• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

14
گزارشی از مجاهدت‌های همسر یک طلبه دوشادوش همسرش؛

از تاسیس هیأت در روستا تا راه اندازی کارگاه تولیدی پوشاک و تشکیل جلسات مشاوره

  • کد خبر : 40223
  • 16 فروردین 1401 - 18:39
از تاسیس هیأت در روستا تا راه اندازی کارگاه تولیدی پوشاک و تشکیل جلسات مشاوره
این بانوی فعال وقتی خلأ برگزاری مراسمات ملی و مذهبی را در این منطقه می‌بیند، با کمک بانوان روستا که حالا دوستان صمیمی او هستند، هیئت زینبیون را تأسیس می‌کند.

به گزارش صدای حوزه، آنچه می‌خوانید حکایت شیرینی از مجاهدت‌های خانم قاسم زاده است که دوشادوش همسرش که روحانی روستای «کندال» است، برای حل مشکلات اهالی روستا کمر همت بسته و با وجود اوضاع نابِسامان معیشتی خودش، در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

هنوز هستند افرادی که با دستان خالی و با وجود مشکلاتی که در زندگی شخصی خود دارند، از خدمت به مردم غافل نمی‌شوند، چراکه معتقدند خدمت به خلق در کنار ایمان به خدا از بالاترین خصلت‌های بندگی شمرده شده است.

خدمت رسانی در چنین شرایطی که خودت غرق در مشکلات هستی، تبلور انسانیت و نشانه اوج معرفت است؛ چنین خدمتی ارزشمندتر از خدمت در حالت استغنا است.

سال‌هاست که رنگ لباسشویی را در خانه ندیده و با دست لباس می‌شوید؛، آن هم در شرایطی که در خانه‌ اکثر مردم و حتی برخی از نیازمندان هم این وسیله به عنوان یکی از کالاهای ضروری دیده می‌شود.

مدتی قبل یخچال خانه‌شان نیز خراب می‌شود و با فروش آن، مبلغی برای پیش پرداخت یک یخچال نو فراهم می‌شود و یک یخچال ساده دیگر به صورت اقساطی تهیه می‌کند؛ حالا برای پرداخت اقساط آن ناچارند نیمی از حقوق ماهیانه‌شان را بپردازند؛ حقوقی که میزانش آن‌قدر ناچیز است که بیان کردنش باورکردنی نیست. ساده زیستی در این خانواده موج می‌زند.

در شرایط نابسامان اقتصادی و وضعیت کنونی جامعه این جمله را بارها شنیده‌ام که «اگر از پس زندگی خودمان برآییم هنر کرده ایم» و چه بسیارند افرادی که با توجیهاتی این چنین، از زیر بار مسئولیت‌ها شانه خالی می‌کنند؛ در طول گفت‌وگویم با او بارها منتظر شنیدن جملاتی از این دست بودم اما حتی یک بار هم چنین حرفی را به زبان نیاورد.

اهداف والایی را برای خود انتخاب کرده بود که به‌واسطه آن مشکلات زندگی خودش به چشمش نمی‌آمد و گله‌ای از آن‌ها نداشت اما برای رفع مشکلات دیگران که بعضا شرایط زندگی‌شان مشابه زندگی خودش بود، دست از تلاش نمی‌کشید.

قهرمان این داستان واقعی کسی است که هنوز سن ۳۰ سالگی را به خود ندیده و کمتر از ۱۰ سال از شروع زندگی مشترکش می‌گذرد؛‌ زندگی‌ که از همان ابتدا تاکنون وقف امام زمان(عج) شده است.

در معرفی خودش می‌گوید: معصومه قاسم زاده هستم، متولد سال ۱۳۷۲ که در سال ۱۳۹۱ با یک طلبه ازدواج کردم و بعد از گذشت ۴ سال از زندگی مشترک‌مان در سال ۱۳۹۵ برای انجام فعالیت‌های تبلیغی همسرم به روستای کندال واقع در شهرستان شوط استان آذربایجان غربی رفتیم و در آنجا ساکن شدیم.

