛

بهترین زمان حجامت و شرایط آن

  • کد خبر : 40555
  • 22 فروردین 1401 - 10:50
بهترین زمان حجامت و شرایط آن
روزه‌داری از نظر ما جایگزین بسیار خوبی برای حجامت است؛ چراکه بسیار ملایم می‌تواند به تنقیه و پاکسازی بدن بپردازد. البته روزه واقعی که موجب کاهش بین ۱ تا ۳ کیلوگرم از وزن ما در ماه رمضان شود.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، لیلا شیربیگی، متخصص طب سنتی، در پاسخ به این پرسش که «بهترین زمان حجامت و شرایط آن چیست؟»، اظهار داشت: حجامت در فصل بهار مناسب است اما باید در افرادی صورت گیرد که هیچ مشکل بیماری زمینه‌ای مانند کم‌خونی، بیماری قلبی، مفصلی، ضعف بدنی و …. ندارند.

وی افزود: اینکه مردم جامعه امروزی به تعداد زیاد برای حجامت مراجعه می‌کنند مطلوب نیست بلکه ما پزشکان متخصص طب ایرانی نیز در بین مراجعات متعدد، افراد واجد شرایط را را انتخاب می‌کنیم.

این متخصص طب سنتی یادآور شد: معمولا افراد جوان بدون بیماری زمینه‌ای با مشکلاتی مثلا پرخوری و غلظت خون و بثورات پوستی می‌توانند با نظر متخصص طب ایرانی حجامت کننند.

اهمیت حجم خون در حجامت

شیر بیگی با تأکید براینکه باید از انجام حجامت در مراکز مختلف و خارج از حوزه پزشکی خودداری کرد، گفت: حجم خونی که از فرد گرفته می‌شود بسیار مهم است؛ به طوری که اگر خون‌گیری زیاد و در شرایط نامناسب صورت گیرد باعث ایجاد ضعف و بیحالی طولانی مدت در بدن می‌شود.

وی متذکر شد: اینکه گفته می‌شود حجامت برای حفظ سلامتی خوب است صحیح بوده اما این کار باید زیر نظر پزشک متخصص طب ایرانی صورت گیرد؛ به طوری که پزشک ابتدا آزمایش خون فرد و وضعیت بدنی او را بررسی می‌کند و هر کسی نمی‌تواند حجامت کند.

روزه داری جایگزین مناسب حجامت

این متخصص طب ایرانی با بیان اینکه افراد بالای ۶۰ سال و زیر ۱۰ سال باید از انجام حجامت خودداری کنند،عنوان کرد: فصل بهار فصل مناسبی برای انجام حجامت است اما نمی‌توانیم بگویم حجامت کردن برای همه افراد مناسب است.

شیربیگی با اشاره به اهمیت روزه‌داری در تأمین سلامت بدن،گفت: روزه‌داری از نظر ما جایگزین بسیار خوبی برای حجامت است؛ چراکه بسیار ملایم می‌تواند به تنقیه و پاکسازی بدن بپردازد. البته روزه واقعی که موجب کاهش بین ۱ تا ۳ کیلوگرم از وزن ما در ماه رمضان شود.

وی اضافه کرد: امروزه در مطالعات علمی روزه داری در ماه رمضان یکی از روش‌های تنظیم وضعیت چربی‌ها مضر خون بوده و حتی موجب تقویت سیستم ایمنی می‌شود.

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=40555

مطالب مرتبط

12اردیبهشت
دعای روز سیم + شرح دعا و اوقات شرعی
ادعیه روزهای ماه مبارک رمضان؛

دعای روز سیم + شرح دعا و اوقات شرعی

09اردیبهشت
دعای روز بیست و هفتم + شرح دعا و اوقات شرعی
ادعیه روزهای ماه مبارک رمضان؛

دعای روز بیست و هفتم + شرح دعا و اوقات شرعی

07اردیبهشت
می‌توان آیدوس روزه‌داری را حضور و مراقبه و تسلیم دانست

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.