• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

6
وزیر آموزش و پرورش:

طلاب در ۸ رشته به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند

  • کد خبر : 1220
  • 11 بهمن 1399 - 15:09
طلاب در ۸ رشته به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند
وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: این امکان فراهم شده تا برای بهره‌گیری از ظرفیت حوزه‌های علمیه برادران و خواهران، طلاب بتوانند در ۸ رشته آزمون استخدامی شرکت کنند و پس از شرکت در دوره یک‌ساله، بکارگیری شوند.

به گزارش صدای حوزه، دکتر محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در دیدار آیت‌الله طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در اصفهان، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، گفت: سند تحول اولویت نخست آموزش و پروش است، همچنین در حوزه ساخت‌وساز مدارس و ساماندهی نیروی انسانی و استفاده از معلم باکیفیت برنامه‌های مختلفی داریم.

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: با همکاری حوزه علمیه این امکان فراهم شده. تا برای بهره‌گیری از ظرفیت حوزه‌های علمیه برادران و خواهران، طلاب بتوانند در ۸ رشته آزمون استخدامی شرکت کنند. و پس از شرکت در دوره یک‌ساله، بکارگیری شوند.

وی در ادامه افزود: در کشورهای مختلف سیاست این‌گونه بوده است. که مدارس نخستین مکانی است که به دلیل بروز بیماری کرونا تعطیل می‌شود. و آخرین مکانی باشد که باز می‌شود؛ ستاد ملی مبارزه با کرونا همین نظر را دارد. البته پیش‌بینی نمی‌شد مدت‌زمان بسته بودن مدارس طولانی شود. 

همه دانش‌آموزان به فضای مجازی دسترسی داشته باشند

حاجی میرزایی با بیان اینکه ما نگران نتایج این کار روی بچه‌ها هستیم. افزود: در صورتی که همه دانش‌آموزان به فضای مجازی دسترسی و امکانات لازم را داشته باشند. معلمان به خوبی بتوانند به صورت مجازی آموزش دهند و شرایط آموزش مجازی برای خانواده‌ها فراهم باشد. باز هم با افت آموزشی مواجه هستیم. چراکه از این روش به عنوان مکمل استفاده می‌شود و در شرایط کنونی ناگزیر هستیم از آن بهره ببریم. 

وی با بیان اینکه مخاطرات آموزشی ناشی از بیماری کرونا عمیق و پایدار است، گفت: ممکن است در بعضی از موارد ترک تحصیل دانش‌آموز را رقم بزند، عاطفه آنان را نسبت به آموزش تضعیف کند، روابط با همسالان میان دانش‌آموزان کم‌رنگ شده و دانش‌آموز از ضعف ارتباط اجتماعی و افسردگی رنج ببرد. 

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به مطالعات انجام شده درباره میزان چاقی دانش‌آموزان عنوان کرد: از میان حدود ۱۳ میلیون دانش‌آموز، بیش از ۳۰ درصد از آنان چاق هستند و یا اضافه وزن دارند؛ این چاقی می‌تواند زمینه‌ساز بروز بیماری‌های غیر واگیر مثل بیماری‌های قلبی عروقی در دانش‌آموزان شود؛ بخشی از بالا بودن درصد چاقی در دانش‌آموزان به دلیل کرونا و آموزش مجازی است چرا که در سال ۱۳۹۵ این عدد حدود ۲۱ درصد بوده است.

وی اظهار کرد: بنده دو بار پیشنهاد داده‌ام که دانش‌آموزان هفته‌ای یک روز به مدرسه بیایند و آقای رئیس‌جمهور موافق این نظر هستند. اما ستاد ملی مبارزه با کرونا همراهی و موافقت نکرد و متخصصان نگران هستند که موج جدید کرونا شکل بگیرد و افراد زیر ۱۷ سال آسیب ببینند.

محسن حاجی میرزایی

افزایش عدالت آموزشی

حاجی میرزایی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۶۰ درصد دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم دبستان به صورت اختیاری در مدارس حضور دارند. البته این آمار در استان‌های مختلف، متفاوت است.  

وی، برنامه شاد را محیطی امن برای دانش‌آموزان دانست و گفت: اجازه کار تبلیغاتی در این برنامه داده نشده است و به کار آموزشی اختصاص دارد، این نرم‌افزار به بزرگ‌ترین نرم‌افزار آموزش کشور تبدیل شده است که محتوای درسی تمامی پایه‌ها توسط اساتید و معلمان برجسته در آن ارائه شده است؛ این امر منجر به افزایش عدالت آموزشی می‌شود، علاوه بر آن، آموزگاران و معلمان از روش‌های همکاران خود استفاده می‌کنند و با یکدیگر در تعامل هستند. 

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: ارتباط ما با سطوح پایین در آموزش‌وپرورش همواره ارتباط بخشنامه‌ای و یا بازدید بوده است که با استفاده از قابلیت‌های نرم‌افزار شاد امکان ارتباط منظم صوتی و تصویری با مدیران کل و مدیران مدارس وجود دارد، همچنین جلسات مدیران ۷۲۰ منطقه آموزش‌وپرورش در سراسر کشور با مدیران سایر دستگاه‌ها درباره مسائل مشترک آموزش‌وپرورش و دولت و مجلس شورای اسلامی به صورت منظم برگزار می‌شود. 

 وی با بیان اینکه بیش از ۳ میلیون نفر از دسترسی به اینترنت و یا داشتن موبایل و تبلت مناسب محروم هستند، خاطرنشان کرد: آموزش‌های ما با همکاری صداوسیما به صورت ۲۰ برنامه آموزشی در روز ارائه می‌شود، همچنین ارسال بسته‌های خودآموز برای دانش‌آموزان و یا آموزش حضوری در مناطق کم‌جمعیت در دستور کار قرار دارد.

طلاب از چه مسیری وارد آموزش و پرورش شوند؟

مرکز تربیت مبلغ معلم حوزه‌های علمیه در تاریخ ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۷ در بیست و سومین جلسه هیئت امناء دانشگاه فرهنگیان مطرح و به عنوان مرکز وابسته دانشگاه فرهنگیان با اهداف زیر مورد تصویب واقع شد.

۱.  تأمین و تربیت معلمان، مربیان و مدیران مؤمن و متعهد، ‏معتقد به مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی و انقلابی، دارای فضایل اخلاقی و ارزش‌های ‏والای انسانی، کارآمد و توان‌مند در طراز جمهوری اسلامی؛

۲.  جذب و تربیت نیروهای مستعد از بین داوطلبان حوزوی برادر و خواهر برای ورود به آموزش و پرورش؛

۳.  تربیت صاحب‌نظران و پژوهشگران متخصص حوزوی به منظور نظریه‌پردازی ‏تربیت دینی؛

۴.  بهره‌گیری از ظرفیت تبلیغی- فرهنگی طلاب در عرصه آموزش و پرورش؛

۵.  جذب و آموزش نیروهای حوزوی برادر و خواهر جهت ارائه راهنمایی و مشاوره در سطح مدارس آموزش و پرورش.

طلاب می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی زیر مراجعه کنند:

https://tmobalegh.cfu.ac.ir

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=1220

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.