• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

5
رونمایی شد؛

استارت‌آپ تحلیل نامزد‌های احتمالی انتخابات 1400

  • کد خبر : 3987
  • 06 اسفند 1399 - 21:31
استارت‌آپ تحلیل نامزد‌های احتمالی انتخابات 1400
نخستین استارت‌آپ تحلیل نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بر مبنای داده‌های شبکه‌های اجتماعی با عنوان «ایران پرزیدنت» رونمایی شد.

به گزارش صدای حوزه، جواد شریعتی، مدیر پروژه ایران پرزیدنت، در مراسم رونمایی از این استارت‌آپ که در سالن اجتماعات مرکز نوآوری شریف برگزار شد، گفت: پروژه ایران پرزیدنت استارتاپی است که در مرکز نوآوری شریف با حمایت شرکت لایف وب شکل گرفته و می‌خواهد وعده‌های نامزدهای احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ را بر اساس داده های شبکه‌های اجتماعی تحلیل کند و نشان دهد نامزدها چه حرف هایی زده‌اند و افکار عمومی نسبت به به آنها چه نظراتی دارند.

جواد شریعتی پروژه ایران پرزیدنت استارتاپی است که در مرکز نوآوری شریف با حمایت شرکت لایف وب شکل گرفته و می‌خواهد وعده‌های نامزدهای احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ را بر اساس داده های شبکه‌های اجتماعی تحلیل کند

به گفته وی بعد از انتخابات ریاست جمهوری هم مردم می‌توانند این پایگاه را رصد کرده و ببینند این وعده ها چقدر محقق شده است.

در ادامه جلسه مدیرعامل شرکت لایف وب با بیان این که این شرکت سال ۸۹ ماموریتش را در حوزه کلان داده آغاز کرده اظهار داشت: شرکت لایف وب در طول این ده سال داده‌های شبکه های اجتماعی را جمع آوری کرده و الان توانایی جمع آوری روزانه صد میلیون رکورد (ثبت) را داراست. در حال حاضر وظیفه تامین داده برای محصول ایران پرزیدنت بر عهده این شرکت است.

محمد انصاری با بیان این که ماموریت این محصول رصد چهره های سیاسی کشور است عنوان کرد: ایران پرزیدنت فقط معطوف به انتخابات ۱۴۰۰ نیست و پس از آن هم ادامه پیدا می کند.

ایران پرزیدنت

نخستین سامانه بازاریابی سیاسی داده محور

مشاور سیاسی محصول ایران پرزیدنت در بخش دیگر از مراسم، این استارت آپ را نخستین سامانه بازاریابی سیاسی داده محور دانست و گفت: یک نامزد انتخاباتی باید از نیازهای مردم باخبر باشد و مطالبات مردم در شبکه های اجتماعی را بداند. ایران پرزیدنت این اطلاعات را در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار می‌دهد.

محمد رستم پور با بیان این که ایران پرزیدنت به انتخاب شرکت‌کنندگان در انتخابات کمک می‌کند توضیح داد: این محصول به کمک نامزدها هم می‌آید. چون ستادهای انتخاباتی هم باید بدانند وضعیت نامزد خودشان در چه سطحی است و آنها بهتر است درباره چه چیزهایی حرف بزنند.

وی افزود: این محصول میزان محتوایی را که درباره هر نامزد تولید شده نشان می دهد. همچنین با تحلیل داده‌های شبکه‌های اجتماعی می شود تشخیص داد که هر نامزد چه احساسی را در مردم برانگیخته و مردم نسبت به او چه اندازه خشمگین، عصبانی، امیدوار هستند. البته پیشنهادهایی داشتیم که سامانه در خدمت یک جریان سیاسی قرار بگیرد. متاسفانه آنها می‌گفتند شما داده‌ها را دستکاری کنید و نامزد ما را بالا ببرید. اما گروه ما نپذیرفت و سعی کرد نمای دقیق و صادقانه‌ای از داده‌ها ارائه کند.

نمایش قدرت داده‌های شبکه‌های اجتماعی

مشاور سیاسی محصول ایران پرزیدنت ضمن اعلام این خبر که در ایران پرزیدنت محتواهای غنی به رایگان ارائه می‌شود تاکید کرد: هدفمان این بود که بگوییم قدرت داده‌های شبکه‌های اجتماعی این قدر زیاد است که می تواند رییس جمهور آینده را پیش بینی کند. داده‌های شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهند که هر نامزد چه وزنی در افکار عمومی دارد.

وی ادامه داد: برخی نامزدها فکر می‌کنند که جامعه را می شناسند. اما بعضا مسائل مردم با چیزهایی که آنها فکر می‌کنند فرق دارد. ما تمام ترندهای (گرایش‌های فراگیر) شبکه های اجتماعی در چهار سال اخیر در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و … را شناسایی و دسته بندی کرده‌ایم. به عنوان مثال مشخص کرده‌ایم که بحران آب و آلودگی چقدر جدی است و برای کاربران شبکه های اجتماعی چقدر اهمیت دارد.  همچنین معیارهای ما نشان می دهد که بر اساس داده های ایجاد شده موضوع بورس چقدر برای کاربران شبکه های اجتماعی مهم است.  

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=3987

مطالب مرتبط

10اسفند
استارتاپ‌های حوزوی حمایت می‌شوند
مدیر عامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق خبر داد؛

استارتاپ‌های حوزوی حمایت می‌شوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.