• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

5
معرفی شهدای روحانی:

طلبه شهیدی که ضد انقلاب به وضوح می دانستند چه نقشی در سرکوبی آنها دارد

  • کد خبر : 27376
  • 17 مهر 1400 - 15:04
طلبه شهیدی که ضد انقلاب به وضوح می دانستند چه نقشی در سرکوبی آنها دارد
گروهک های ضد انقلاب به وضوح می دانستند که شهید ابراهیمی چه نقشی در سرکوبی آنها دارد، بر همین اساس تمام اهداف آنها از بین بردن فرماندهان سپاه اسلام بود، تا بتوانند سپاه را تضعیف کنند.

به گزارش صدای حوزه، قزوین مهد علم و ادب و همواره از صدر اسلام تا کنون شهدای بسیاری را تقدیم نموده است که تاریخ خونبار شیعه گواهی صادقی بر آن می باشد و در مقطع حساس و تاریخی ۸ سال دفاع مقدس نیز حوزه علمیه قزوین مانند سایر حوزه های علمیه سراسر کشور طلاب و روحانیون زیادی را در قالب مبلغ و رزمی به سراسر جبهه های نبرد اعزام کرد تا در کنار سراسر رزمندگان و با نثار خون خود تداوم بخش راه سرخ و ماندگار شهدای صدر اسلام تاکنون و موجب فخر اسلام و قرآن باشند

در این بخش با طلبه شهید سید نورالدین ابراهیمی آشنا می شویم:

شهید سید نورالدین ابراهیمی یکی از ستارگان پرفروغ آسمان عشق و سرزمین مقدس ایران است. این طلبه شهید در ششمین روز تیرماه سال ۱۳۴۱ در روستای کماجین قاقازان قزوین در یک خانواده مذهبی وعاشق ولایت چشم به جهان گشود.

او پنجمین فرزند خانواده کشاورز و زحمتکش بود و بعد از رسیدن به شش سالگی عازم مدرسه شد و تا پنجم ابتدایی در روستای محل تولدش تحصیل کرد و پس از طی دوران ابتدایی وارد حوزه علمیه قزوین شد و طلبه شده و در مدرسه علمیه صالحیه شروع به تحصیل علوم دینی کرد.

ورود او به حوزه علمیه همزمان با دورانی بود که مردم ایران یکپارچه علیه رژیم شاهنشاهی اعتراض و راهپیمایی می کردند و در این دوره نیز با پخش اعلامیه ها و نوارهای سخنرانی حضرت امام خمینی (ره) خود در این اعتراضات سهیم کرده بود

او به درخواست و اصرار و الدینش بر سر سفره عقد نشست و طی مراسم سنتی و کم هزینه ای در روستا با دختری پاک و مومنه ازدواج کرد که حاصل این پیمان مقدس یک دختر و یک پسر است.

سیدنورالدین با شروع جنگ تحمیلی و غائله کردستان به همراه خانواده راهی مهاباد شد و در آن جا سکنی گزید و در سپاه پاسداران این منطقه مشغول انجام وظیفه شد و به همراه نیروهای مردمی و پاسداران سلحشور به دفاع از کردستان و مردم مسلمان این منطقه پرداخت.

شهید ابراهیمی به خوبی می دانست در کردستان چه خبر است و عاقبت کارش چیست. قبل از شهادتش منزل او مورد اصابت خمپاره ضدانقلاب قرار گرفت و همسرش مجروح شد و گروهک های ضد انقلاب به وضوح می دانستند که شهید ابراهیمی چه نقشی در سرکوبی آنها دارد، بر همین اساس تمام اهداف آنها از بین بردن فرماندهان سپاه اسلام بود، تا بتوانند سپاه را تضعیف کنند، اما دریغ از اینکه هر پرچمی که از دست سرداری می افتاد، سردار دیگری بر می داشت تا پرچم اسلام برای همیشه برافراشته شود

شهید ابراهیمی سرانجام اول شهریور سال ۱۳۶۱ در حین ماموریت و انجام وظیفه و حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی به فیض شهادت نائل آمد.

او که آرزوی شهادت داشت و از همه درخواست دعا برای شهادت می کرد به خواسته اش رسید.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=27376
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

02خرداد
اقرار عامل حادثه تروریستی حرم رضوی به تفکرات تکفیری‌
برگزاری دادگاه حادثه تروریستی حرم رضوی؛

اقرار عامل حادثه تروریستی حرم رضوی به تفکرات تکفیری‌

13بهمن
شهیدی که وعده شفاعت به خانواده اش داد
مروری بر زندگی شهید سید محمد موسوی؛

شهیدی که وعده شفاعت به خانواده اش داد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.