• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

3
آیت الله حسینی خراسانی در آئین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه آیت الله بهجت قم:

حوادث اخیر باعث رعب طلاب نخواهد شد/ طلاب، ملبس به لباس روحانیت می شوند تا نماد تقوا، امنیت و شهادت باشند

  • کد خبر : 41219
  • 29 فروردین 1401 - 18:19
حوادث اخیر باعث رعب طلاب نخواهد شد/ طلاب، ملبس به لباس روحانیت می شوند تا نماد تقوا، امنیت و شهادت باشند
در اوج موهبت‌های لباس روحانیت باید گفت این لباس، لباس شهادت است و شهادت نیز فوز عظیمی است که بالاتر از او وجود ندارد؛ دشمن فکر می‌کند اگر بر سر سه روحانی جهادی که در حرم رضوی علیه السلام حضور داشتند چنین جنایتی کند، طلاب دیگر گرفتار رعب و وحشت می‌شوند، اما طلاب دسته دسته ملبس به این لباس خواهند شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای حوزه، آئین عمامه گذاری تعدادی از طلاب مدرسه علمیه آیت الله بهجت قم در محل این مدرسه علمیه برگزار شد. این برنامه در شام ولادت کریم اهل بیت، امام حسن علیه السلام و با حضور آیت الله پناهنده، استاد اخلاق، حجت الاسلام عباسی،رییس مرکز تدوین متون درسی، حجت الاسلام رهنما، مدیر کل اخلاق و تربیت معاونت تهذیب حوزه، عبودی، نماینده کتائب حزب الله در قم، خانواده های شهدای طلبه و روحانی و مدیر و اساتید این مدرسه علمیه برگزار شد.

عمامه گذاری

آیت الله حسینی خراسانی، عضو فقهای شورای نگهبان طی سخنانی در این مراسم در مورد امتیاز طلاب نسبت به سایر اقشار جامعه گفت:
اول اینکه طلاب مفتخر به شاگردی امام صادق علیه السلام هستند و از رهبری معظم تا مراجع و اساتید و بزرگان حوزه همگی این توفیق را دارند که شاگرد امام صادق علیه السلام به معنای حقیقی- هر چند با واسطه – و نه مجازی باشند. همه بزرگان علم و فقاهت شیعه از شیخ انصاری و آیت الله بروجردی گرفته تا شهید اول در یک سلسله به هم پیوسته و بدون قطع به امام صادق و از ایشان پیوسته به رسول خدا و درگاه الهی متصل هستند و این امر منحصر در فقه است؛ در علمی مانند فلسفه علما بدون انقطاع به فارابی یا ابن سینا متصل نیستند بلکه شاید قرنی بین استاد و شاگرد فاصله باشد.

در حال بارگذاری پخش کننده...

 

عمامه گذاری

دوم این که در عرف دینداران، طلاب و روحانیت سربازان اصلی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف محسوب می شوند؛ البته تمام اقشار این قابلیت را دارند ولی به صورت ویژه و خاص و در عرف متشرعه, طلاب را سرباز امام زمان ارواحنا له الفدا می دانند.

وی در ادامه به معنای لباس طلاب پرداخت و افزود، یکی از انواع لباسها لباس تقواست؛ لباس روحانیت هم از مصادیق همین لباس تقوا است. این لباس، لباس فداکاری، مجاهدت، ایثار و شهادت است. مردم هم برخلاف جو رسانه ای که شاهدش هستیم، نسبت به روحانیت اعتماد کامل دارند و این قشر را جزو صادق ترین و امین ترین افراد جامعه می دانند.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اعتماد بیش از پیش مردم به روحانیت گفت: اگر در یک فرودگاه یا مکانی مشابه شخصی بسته گرانبهایی با خود داشته باشد و قرار باشد اندکی از آن جدا شود در میان همه اشخاص حاضری که هیچکدام را نمی‌شناسد اگر یک روحانی ببیند بسته را به آن آخوند و روحانی امانت می‌دهد و اگر کسی به این مسأله شک دارد کافی است اندکی مشاهده کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: باید به داشته‌های خود افتخار کنیم و به مبانی و دستورات آگاه و ملتزم باشیم، زیرا طلاب در میان همه اقشار و گروه‌ها فرم لباسشان متفاوت است و طی یک مراسم نورانی به تناوب در مناسبت‌هایی عده‌ای به لباس روحانیت ملبس می‌شوند؛ در کافی نقل شده امیر مؤمنان به دست رسول خدا در مراسمی معمم شده است یعنی چیزی که در حوزه‌ها طی مراسم عمامه گذاری شهرت دارد چنین پیشینه‌ای دارد.

در اوج موهبت‌های لباس روحانیت باید گفت این لباس، لباس شهادت است و شهادت نیز فوز عظیمی است که بالاتر از او وجود ندارد؛ دشمن فکر می‌کند اگر بر سر سه روحانی جهادی که در حرم رضوی علیه السلام حضور داشتند چنین جنایتی کند، طلاب دیگر گرفتار رعب و وحشت می‌شوند، اما طلاب دسته دسته ملبس به این لباس خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه شهید دارایی و شهید اصلانی به تأسی از مولای متقیان تهدید و ترور شدند گفت: طلاب فوج فوج به این لباس می‌پیوندند برای اینکه نماد تقوا، امنیت و شهادت باشند؛ این لباس در خدمت دین است؛ تا این گروه در خدمت دین باشند، مردم نیز همراهی می‌کنند.

در پایان این مراسم تعدادی از طلاب مدرسه علمیه آیت الله بهجت قم به دست آیت الله حسینی خراسانی، مفتخر به تلبس به لباس روحانیت شدند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=41219

مطالب مرتبط

12بهمن
آیت الله صافی(ره) یکی از برترین فقهای عصر ما بود
پیام تسلیت آیت الله مکارم در پی ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی:

آیت الله صافی(ره) یکی از برترین فقهای عصر ما بود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.