• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

8

شرایط کرونا هر روز بدتر می شود،چرا به خود نمی آییم

  • کد خبر : 21874
  • 24 مرداد 1400 - 12:13
شرایط کرونا هر روز بدتر می شود،چرا به خود نمی آییم
چهره جدید گونه کرونا خشن تر از قبل است، آنقدر عجول که اگر در گذشته یکی از اعضای خانواده مبتلا می شد مابقی می توانستند با رعایت نکات بهداشتی به میزان بالایی خود را از ابتلا ایمن کنند ولی در نوع جدید این درصد کاهش یافته و موفقیت و پیروزی کرونا بیشتر شده است.

به گزارش صدای حوزه، چهره جدید گونه کرونا خشن تر از قبل است، آنقدر عجول که اگر در گذشته یکی از اعضای خانواده مبتلا می شد مابقی می توانستند با رعایت نکات بهداشتی به میزان بالایی خود را از ابتلا ایمن کنند ولی در نوع جدید این درصد کاهش یافته و موفقیت و پیروزی کرونا بیشتر شده است.

ابتلاهای دسته جمعی، مرگ های خانواد گی، بستری های گسترده و افزایش نرخ مرگ و میر همگی سند محکمی بر خطرناک بودن نوع دلتای کروناست که این روزها سایه سنگین اش بر زندگی مردم در حال گسترده تر شدن است.

روز به روز اخبار ناخوشایندی که از مسئولان بهداشت و درمان می شنویم تلخ تر و لحظه لحظه بر روزهای ترسناک و دلهره آور ناشی از وضعیت کرونا افزوده می شود.

ثبت مرگ های عجیب و درد آورد کرونا این روزها در حال سرعت گرفتن است، مرگ پدر و فرزند، بستری شدن زن و شوهر در یک مرکز درمانی، فوت پدر و پسر در فاصله کمتر از ۱۰ روز و فوت چند نفر از اقوام در فاصله یک هفته همگی وقایع غیرقابل باور اما واقعی هستند که این روزها با همراهی کرونا در حال تکرار در مناطق مختلف ایلام است.

این وقایع در حالی هر روز در این استان تکرار می شود که روز به روز بر بی خیالی و عادی انگاری مردم افزوده شده و رعایت پروتکل ها نیز نظیر ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی روز به روز کاهش می یابد.

ایلام در حالی هر روز عزادار مردمانش است که تا پیش از آغاز محرم محافل عروسی در جای جای استان برپا و مردم بدون رعایت پروتکل ها در این آیین ها حضور داشتند.

از طرفی تجمع های خانوادگی نیز همچنان برپا و مردم بدون توجه به هشدارهای مسئولان بهداشت و درمان ادامه دهنده این محافل هستند.

با وجود اینکه مسئولان بهداشت و درمان از مردم خواسته اند: در صورت ابتلا در نخستین گام به مراکز درمانی مراجعه کنند ولی مراجعه دیر هنگام مردم همچنان یکی از دغدغه های مهم پرسنل بهداشت و درمان است.

شمار مراجعه بالای افراد به بیمارستان ها این مراکز را در وضعیت بحرانی قرار داده و مشکلاتی را برای نیروهای بهداشتی و درمانی بوجود آورده است.

به علت ساده انگاری مردم و قدرت نوع جدید کرونا بر اثر افزایش ابتلای افراد و روند افزایشی بستری های کرونایی، تخت های بیمارستانی در حال تکمیل بوده و مسئولان در حال تدابیر برای راه اندازی نقاهتگاه در فضاهای خارج از بیمارستان هستند وحال و روز ایلام را در وضعیت نامناسب قرار داده اند.

وضعیت کرونا که پایان روزهای فصل بهار امسال آمارش به حد پایینی رسیده بود اما اکنون ثبت روزانه ابتلای مردم را به بالای ۳۰۰ نفر رسانده و فوتی ها نیز تا عدد پنج را ثبت کرده است.

عادی انگاری مردم در حالی است که همگی در مدت ۱۸ ماه از آغاز کرونا تا به امروز خسته شده اند و بی شک خود آنها در صورت عدم رعایت متضرر خواهند شد، در این زمینه هنوز هیچ علت مشخصی برای ساده انگاری مردم پیدا نشده و با وجود این همه حوادث ناگوار ناشی از کرونا معلوم نیست که چرا به خود نمی آییم.

شرایط کرونا هر روز بدتر می شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با ۲ برابر شدن آمار فوتی ها روز به روز شرایط در ایلام بدتر می شود.

دکتر جمیل صادقی فر اظهار داشت: بدون شک دیدن آمار فوتی ها در لیست های روزانه و مرگ عزیزان بدترین لحظات را برای همه به ویژه کادر درمان که ناتوان در برابر بحران کرونا شده اند، رقم می زند.

وی افزود: افراد دیر به بیمارستان مراجعه می کنند و وقتی در مراکز درمانی حضور پیدا می کنند، ۶۰ درصد ریه آنها درگیر شده و الان تختی خالی در بیمارستان ها نیست.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: بدون شک وقتی تعداد بیماران کم باشد، رسیدگی بهتر و امکانات و تجهیزات نیز بیشتر است اما در این شرایط بحرانی با تعدد بیماران بستری، خستگی کادر درمان، شرایط برای همه ما بسیار سخت شده است.

