• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

5
بر اساس نتایج نظرسنجی مشترک «دانشگاه مریلند» و مرکز افکارسنجی «ایران پُل»؛

اکثریت قابل توجهی از مردم ایران به نهادهای اصلی حکومت اعتماد دارند

  • کد خبر : 28684
  • 28 مهر 1400 - 10:37
اکثریت قابل توجهی از مردم ایران به نهادهای اصلی حکومت اعتماد دارند
54 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی انتظار دارند سه سال آینده شرایط زندگی بهتری برای ایرانیان فراهم شود. علاوه بر این اکثریت قابل توجهی (70 تا 80 درصد) «تاحدی» یا «بسیار زیاد» به نهادهای اصلی حکومت، قوه قضاییه، رئیس جمهور و مجلس اعتماد دارند. اعتماد به پلیس و ارتش 83 درصد ارزیابی شده است.

به گزارش صدای حوزه، نتایج نظرسنجی مشترک «دانشگاه مریلند» و مرکز افکارسنجی «ایران پُل» نشان می دهد مردم ایران از ایالات متحده رویگردان شده و به سیاست جدید جمهوری اسلامی در نگاه به شرق دید مثبت دارند.

نتیجه این نظر سنجی می گوید کمتر از نیمی از ۱۰۰۱ سوال‌شونده «به شدت» یا «تا حدودی» برجام را تایید می‌کنند، در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۷۵ درصد بود.

۲۷ درصد نیز گفتند که «به شدت مخالف» این توافق هستند. تقریبا دوسوم معتقدند حتی اگر واشنگتن به توافقی که ترامپ در سال ۲۰۱۷ از آن خارج شد، بازگردد «تا حدی بعید» یا «بسیار بعید» است که به تعهداتش در این توافق عمل کند. تنها یک سوم بر این باورند که واشنگتن «تا حدی محتمل» یا «بسیار محتمل» است که به برجام عمل کند.

همچنین ۵۲ درصد معتقدند که ایران باید قاطعانه روی خواسته‌هایش پافشاری کند و از طریق اروپایی‌ها واشنگتن را به پذیرش آنها مجاب کند. در مقابل ۲۷ درصد از شرکت‌کنندگان می‌گویند که ایران و آمریکا باید هر دو برای بازگشت به برجام نرمش نشان دهند. این در حالی است که ۱۶ درصد می‌گویند که تهران حتی نباید برای احیای توافق تلاش کند.

بخش دیگر این نظرسنجی درباره دیدگاه مردم ایران نسبت به آمریکاست که  ۸۵ درصد معتقدند که تصور آن‌ها نسبت به ایالات متحده «تاحدی نامطلوب» (۹٫۴ درصد) یا «بسیار نامطلوب» (۷۵٫۹ درصد) بوده است. علاوه بر این شمار زیادی هرگونه امیدواری نسبت به کاهش سیاست خصمانه بایدن در قبال ایران را از دست داده‌ اند. در پاسخ به اینکه سیاست‌ های بایدن در قبال ایران را در مقیاس صفر (کاملا خصمانه) تا ۱۰ (کاملا دوستانه) چگونه ارزیابی می‌کنند، ۶۷ درصد در محدوده صفر تا چهار نمره دادند. در واقع از هر سه نفر، یک نفر سیاست‌های بایدن را کاملا خصمانه دانستند.

در ادامه ۷۶ درصد بر این باورند که آمریکا از انفجارهای اخیر در تاسیسات نطنز آگاهی داشته است. ۸۵ نیز می گویند واشنگتن از ترور دانشمندان هسته‌ ای ایران توسط اسرائیل، اطلاع داشته و ۸۳ درصد معتقدند که آمریکا حتی از حمله داعش در عراق مطلع بوده است.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد تقریباً هیچگونه شواهدی دال بر نارضایتی گسترده از نظام وجود ندارد که نشان دهد جمهوری اسلامی آنطور که برخی مفسران آمریکایی مدعی هستند، نزدیک یا در آستانه فروپاشی باشد. در عین حال ۷۴ درصد سوال‌شوندگان شرایط اقتصادی را «تاحدی بد» (۱۹ درصد) یا «بسیار بد» (۵۴ درصد) توصیف کردند؛ در عین حال نیمی از شرکت کنندگان در نظرسنجی عوامل خارجی به ویژه تحریم های آمریکا (۲۷ درصد) یا بیماری کرونا (۲۲ درصد) را عامل اصلی شرایط اقتصادی موجود دانسته اند.

در ادامه ۵۴ درصد گفتند انتظار دارند سه سال آینده شرایط زندگی بهتری برای ایرانیان فراهم شود. علاوه بر این اکثریت قابل توجهی (۷۰ تا ۸۰ درصد) «تاحدی» یا «بسیار زیاد» به نهادهای اصلی حکومت، قوه قضاییه، رئیس جمهور و مجلس اعتماد دارند. اعتماد به پلیس و ارتش ۸۳ درصد ارزیابی شده است.

این نظرسنجی دربازه زمانی ۳۰ اوت تا ۹ سپتامبر (۸ تا ۱۸ شهریور) از طریق تلفن و اینترنت انجام شده است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=28684
  • منبع : تسنیم

مطالب مرتبط

29اردیبهشت
ایران مقابل آمریکا پیروز شده است
اعتراف جالب مشاور ترامپ پس از 41 سال؛

ایران مقابل آمریکا پیروز شده است

24اردیبهشت
گذشت زمان به ضرر اروپا و آمریکاست/ بورل پیشنهاد جدیدی نداشت
19اردیبهشت
حرکت بایدن در مسیر سیاست تجاری یکجانبه‌گرای ترامپ
گزارش اندیشکده‌ آمریکایی از عملکرد دولت بایدن در حوزه تجارت؛

حرکت بایدن در مسیر سیاست تجاری یکجانبه‌گرای ترامپ

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.