• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6239اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

5
وزارت آموزش و پرورش:

راه اندازی مدارس علوم و معارف اسلامی زیر نظر حوزه علمیه

  • کد خبر : 4521
  • 10 اسفند 1399 - 23:36
راه اندازی مدارس علوم و معارف اسلامی زیر نظر حوزه علمیه
مشاور عالی وزیر و دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش از برنامه ریزی برای ایجاد مدارس علوم و معارف اسلامی وابسته به حوزه های علمیه در استان‌های کشور خبر داد.

مشاور عالی وزیر و دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش از برنامه ریزی برای ایجاد مدارس علوم و معارف اسلامی وابسته به حوزه های علمیه در استان‌های کشور خبر داد.

حاجیان زاده، مشاور عالی وزیر و دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در سمنان اظهار کرد: حوزه های علمیه و آموزش و پرورش دغدغه های مشترک زیادی دارند.

دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه مشارکت دستگاه های برون سازمانی و ارتباط با شرکای آموزش و پرورش یکی از موضوعات جدی است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن اشاره شده ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از همه ظرفیت‌ها باید استفاده شود و همه دستگاه‌ها به کمک بیایند.

وی گفت: متولی اصلی تعلیم و تربیت در کشور آموزش و پرورش است اما بسیاری از دستگاه‌ها، در این زمینه نقش موثر و فعال دارند.

مشاور وزیر با بیان اینکه مشارکت جویی، امری مهم در آموزش و پرورش تلقی می‌شود خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه باید در عرصه‌های مختلف مردمی و حاکمیتی تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های حوزه علمیه این است که اثرگذاری خود را هدفمند و ساختاری کنند اضافه کرد: در طرح آمایش حوزه‌های علمیه بیش از ۱۰۰ دستگاه هدف مورد توجه قرار گرفته اند که حوزه و حوزویان بتوانند در آن نقش موثری ایفا کند.

دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به علت اثر پذیری و گستردگی آموزش و پرورش این دستگاه در اولویت برنامه‌های حوزه علمیه قرار دارد افزود: بعد از یک دهه فعالیت مشترک حوزه و آموزش و پرورش به شکلی ساختار و منسجم دست یافته‌ایم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز حوزه‌های علمیه به صورت رسمی وارد حوزه تالیف کتب درسی شده‌اند ادامه داد: سازمان تالیف کتب درسی، مغز متفکر آموزش و پرورش است و خوشبختانه حوزه‌های علمیه در تمامی گروه های درسی در این بخش نماینده دارند.

وی گفت: خروجی تشکیل اتاق فکر در حوزه‌های علمیه منجر به ارایه دستورالعمل و روش های فعالیت مربیان پرورشی در سطح مدارس شده است.

مشاور وزیر با بیان اینکه از ظرفیت‌های حوزه علمیه در ارائه آموزش‌های ضمن خدمت‌فرهنگیان استفاده می‌شود افزود: طلاب، علاوه بر تحصیل دروس تخصصی دینی و اسلامی بسیاری از رشته‌های جدید درسی و علمی را نیز کسب می کند.

وی با بیان اینکه تعداد ۲۰ رشته در حوزه های علمیه، مشخصاً در حوزه تعلیم و تربیت است افزود: درسهای خارج فقه برای تعلیم و تربیت در حوزه‌های علمیه با تدریس آیت الله اعرافی راه اندازی شده است.

دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه حوزه‌های علمیه با تأسیس برخی مدارس خاص می‌توانند الگوسازی کنند گفت: پیشنهاد شده است تا مدارس علوم و معارف اسلامی وابسته به حوزه های علمیه در استان‌های کشور ایجاد شود.

این مقام مسوول با بیان اینکه بیشترین کار حوزه های علمیه در مدارس در حوزه تبلیغ به انجام رسیده است افزود: حضور مبلغین ثابت در مدارس بهترین کار تبلیغی است. ضمن اینکه حضور طلاب در مدارس بسیاری از کمبودهای آموزش و پرورش را برطرف می کنند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=4521
  • منبع : انتخاب

مطالب مرتبط

01بهمن
لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب
اساتيد سطوح عالي حوزه قم، در نامه‌اي به رؤساي قوا خواستار شدند:

لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

05دی
سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد
مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش مطرح کرد؛

سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

19آذر
حس جهاد در جنگ کنونی هنوز به طلبه‌ها دست نداده است‌!
حجت الاسلام ناصر میر محمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت مطرح کرد؛

حس جهاد در جنگ کنونی هنوز به طلبه‌ها دست نداده است‌!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.