• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

20
مدیر حوزه علمیه خواهران کشور مطرح کرد؛

خواهران ما باید قدرت خود را در سطح جامعه گسترش بدهند/ مشکلاتی نظیر حجاب به سادگی برطرف نخواهد شد و برنامه ریزی لازم دارد

  • کد خبر : 36343
  • 29 دی 1400 - 20:54
خواهران ما باید قدرت خود را در سطح جامعه گسترش بدهند/ مشکلاتی نظیر حجاب به سادگی برطرف نخواهد شد و برنامه ریزی لازم دارد
حجت الاسلام بهجت پور با اشاره به ضرورت ورود حوزه علمیه به مباحث اجتماعی گفت: کارویژه حوزه علمیه خواهران مسائل زنان است و امیدوار هستیم بتوانیم گره گشای مشکلات کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، حجت الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور مدیر حوزه علمیه خواهران کشور ، عصر امروز در گردهمایی بانوان فعال اجتماعی و فرهیخته اصفهان با اشاره به ضرورت و اهمیت برگزاری چنین جلساتی، گفت: برای هر امری قدرت شرط است و امر اجتماعی هم بدون قدرت ممکن نیست، امر به معروف و نهی از منکر یعنی یک قدرت و توان اجتماعی باشد که بتواند مخاطب را تحت تأثیر قرار بدهد.

وی در ادامه با بیان اینکه وظیفه خود می‌دانیم یاری رسان دولت و مسؤولان برای بهبود شرایط کشور و حل مشکلات باشیم، افزود: به نظر می‌رسد خواهران ما باید قدرت خود را در سطح جامعه گسترش بدهند، برای این کار باید خواهران ما دیده بشوند و زمانی که دیده بشوند می‌توانند اثرگذاری داشته باشند.

متدینین باید قدرت اجتماعی داشته باشند

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور کنش اجتماعی را حرکتی غیرفردی و محصول یک قدرت تعامل در عرصه گسترده اجتماع دانست و اظهار کرد: گاهی شاهد هستیم سیر یک انحراف و فساد وارد جامعه شده و اثرگذاری اجتماعی دارد و در مقابل آن فقط می‌توان سکوت کرد، مانند ویروس کرونا که بر جامعه ما و جامعه جهانی وارد شد و مشکلات بسیاری را به دنبال داشت.

حجت الاسلام بهجت‌پور ادامه داد: انرژی متدینین ما باید متمرکز و جمع بشود تا قدرت اجتماعی تولید بشود و این موضوع با توصیه صورت نخواهد گرفت بلکه باید واقعا گردهم آمده و جمع بشویم، نه فقط کنشگری اجتماعی طلاب و اساتید بلکه کنش اجتماعی زنان انقلاب اسلامی ظرفیتی است که باید حوزه علمیه خواهران به آن توجه داشته باشد. این رخداد گره‌گشای بسیاری از مشکلات اجتماعی خواهد بود.

وی با بیان اینکه مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان و مسؤولان باید هیأتی از بانوان فرهیخته و فعال اجتماعی باری استفاده از ظرفیت‌های این بانوان تشکیل بدهد، خاطرنشان کرد: تشکیل چنین هیأتی می‌تواند موجب بشود این عزیزان توان ایفای نقش در جامعه داشته باشند و این جمع و ظرفیت خوبی که وجود دارد نیازمند هیأتی است که نسبت به عملیاتی و اجرایی شدن اقدامات مورد نیاز برنامه ریزی کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور تصریح کرد: بخش زیادی از حوزه فعالیت‌های فرهنگی پیرامون حوزه علمیه خواهران شکل گرفته است بدون اینکه مسؤولیت حوزه باشد و این نشان دهنده این است که مردم از حوزه علمیه توقع دارند و اگر دستگاه‌های فرهنگی و نهادهای مربوطه کاری انجام ندهند مردم از حوزه علمیه مطالبه خواهند کرد.

مسائل حوزه زنان کارویژه حوزه علمیه خواهران است

حجت الاسلام بهجت پور ادامه داد: اکنون مسأله ای که به روی آن فکر می‌کنیم و چند ماه اخیر رسما بنده وارد میدان آن شده ام و به شورای عالی انقلاب فرهنگی و هم به دولت و رییس جمهور عزیز و مسؤولین مرتبط با دولت عرض کرده‌ام این است که ما آماده ورود به میدان هستیم و مسؤولیت حوزه خواهران و کار ویژه آن را هم حوزه زنان و خانواده می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از این صبوری کردن و نادیده گرفتن ظرفیت‌ها باعث می‌شود دشمن فرصت کند دیگر چیزی برای ما باقی نگذارد، اظهار کرد: شبکه طبیعی که شبکه‌های پیرامونی فراوانی دارد در اختیار ما در حوزه علمیه قرار گرفته است، این شبکه همواره در حال گسترش است و این شبکه باید به عنوان یک جریان تأثیرگذار وارد میدان بشود.

