• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

8
وحید جلیلی در برنامه دیشب جهان آرا:

ای کاش ادله سست شورای سیاستگذاری برای برکناری امام جمعه بیان نمی شد

  • کد خبر : 24856
  • 21 شهریور 1400 - 11:10
ای کاش ادله سست شورای سیاستگذاری برای برکناری امام جمعه بیان نمی شد
وحید جلیلی برکناری امام جمعه لواسان را بهانه ای برای کوبیدن عدالتخواهی دانست و گفت: اگر عدم تقویت جبهه فرهنگی در شهر کوچکی مثل لواسان سبب برکناری امام جمعه شده، آیا نباید سیاست‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه را که سبب تضعیف حرکت جبهه فرهنگی در سطح کشور شده را به چالش کشید؟

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، وحید جلیلی مدیر دفتر مطالعات فرهنگی انقلاب اسلامی دیشب با حضور تلفنی در برنامه جهان آرا به نقد عملکرد شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در برکناری حجت الاسلام لواسانی امام جمعه لواسانات پرداخت.

جلیلی در این گفتگو یاد حاج حیدر رحیم پور ازغدی را گرامی داشت و گفت: حاج رحیم از شاگردان علمای مشهد، از خانواده شهدا و از دوستان نزدیک رهبر انقلاب بود اما وقتی در سال ۸۱ و پس از بیانیه رهبر انقلاب در خصوص عدالت در یکی از مساجد تهران در مورد فساد صحبت کرد، عده ای سخنان او را برنتافتند و دست اندرکاران آن جلسه را سرکوب، تبعید و یا اخراج کردند.

ای کاش ادله سست شورای سیاستگذاری برای برکناری امام جمعه بیان نمی شد

مدیر دفتر مطالعات فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی با اشاره به بیانیه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در خصوص برکناری امام جمعه لواسانات، عنوان کرد: تاکنون انتقادات زیادی به عملکرد این شورا وارد بوده و کسی هم پاسخگوی آن نبوده است؛ ای کاش در خصوص امام جمعه لواسانات نیز بیانیه ای منتشر نشده و استدلالات سست در این زمینه مطرح نمی‌شد.

جلیلی با بیان اینکه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در این بیانیه عدم تقویت جبهه فرهنگی در لواسانات دلیل برکناری امام جمعه عنوان کرده، اظهار داشت: باید از این شورا پرسید که مصداق تضعیف جبهه فرهنگی انقلاب چیست؟! هیچ کار فرهنگی بالاتر از ارسال رسل نیست خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید ارسال رسل با هدف قیام به قسط و تحقق عدالت صورت می گیرد با این حال عده ای می خواهند به بهانه فرهنگ، عدالت را بزنند.

برکناری امام جمعه لواسان سبب ناامیدی فعالان فرهنگی کشور شد

وی ادامه داد: اگر عدم تقویت جبهه فرهنگی در شهر کوچکی مثل لواسان سبب برکناری امام جمعه می شود، آیا نباید سیاست‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه را که سبب تضعیف حرکت جبهه فرهنگی در سطح کشور شده را به چالش کشید؟ بنده به عنوان کوچکترین فعال فرهنگی کشور اعلام می‌کنم که این اقدام سبب انفعال هزاران فعال فرهنگی شده است.

جلیلی با بیان این که خطبه های امام جمعه لواسانات سبب زنده شدن امید در دل فعالان فرهنگی کشور شده بود، خطاب شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، گفت: آیا کار فرهنگی شما، سبب درگیری جبهه انقلاب با مستکبرین و زالو صفتان می‌شود؟ آیا به تبعات کار خود واقف هستید؟

وی دلیل عنوان شده در بیانیه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در خصوص برکناری امام جمعه لواسان را بهانه ای برای ضربه زدن به عدالتخواهی دانست و افزود: باید تعارفات را کنار گذاشت؛ آیا اگر اجازه عدالت‌خواهی به امامان جمعه داده می‌شد، وضعیت امروز فساد در کشور اینگونه بود؟ شما خوزستان را نگاه کنید آیا ما فعالان فرهنگی وظیفه بدیهی و دینی خود را در قبال خوزستان انجام داده‌ایم؟ 

جلیلی افزود: گفته می‌شود که بچه های سپاه و بسیج از عملکرد امام جمعه لواسانات راضی نبودند؛ باید این سوال را پرسید وقتی ده‌ها هزار هکتار از محیط زیست لواسان تبدیل به کاخ های آقایان می‌شد، بچه‌های بسیج مستضعفین کجا بودند؟

مدیر دفتر مطالعات فرهنگی انقلاب اسلامی در پایان حجت الاسلام علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه را دعوت به گفتگو با موضوع جبهه فرهنگی کرد و تاکید داشت که نباید فضای نقد بسته شود.

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=24856

مطالب مرتبط

13فروردین
جریان “مدعی عدالت خواهی” منشا این تهاجم‌هاست؛ خطر این‌ها مثل خطر خوارج برای امیرالمومنین است!!
01خرداد
عدالت خواهی و حس شیرین اپوزیسیون بودن!
حال خوش مدعیان عدالت در فضای مجازی؛

عدالت خواهی و حس شیرین اپوزیسیون بودن!

22اردیبهشت
حوزه علمیه و مقوله ای به نام عدالت/ عدالت‌خواه باید عدالت‌شناس هم باشد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.