• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

11

فرزند طلایی یا Golden Baby چیست؟

  • کد خبر : 6054
  • 02 تیر 1400 - 14:36
فرزند طلایی یا Golden Baby چیست؟
تعبیر "گلدن بیبی" برای این ایجاد شده است تا بانوان زیر ۱۹ سال و بالای ۴۳ سال از فرزندآوری منع نشوند، این در حالی است که متأسفانه در کشور ما رده سنی ۲۵ تا ۳۵ سال به‌عنوان بارداری ایمن معرفی می‌شود

به گزارش صدای حوزه، صالح قاسمی ضمن اشاره به اصطلاح جمعیتی بین‌المللی “Golden Baby” یا “فرزند طلایی” اظهار کرد: برخی از داده‌های پزشکی در دنیا می‌گویند سنین ایمن فرزندآوری و بارداری برای خانم‌ها سنین ۲۰ تا ۳۵ سال یا بعضاً ۲۵ تا ۳۵ سال است.

وی ادامه داد: اما در زمان حاضر این تعریف در دنیا تغییر پیدا کرده است، استفاده از داده‌های جدید علم پزشکی و به‌کارگیری تخصص‌های خاص در حوزه زنان توانسته است سنین بارداری ایمن را افزایش دهد؛ در این رابطه مطالعه مفصلی در سطح دنیا انجام شده است که مرجع آن سایت “BMG” است.

نویسنده مجموعه کتاب “جنگ جهانی جمعیت” خاطرنشان کرد: “بی‌ام‌جی” هم یک مجله تخصصی است و هم یک پایگاه اینترنتی، پزشکان با آن آشنایی دارند و به‌عنوان یک رفرنس پزشکی در دنیا مورد استناد قرار می‌گیرد؛ این پایگاه مطالعه‌ای را طی ۱۵ سال انجام داده است با این عنوان که “بهترین سنین بارداری چه سنینی هستند؟”.

وی افزود: نتیجه مطالعه مذکور بدین گونه است: قدرت باروری در خانم‌ها از ۱۷سالگی آغاز می‌شود، در ۱۹سالگی اوج آمادگی بارداری وجود دارد که بارداری ایمن نیز از همین سن شروع می‌شود و تا ۴۲ و ۴۳ سالگی آمادگی برای بارداری ایمن ادامه پیدا می‌کند.

قاسمی تصریح کرد: بعد از ۴۳سالگی نیز این آمادگی وجود دارد و هر کس بخواهد زیر ۱۹ سال و بالای ۴۳ سال صاحب فرزند شود، منع نمی‌شود و تنها نیازمند انجام یک‌سری از مراقبت‌ها است.

وی ادامه داد: بر این اساس، اگر فرزندی از یک مادر زیر ۱۹ سال یا بالای ۴۳ سال به دنیا بیاید، برای آن فرزند ارزشی فوق‌العاده قائل هستند و از آن به‌عنوان “گلدن بیبی” یاد می‌کنند، یعنی فرزند طلایی؛ چون از مادری به دنیا آمده است که انتظار آن را نداشته‌ایم.

این پژوهشگر حوزه جمعیت متذکر شد: لذا تعبیر “گلدن بیبی” برای این ایجاد شده است تا بانوان زیر ۱۹ سال و بالای ۴۳ سال از فرزندآوری منع نشوند، این در حالی است که متأسفانه در کشور ما رده سنی ۲۵ تا ۳۵ سال به‌عنوان بارداری ایمن معرفی می‌شود و کسانی که زیر ۲۵ سال یا بالای ۳۵ سال تصمیم به بارداری داشته باشند به‌عنوان “های ریسک” یا خطر بالا معرفی می‌شوند و استرس بسیار شدیدی به خانم و خانواده او وارد می‌کنند و در اغلب موارد این افراد را از فرزندآوری منصرف می‌کنند!

قاسمی یادآور شد: گلدن بیبی یا “فرزند طلایی” رویکردی است که کشورهای جهان برای افزایش فرزندآوری پیش گرفته‌اند؛ این موضوع خلاف رویکرد نادرستی است که در کشور ما وجود دارد و هنوز از سوی برخی پزشکان به‌کار گرفته می‌شود، امیدواریم این خطا هرچه زودتر اصلاح شود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=6054
  • منبع : باشگاه خبرنگاران پویا

مطالب مرتبط

07فروردین
کاهش جمعیت و حوزه علمیه
03خرداد
تبلیغات سنگین و شبکه نفوذ از جمله موانع افزایش جمعیت
نائب دبیر ستاد راهبری خانواده و جمعیت حوزه مطرح کرد؛

تبلیغات سنگین و شبکه نفوذ از جمله موانع افزایش جمعیت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.