او اکنون دارای دو فرزند ۷ و ۸ ساله است؛ همسرش حجت الاسلام بهمن حسن نژاد تمام همّ و غمّ خود را برای حل مشکلات و مسائل اهالی این روستا قرار داده است. او نیز در کنار همسرش، برای بهبود شرایط این روستا در زمینه‌های مختلف تلاش می‌کند و به راستی به کار بردن تعبیر «شریکه الامام» برازنده اوست.

به گفته خانم قاسم زاده، مردم روستا در ابتدا اقبال چندانی نسبت به آن‌ها نداشتند و برای شکل گیری ارتباطی صمیمی میان خود و بانوان روستا زحمات بسیاری رامتحمل شده است. او با بانوان به گردش و تفریح می‌رود و با پختن کیک از آن‌ها پذیرایی می‌کند؛ تدارک برنامه‌های تفریحی برای بانوان، کم کم مقدمه شکل‌گیری این ارتباط مؤثر را فراهم می‌کند.

این بانوی فعال وقتی خلأ برگزاری مراسمات ملی و مذهبی را در این منطقه می‌بیند، با کمک بانوان روستا که حالا دوستان صمیمی او هستند، هیئت زینبیون را تأسیس می‌کند.

این روزها خانم قاسم زاده افزون‌بر برگزاری مراسمات مختلف با کمک بانوان روستا، در فضای مجازی نیز گروهی فرهنگی را تشکیل داده‌ که به صورت روزانه برنامه ختم قرآن و انتشار احادیث معصومین(ع) را در این بستر دارند.

تلاش برای دریافت بن‌های معیشتی از حوزه خواهران و توزیع آن‌ها میان نیازمندان روستا و کمک‌های نقدی به فقرا از دیگر خدمات او به افراد کم برخوردار این روستا بوده است.

او منابع لازم برای انجام فعالیت‌های خود را از طریق کمک‌های خیرین و مشارکت‌های مردمی فراهم کرده و با جمع آوری نذورات، مراسماتی را در روستا برگزار می‌کند.

خانم قاسم زاده برای کودکان روستا نیز برنامه‌های فرهنگی متنوعی دارد؛ اخیرا در سالروز میلاد حضرت ولیعصر(عج)، مسابقه نقاشی با موضوع امام زمان(عج) برگزار شد و مراسمات گوناگون دیگری نیز به این مناسبت در حسینیه روستا به اجرا در آمد.

این بانوی دغدغه‌مند به منظور ارتقای وضعیت معیشتی اهالی روستا و به منظور ایجاد ظرفیت‌هایی برای کسب درآمد بانوان، با مراکز فنی و حرفه‌ای رایزنی کرد تا دوره‌ آموزش خیاطی را در این روستا داشته باشند؛ پیگیری‌های او نتیجه داد و از نیمه دوم فروردین ماه این کلاس‌ها برگزار خواهد شد؛ خانم قاسم زاده امیدوار است تحقق این مهم مقدمه‌ای شود برای راه اندازی کارگاه تولیدی پوشاک.

درد و دل‌های بعضی از بانوان روستایی و گلایه‌هایی که از نوع تعاملات و رفتار همسران و فرزندان‌شان داشتند، او را به این فکر انداخت که جلسات مشاوره خانواده، تربیت فرزند و همسرداری برگزار کند؛ این اقدام به دلیل تأثیر بسزایی که در حل مشکلات خانوادگی داشت با استقبال خوب اهالی روستا همراه شد.

این عضو شبکه شریکه الامام معتقد است: فعالیت‌های خود و همسرش نه تنها آنها را از تکالیفی که نسبت به فرزندان خود دارند باز نمی‌دارد بلکه در رشد تربیتی آنها نیز تأثیر مثبتی داشته است؛ او در این باره می‌گوید: همین‌که روحیه خدمت به مردم در وجود دو فرزندم شکل گرفته، جای شکرش باقی است.

خانم قاسم زاده هدف خود از خدمات رسانی به مردم را کسب رضایت خداوند و زمینه سازی برای ظهور حضرت ولیعصر(عج) عنوان می‌کند و حاضر است در این مسیر تمام سختی‌ها را به جان بخرد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=40223
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

17اسفند
طلبه‌ای که دل ایران از غمش شکست…
گزارشی از فعالیت های طلاب جهادی در ایام کرونا؛

طلبه‌ای که دل ایران از غمش شکست…

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.