• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

13
تحلیل کوتاه؛

طرح ضد ایرانی کنگره آمریکا درباره توان پهپادی

  • کد خبر : 41992
  • 10 اردیبهشت 1401 - 17:02
طرح ضد ایرانی کنگره آمریکا درباره توان پهپادی
مجلس نمایندگان آمریکا، روز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ طرحی را به تصویب رساند که طبق آن ایران و متحدان منطقه‌ای آن نباید به قطعات و فناوری پهپادی دسترسی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی صدای حوزه، اندیشکده تبیین تحلیلی کوتاه درباره طرح ضد ایرانی کنگره آمریکا پرداخته که در ادامه ملاحظه می فرمایید.

مجلس نمایندگان آمریکا، روز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ طرحی را به تصویب رساند که طبق آن ایران و متحدان منطقه‌ای آن نباید به قطعات و فناوری پهپادی دسترسی داشته باشند. چند نکته در این خصوص قابل ذکر است.

اجماع دو حزبی

تعداد ۲۱۸ نماینده دمکرات و ۲۰۶ نماینده جمهوری‌خواه به این لایحه رأی مثبت و صرفاً ۲ نماینده جمهوری‌خواه رأی منفی دادند. اجماع بالای مجلس نمایندگان نشان می‌دهد که مسیر کاملاً همواری در سنا برای تصویب خواهد داشت و احتمال دارد حلقه تحریم‌ها علیه سیاست‌های منطقه‌ای و صنایع دفاعی ایران نیز در آینده تنگ‌تر شود.

اصلاح طرح کاتسا

این طرح، تکمیل و گسترش ماده اول از بخش هفتم قانون کاتسا می‌باشد که طبق آن «رئیس‌جمهور موظف به شناسایی هر فردی است که در تأمین مادی، فروش، انتقال مستقیم یا غیرمستقیم تسلیحات متعارف به ایران نقش دارد». این ارجاع نشان می‌دهد کاتسا چه ظرفیت قابل توجهی برای گسترش تحریم‌ها علیه صنایع دفاعی و تسلیحاتی دارد.

تحریم ثانویه طرح ضد ایرانی

این تحریم از جنس تحریم‌های ثانویه است که دارایی‌های افراد مرتبط به صنایع پهپادی ایران در آمریکا را مسدود و مانع ورودشان به خاک ایالات متحده می‌شود. بدین ترتیب می‌تواند در مسیر همکاری‌های نظامی و صنعتی ایران با برخی شرکت‌ها و فعالان به خصوص در چین و روسیه، مشکلاتی پدید بیاورد.

تأثیرات تجاری

در قانون به وضوح بر «قطعات تجاری» که در ساخت پهپاد کاربرد دارد تأکید شده است. بنابراین هم در دسترسی به قطعاتی با کاربردهای چندگانه و هم در تولید هواپیماهای بدون سرنشین غیرنظامی در حوزه‌های کشاورزی، محیط زیست و خدمات عمومی ممکن است اختلال‌هایی پدید بیاورد. گرچه بخش عمده صنعت پهپادی ایران، بومی است و نیاز چندانی به خارج از کشور ندارد.

همراهی دولت

حمایت بلینکن، وزیر خارجه دولت بایدن نشان می‌دهد اراده ساختار سیاسی آمریکا بر افزایش محدودیت‌های ایران در حوزه‌های نظامی و منطقه‌ای است و البته بن‌بست مذاکرات هسته‌ای نیز هم‌سویی دولت و کنگره در این زمینه را افزایش می‌دهد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=41992
  • منبع : اندیشکده راهبردی تبیین

مطالب مرتبط

02مهر
غیرت انقلابی ایرانی ها در برابر چشمان معاندان
خروش مردم ایران علیه اغتشاشگران؛

غیرت انقلابی ایرانی ها در برابر چشمان معاندان

01خرداد
تلاش بی‌مانند ایران برای اتحاد مسلمین ستودنی است
امام جمعه شهر دهلی هندوستان در قم؛

تلاش بی‌مانند ایران برای اتحاد مسلمین ستودنی است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.