• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

3
آیت‌الله سید مصباح عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان؛

تولید علم، تربیت نیرو و ابلاغ، سه مرحله در فعالیت‌های حوزه است/ تأسیس مدرسه ویژه برای تربیت کادر نظام اسلامی در حوزه علمیه خراسان

  • کد خبر : 24003
  • 13 شهریور 1400 - 13:52
تولید علم، تربیت نیرو و ابلاغ، سه مرحله در فعالیت‌های حوزه است/ تأسیس مدرسه ویژه برای تربیت کادر نظام اسلامی در حوزه علمیه خراسان
یک طلبه باید جامعه، مخاطب، حاکمیت و جهان را بشناسد و در واقع «عالِم به زمان» باشد. داشتن اخلاق فضیلت و حرفه ای و دانستن روش کار، از ویژگی‌های دیگر برای یک حوزوی است.

به گزارش صدای حوزه، آیت‌الله سید مصباح عاملی در دیدار آیت‌الله اشرفی شاهرودی در محل مرکز مدیریت این حوزه با اشاره به اینکه در پنج سال گذشته فعالیت‌های خوبی شروع شده و امروز ثمرات آن را مشاهده می‌کنیم، گفت: در هر عرصه ای که به سبک زندگی جامعه مربوط می‌شود، چند مرحله باید طی گردد. نمی‌توان جامعه را با امر و نهیِ بدون پشتوانه علمی، معرفتی و… هدایت کرد که بر این اساس، مرحله و گام اول، تولید علم است.

مدیر حوزه علمیه خراسان تربیت نیرو را گام دوم خواند و به طور مثال، بحث حضور حوزویان در آموزش و پرورش را با همین نگاه خاص، لازم دانست.

آیت‌الله عاملی تربیت نیرو را با چهار مولفه دانشی، بینشی، ارزشی و روشی مشروط دانست تا مفید فایده باشد و افزود: مدرسه ای ویژه تربیت کادر برای عرصه‌های مختلف نظام اسلامی‌در راستای همین امرِ لازم در حوزه علمیه خراسان تاسیس شده است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه یک طلبه باید جامعه، مخاطب، حاکمیت و جهان را بشناسد و در واقع «عالِم به زمان» باشد، اظهار کرد: از سوی دیگر، داشتن اخلاق فضیلت و حرفه ای و دانستن روش کار، از ویژگی‌های دیگر برای یک حوزوی است.

آیت‌الله عاملی گام سوم را با توجه به دو گام قبل یعنی داشتن علم و تربیتِ لازم، مرحله ابلاغ دانست که بر اساس آیه «نفر» از رسالت‌های طلبگی می‌باشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت جزیره ای عمل نکردن نهادهای حوزوی اشاره و خاطرنشان کرد: از روز اول فعالیت مدیریت حوزه پس از حکم انتصاب از سوی رهبر معظم انقلاب بر این نکته تاکید شده است، زیرا اگر جزیره‌ای عمل گردد، توان لازم برای فعالیت مناسب و مطلوب کم می‌شود، در حالی که با عملکرد «تمرکزمحور» بهتر می‌توان اقدام کرد.

آیت‌الله عاملی یادآور شد: متمرکز عمل‌کردن در رسالت حوزوی که به تعبیر مقام معظم رهبری همان هدایت دینی، هدایت سیاسی و خدمت اجتماعی می‌باشد، بسیار مهم و یک اصل محسوب می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان همچنین، بر شناخت اولویت‌ها تاکید و به طور مثال به مسئله مقابله با کرونا اشاره و ابراز کرد: طلاب حوزه علمیه خراسان با همین نگاه نسبت به قضیه مقابله با این بیماری ورود کرده و مسائل مختلفی از قبیل تجهیز اموات و نیز امور بالینی در بیمارستان‌ها را با نهایت تواضع انجام دادند.

آیت‌الله عاملی با بیان اینکه بحث عفاف و حجاب به خوبی در حوزه علمیه خراسان دنبال شده است، گفت: باید به صورتی قوی تر درباره اقدامات انجام شده، اطلاع‌رسانی کنیم تا این مسئله به طور منطقی، کارشناسی و موثرتر تبیین و مطرح شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان بر دانش افزایی مستمر برای طلاب و مبلغان تاکید و آن را یکی از امور اساسی خواند و اظهار کرد: فعالیت این حوزه بر اساس مولفه‌های تولید علم، تربیت جامع مشتمل بر چهار مولفه گفته شده و ابلاغ روشمند است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=24003
  • منبع : خبرگزاری مفتاح

مطالب مرتبط

01بهمن
لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب
اساتيد سطوح عالي حوزه قم، در نامه‌اي به رؤساي قوا خواستار شدند:

لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

05دی
سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد
مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش مطرح کرد؛

سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

13آبان
اعضای ستادهای راهبری حوزه، کار راه اندازهایی که کارمند نیستند!
پاسخ مدیر اندیشکده حوزه به انتقاد صدای حوزه؛

اعضای ستادهای راهبری حوزه، کار راه اندازهایی که کارمند نیستند!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.