• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

4
حجت الاسلام و المسلمین پناهیان:

در مساجد مانند موکب‌های اربعین همواره باز باشد

  • کد خبر : 31357
  • 25 آبان 1400 - 13:24
در مساجد مانند موکب‌های اربعین همواره باز باشد
عضو هیأت امنای بنیاد هدایت پیاده‌سازی الگوی حکمرانی مردمی مسجدمحور را موجب صیانت از انقلاب دانست و گفت: الگوی مسئولیت اجتماعی باید از سوی افراد مؤمن و در مساجد ارائه شود؛ تحقق این امر جلوی رانت‌خواری را می‌گیرد.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت به همراه جمعی از مسئولان این مجموعه با حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان عضو هیأت امنای بنیاد هدایت دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در این دیدار مردمسالاری دینی را موجب صیانت از انقلاب دانست و اظهارداشت: اگر حکمرانی مردمی و مسجدمحور شود، انقلاب از ریل خود خارج نمی‌شود؛ باید نقش مردم در جامعه و تمدن‌سازی اسلامی را جدی گرفت.

وی تصریح کرد: الگوی مسئولیت اجتماعی باید از سوی افراد مؤمن و در مساجد ارائه شود و این کار را باید در مساجد تمرین کنیم. حکمرانی مردمی جلوی رانت خواری را می‌گیرد.

عضو هیأت امنای بنیاد هدایت با تأکید بر اینکه امامت در مساجد باید توسط بنیاد هدایت ترجمه شود، بیان داشت: مدل حکمرانی مردم سالاری دینی ابتدا باید در مساجد رخ دهد. مساجد باید در خدمت مقدمه سازی برای ظهور باشند بنابراین همه قداست مسجد و عبادت در آن باید در خدمت این هدف باشد.

در مساجد مانند موکب‌های اربعین همواره باز باشد

پناهیان برگزاری مراسم اربعین را جلوه‌ زیبایی از مردمی شدن امورات خواند و خاطرنشان کرد: اگر در مساجد ما مثل موکب‌های اربعین همواره به روی مردم باز باشد، اتفاقات خوبی رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه حفظ نظام از نماز خواندن نیز واجب‌تر است، گفت: حفظ نظام در گرو مردمی شدن حکمرانی و مردمی شدن حکمرانی نیز در گرو مردمی شدن اقتصاد است.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام میرمحمدیان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های مختلف بنیاد هدایت پرداخت و جزئیاتی از نحوه اجرای طرح شریکه الامام و همچنین راه اندازی مراکز داوری در مساجد را بیان کرد.

حجت الاسلام میرمحمدیان

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=31357
  • منبع : خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

22آبان
همتِ مردم، برای آباد شدنِ “همت‌آباد”
یادداشتی از مدیرعامل بنیاد هدایت؛

همتِ مردم، برای آباد شدنِ “همت‌آباد”

24آذر
به تصویر کشیدن شیوه نوین حکمرانی با محوریت مسجد نقطه قوت نمایشگاه مسجد جامعه پرداز است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.