صادقی فر یادآور شد: در مرز مهران باید با حساسیت بیشتری کار دنبال شود زیرا کسانیکه وارد می شوند، آلوده هستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام وضعیت شهرستان سرابله را نیز حساس اعلام کرد و گفت: وضعیت این شهرستان آتش زیر خاکستر است و اکنون قرمز شده و باید روند بیمار یابی افزایش یابد.

وی افزود: در حال حاضر ۳۸۵ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند و روز گذشته ۲۳۶ مبتلای جدید داشتیم که با توجه به آمار سه فوتی وضعیت خوبی در پیش رو نداریم.

وی گفت: بیماران بدحال اکنون در بیمارستان‌ها به تعداد زیادی بستری هستند و هیچ زمانی به اندازه پیک پنجم با مشکل تعداد بیماران مواجه نبودیم.

معاون دانشگاه علوم‌پزشکی ایلام  تاکید کرد: بدون شک اگر کلینیک تنفسی و نقاهتگاه سپاه نداشتیم اکنون فاجعه بدتر و آمارها وحشتناک از نظر بستری و شرایط نامناسب درمانی بود.

وی اظهار کرد: چنانچه یک سوم پروتکل های بهداشتی هم در پیک سوم رعایت می شد، امروز به کمک‌ما می رسید زیر اکنون میزان رعایت پروتکل ها به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است.

صادقی فر اظهار داشت: آمار مرگ و میر و بستری بسیار زیاد شده و باید نظارت ها و برخورد قاطعانه برای حفظ سلامتی مردم بیشتر از گذشته شود.

رعایت مسایل بهداشتی روز به روز کاهش می یابد

رییس قرارگاه عملیاتی کرونا ایلام نیز گفت: همه رسانه ها و گروه ها بر اجرای پروتکل بهداشتی تاکید می کنند اما در عمل روز به روز رعایت مسائل بهداشتی کاهش می یابد.

جهانگیر رستم زاد با اشاره به ممنوعیت توزیع نذری و شربت در ایستگاه ها ی صلواتی گفت: پک های بهداشتی و نذر ماسک جایگزین توزیع غذا شود.

وی با اشاره به شرایط بحرانی وضعیت کرونا در استان و کشور گفت: وقتی الان در بیمارستان‌ها جایی برای بستری و امکاناتی برای درمان نیست، امام حسین (ع) و دین راضی به مرگ جوانان نیست.

وی خواستار فعال شدن کارگروه مراسم عزاداری با مسوولیت سازمان تبلیغات استان شد و افزود: این کارگروه ذیل کمیته امنیتی انتظامی و اجتماعی باید تشکیل و باید فعالیت خود را شروع کند زیرا با توجه به در پیش بودن اربعین این کارگروه هرچه سریعتر باید فعال شود.

معاون استاندار ایلام به ممنوعیت هر گونه پذیرایی در مراسمات عزاداری تاکید کرد و افزود: حضور گروه های بهداشتی برای تب سنجی، توزیع ماسک و نظارت بر رعایت پروتکل ها باید مد نظر همه هیات های مذهبی باشد.

رستم زاد با اشاره به اینکه اکنون ۹۰۰ هیات مذهبی در قالب ۱۲ شهرستان فعالیت خود را شروع کرده اند، افزود: سلامتی مردم برای ما مهم است و بدون شک امام حسین(ع) هم راضی به کشتار مردم نیست.

وی از محدودیت حضور در آرامستان‌ها، اماکن پر تردد و همچنین تشدید نظارت بر بازار و اصناف خبر داد و گفت: بازرسان هر واحد صنفی که پروتکل را رعایت نکند، پلمب کنند.

رییس قرارگاه اربعین همچنین از میراث فرهنگی و اداره حمل و نقل جاده ای خواست هیچ گونه مجوز تردد برای برگزاری تور و زیارت به مشهد مقدس در این شرایط صادر نکنند.

رستم زاد همچنین بر ضرورت تسریع در روند واکسیناسیون تاکید کرد و گفت: گروه ها و رسانه ها برای ترغیب مردم پای کار بیایند.

از مجموع ۱۲ شهرستان استان ایلام ۹ شهرستان در وضعیت قرمز کرونا و سه شهرستان زرد است.

مجموع مبتلایان کرونا در استان ایلام از ابتدای شیوع تا کنون ۴۸ هزار و ۶۸۳ نفر و مجموع فوتی ها ۸۷۱ نفر است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=21874
  • منبع : irna.ir

مطالب مرتبط

21اردیبهشت
عواملی که باعث کنترل کرونا شد
وزیر بهداشت مطرح کرد؛

عواملی که باعث کنترل کرونا شد

17اردیبهشت
چرا دست و پا دچار گزگز کردن و خواب رفتگی می‌شود؟
30فروردین
واکسن‌های ایرانی در مجلات معتبر دنیا می‌درخشند
علی‌رغم هجمه‌ رسانه‌های بیگانه علیه دانشمندان ایرانی؛

واکسن‌های ایرانی در مجلات معتبر دنیا می‌درخشند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.