• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

6
عضو هیأت‌رئیسه مجلس:

۶۰ الی ۷۰ درصد مردم در مورد مسکن در رنج هستند

  • کد خبر : 23942
  • 12 شهریور 1400 - 12:47
۶۰ الی ۷۰ درصد مردم در مورد مسکن در رنج هستند
دولت روحانی بنایش بر کار نکردن بود. ۶۰ الی ۷۰ درصد مردم در مورد مسکن در رنج هستند. ان‌شا الله ساخت یک میلیون مسکن هرچه زودتر کلید بخورد.

به گزارش صدای حوزه، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اهمیت ساخت یک میلیون مسکن در سال گفت: ساخت یک میلیون مسکن شدنی است و یک اراده و همت می‌خواهد و عمده کار برای رسیدن به این هدف این است که زمین را در کشور تعیین تکلیف کنند.

وی ادامه داد: الان متاسفانه در بخشی از کشور قیمت زمین تا ۵۰ درصد قیمت ساختمان هم می‌رسد و قیمت زمین به شدت بالا رفته است.

سلیمی خاطر نشان کرد: یکی از کارهایی که باید جدی پیگیری کند این است که قیمت زمین شکسته شود. مساله بعدی این است که دولت باید زمین‌هایی که دارد را در اختیار مردم قرار دهد. 

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید سازوکار در اختیار قرار گرفتن زمین به مردم تدوین و مشخص شود، تصریح کرد: ما در حوزه زمین که تحریم نیستیم، ما کشوری هستیم که یک میلیون و ششصد و چهل و هشت هزار کیلومتر مربع وسعت داریم و کشور بزرگی هستیم.

وی در این باره تصریح کرد: در فولاد و سیمان هم کشور ما تولیدش بیشتر از نیازش است ولی مشکل قیمت داریم. اگر قیمت سیمان و فولاد شکسته شود و تسهیلاتی که در قانون جهش تولید مسکن که مصوب مجلس شورای اسلامی است به موقع در اختیار سازندگان و متقاضیان قرار گیرد این مساله شدنی است.

سلیمی خاطر نشان کرد: همین سه اقدام؛ شکستن قیمت زمین، کاهش قیمت سیمان و فولاد و تسهیل در پرداخت تسهیلات را دولت مدیریت کند که کار سختی هم هست اما شدنی، بسیاری از مشکلات در حوزه مسکن مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به توانمندی و اراده وزیر راه و مسکن برای حل مشکلات این حوزه و ساخت یک میلیون واحد در سال، بیان داشت: ما اعتبارات لازم را در قانون جهش مسکن دیده ایم. الان هم رویکرد دولت عوض شده است اما در دولت آقای روحانی بنایش بر کار نکردن بود و حتما با تلاش دولت فعلی شاهد رونق این حوزه خواهیم بود.

 عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ۶۰ الی ۷۰ درصد مردم در مورد مسکن در رنج هستند. ان‌شا الله ساخت یک میلیون مسکن هرچه زودتر کلید بخورد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=23942
  • منبع : فارس

مطالب مرتبط

04خرداد
ریشه برخی از انحرافات اخلاقی در سبک مسکن سازی غلط
آیت الله اراکی در دیدار با استاندار قم مطرح کرد؛

ریشه برخی از انحرافات اخلاقی در سبک مسکن سازی غلط

01خرداد
حمایت از اقشار محروم و کنترل بازار و نرخ ارز
دغدغه های اصلی اقتصاددانان اسلامی به دولت منتقل شد؛

حمایت از اقشار محروم و کنترل بازار و نرخ ارز

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.