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور با بیان اینکه در زمینه فرزندآوری با دولت و مجلس به نقاط مشترک و همکاری خوبی رسیده‌ایم، عنوان کرد: حوزه علمیه در زمینه مسائلی نظیر فرزندآوری، عفاف و حجاب و مسائل بانوان اعلام آمادگی کرده و کارویژه حوزه علمیه خواهران مسائل زنان است و امیدوار هستیم بتوانیم گره گشای مشکلات کشور باشیم.

وی به رشد معضل طلاق و کاهش ازدواج در کشور اشاره کرد و گفت: باید با همراهی و همکاری همگانی در حوزه علمیه بتوانیم نقش اجتماعی حوزه خواهران را تقویت کنیم، در گذشته برای ورود به این مسائل ممنوعیت داشتیم اما خطری که احساس می‌شود باعث شده که جدی‌تر ورود کرده و خود را مدعی حل مشکلات بدانیم.

مردم به صرف دستور اسلام، فرزندآوری نخواهند داشت

حجت الاسلام بهجت‌پور در ادامه افزود: مسائل آنچنان که تصور می شود ساده نیست و حل این معضلات ساده نخواهد بود و نمی‌توان تصور کرد که یک معادله یک مجهولی در مقابل ما قرار دارد و به سادگی می‌توان آن را حل کرد، مردم صرف اینکه بگوییم نظر اسلام این است که فرزند بیاورید فرزندآوری نخواهند داشت بلکه هر مسأله چندین زیر مسأله دارد و متغیرهای متعددی دارد و باید بر اساس مطالعات دقیق عینی و ارتباط با دستگاه‌های مختلف دقیقا ببینیم راه حل مسائل چگونه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور خاطرنشان کرد: در مسأله فرزندآوری مسائلی نظیر جامعه شهری و روستایی، فردگرایی و جمع گرایی و مسائلی از این دست را باید در نظر داشت، امروز جامعه ما جامعه شهری است و در دهه ۶۰ جامعه ما عمدتا روستایی بود، امروز جمعیت روستایی ایران به زیر ۳۰ درصد رسیده است و این موضوع در مسأله کاهش فرزندآوری مؤثر است.

وی حل مسأله فرزندآوری در شرایط شهرنشینی و شرایط کنونی که خانواده‌ها به دنبال گسترده و پرجمعیت شدن نیستند را وظیفه حوزه عملیه برشمرد و تصریح کرد: امروزه خانواده‌ها کمتر احساس نیاز به فرزند دارند، مسائلی نظیر توسعه علمی بانوان مطرح است که ازدواج بانوان را به تأخیر خواهد انداخت و بسیاری از مسائل و موضوعات دیگر از جمله موضوعاتی است که مؤثر بر فرزندآوری است و وظیفه حوزه علمیه است که این مشکلات و مسائل را بررسی و برای آن راهکار ارائه بدهد.

حجت الاسلام بهجت‌پور با بیان اینکه در ابتدای انقلاب اسلامی روحانیت در سطح وسیعی محل توجه و رجوع مردم بوده است، اظهار کرد: امام در بستر حوزه علمیه‌ای که گاهی بخاطر فیلسوف بودنشان برخی دل ایشان را خون می‌کردند توانست انقلاب اسلامی را شکل بدهد، اما آن دوران جنگ با استکبار و استبداد بود که جنگی بسیار شفاف و روشن و واضح برای مردم است.

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور جنگ اجتماعی، هنری، فرهنگی و اقتصادی را جنگی پیچیده و دشوار ارزیابی کرد و گفت: دشمن در لایه فرهنگی و اجتماعی بسیار هوشمندانه در حال تلاش است و ما نمی‌توانیم خیلی ساده این مشکلات را برطرف کنیم، مشکلاتی نظیر حجاب به سادگی برطرف نخواهد شد و برنامه ریزی لازم دارد.

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=36343

مطالب مرتبط

07فروردین
کاهش جمعیت و حوزه علمیه
03خرداد
تبلیغات سنگین و شبکه نفوذ از جمله موانع افزایش جمعیت
نائب دبیر ستاد راهبری خانواده و جمعیت حوزه مطرح کرد؛

تبلیغات سنگین و شبکه نفوذ از جمله موانع افزایش جمعیت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.