• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

14
یادداشتی از حجت الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور؛

همزمانی حوادث مزار شریف و قندور و ردپای تروریسم تکفیری

  • کد خبر : 41753
  • 06 اردیبهشت 1401 - 16:56
همزمانی حوادث مزار شریف و قندور و ردپای تروریسم تکفیری
ممزوج شدن خون مسلمانان شیعه و اهل تسنن در افغانستان، بیانگر یک واقعیت است: اینکه تروریسم تکفیری بار دیگر با هدف نابودی جهان اسلام و انهدام منظومه جغرافیایی، گفتمانی و فرهنگی جوامع مسلمان وارد عمل شده است.

به گزارش صدای حوزه،‌ درباره همزمانی حوادث مزار شریف و قندور، حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در یادداشتی نکاتی را بیان کرده است که این یادداشت را در ادامه می‌خوانید:

همزمانی حوادث مزار شریف و قندور

همزمانی عملیات تروریست‌های تکفیری در مزار شریف و قندور که منجر به شهادت ده‌ها تن از مسلمانان روزه‌دار شیعه و اهل تسنن شد، دغدغه‌های زیادی را در میان مسلمین و انسان‌های آزاده دنیا ایجاد کرده است. به نظر می‌رسد تروریسم تکفیری مورد حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال آشکارسازی تعلقات خود با جریان سلطه است و قربانی کردن مسلمانان بی‌گناه و روزه‌دار، پرده‌ای تلخ از این نمایش خونین محسوب می‌شود.

تروریسم تکفیری بار دیگر با هدف انهدام جوامع اسلامی شیعه و سنی وارد عمل شده

ممزوج شدن خون مسلمانان شیعه و اهل تسنن در افغانستان، بیانگر یک واقعیت است: اینکه تروریسم تکفیری بار دیگر با هدف نابودی جهان اسلام و انهدام منظومه جغرافیایی، گفتمانی و فرهنگی جوامع مسلمان وارد عمل شده است. در سال ۲۰۱۸ میلادی، پس از آنکه خلافت داعش در عراق و سوریه به برکت جانفشانی شهدای مقاومت در هم شکست ، اتاق‌های فکر در غرب و رژیم صهیونیستی در صدد بازتعریف تروریسم تکفیری برآمدند.

آیا استقرار هزاران تروریست داعشی در افغانستان، آن هم در دورانی که اشغالگران ناتو با هدف دروغین “ایجاد امنیت” در این کشور حضور داشتند، می‌تواند موضوعی طبیعی قلمداد شود؟! چه کسی می‌‌تواند  شبکه‌سازی داعش در افغانستان و شبه قاره هند و دیگر مناطق تعریف شده در جغرافیای سیاسی اسلام را منبعث از خلاقیت و عاملیت سران مفلوک این گروه تروریستی بداند و نقش سرویس‌های امنیتی غرب را در شکل‌گیری این شبکه منفور انکار کند؟

حوادث اخیر در مزارشریف و قندور فصلی مهم از کتاب دشمن شناسی

حوادث خونین اخیر در افغانستان، فصلی مهم از کتاب “دشمن شناسی” محسوب می‌شود. دشمنان جهان اسلام و تروریست‌های تکفیری وابسته به آنها، امروز همه مذاهب اسلامی را هدف حملات خونین خود قرار داده‌اند. در چنین شرایطی باید مختصات و ابعاد ماهوی، ذاتی و عملیاتی و رفتاری دشمنان به خوبی از سوی علمای مسلمان توصیف و تشریح شود. امروز تقویت و پیوستگی مسلمانان سرتاسر دنیا با هدف نابودی شبکه پیچیده حامیان معاند دین مبین اسلام و مهره‌های تروریستی وابسته به آنها “فراتر از یک وظیفه” محسوب می‌شود. این وحدت، حکم یک “الزام راهبردی –گفتمانی “را در مواجهه با این دشمنان دارد.

آماده بودن همه مولفه های شکل گیری ساختار امت واحده اسلامی 

در روند شکل‌گیری وحدت مسلمانان، مؤلفه‌های گوناگونی دخیل هستند که مهم‌ترین آنها، پررنگ سازی و محکم سازی نقاط اتصال دینی- فرهنگی مسلمانان و هدایت ظرفیت‌های نهفته  و بالفعل جهان اسلام در ذیل ساختار “امت واحده اسلامی” است. شکل‌گیری این امت واحده، یکی از مهم‌ترین اهداف  انقلاب اسلامی ایران بوده و  دو رهبر عظیم الشان این انقلاب یعنی حضرت امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) تمرکز مستمر و ویژه‌ای بر روی رسیدن به این  هدف غایی و مقدس داشته‌اند.

اکنون پیش‌شرط‌های ذاتی و حتی برخی پیش شرط‌های تبعی شکل‌گیری  ساختار “امت واحده اسلامی” وجود دارد و تهدیدات موجود، قطعاً باید منجر به چینش سریع‌تر و مسئولانه‌تر این اجزا در کنار یکدیگر شود. در شکل گیری این اتحاد تعیین کننده، تک تک مسلمانان مسئول هستند. مسئولیتی که ان‌شاءالله با ادای کامل آن، تروریسم تکفیری و اسلام ستیزی دیگر جایی برای تنفس مسموم خود در کالبد جهان بشری پیدا نخواهند کرد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=41753
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.