• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

2
در گفتگو با سخنگوی آموزش و پروش مطرح شد؛

نگاه بنیادین آموزش و پرورش به هم‌افزایی میان سه نهاد خانواده، مدرسه و مسجد

  • کد خبر : 44491
  • 24 اسفند 1402 - 14:56
نگاه بنیادین آموزش و پرورش به هم‌افزایی میان سه نهاد خانواده، مدرسه و مسجد
فرهادی با تشریح نگاه آموزش‌وپروش به مدارس مسجدمحور گفت: مسجد محوری اینگونه نیست که بگوییم این مدرسه ما مسجد محور است و بقیه مدارس مسجد محور نیستند نگاه این است که میان فعالیت‌های مسجد و مدرسه و فعالیت‌های مردم‌نهاد محلات هماهنگی و تعامل ایجاد شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای حوزه علی فرهادی سخنگوی آموزش و پرورش در مورد مدارس مسجدمحور، اظهار کرد: علاقه نداریم مدرسه جدیدی ایجاد کنیم و به تنوع مدارس، تحت عنوان مسجدمحور اضافه کنیم.

سخنگوی آموزش و پرورش افزود: این امر یک استنباط بود و ما می خواهیم مدارس ما با مساجد تعامل بیشتری داشته باشند قبلا هم اعلام کردیم که تعدادی از مدارس در جوار مساجد و چسبیده و دیوار به دیوار مسجد هستند باید یک برنامه ریزی برای این دو نهاد (مسجد و مدرسه) که روی تعالی کار می کنند داشته باشیم تا تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

فرهادی اظهار کرد: مسجد محوری اینگونه نیست که بگوییم این مدرسه ما مسجد محور است و بقیه مدارس مسجد محور نیستند نگاه این است که میان فعالیت های مسجد و مدرسه و فعالیت های مردم نهاد محلات هماهنگی و تعامل ایجاد شود. سند تحول بنیادین می گوید مدرسه کانون تحول و تربیتی محله باشد و همه چیز در مدرسه جمع شود و اینگونه نباشد که مدرسه بعدازظهر بسته شود زیرا مدرسه یک ظرفیت موجود و فضای هر محله است.

وی خاطر نشان کرد: ما معتقدیم مسجد و مدرسه باید بیشتر با هم همکاری داشته باشند هیات امنای مساجد بی خبر از مدارس اطراف نباشند و برنامه های خود را با مدارس هماهنگ کنند و بخشی از کارهای خود را در مدرسه انجام دهند و یک اتفاق تربیتی شکل بگیرد. جشن میلاد و مراسم اعیاد را در مدارس برگزار کنند، مسجد ظرفیت خوبی دارد که می تواند به مدرسه هدیه کند و نگاه بر این نیست که مدرسه جدیدی ایجاد شود.

۳۵۰۰ مدرسه در جوار مساجد فعالیت می کنند

وی در مورد همکاری مشترک مساجد و کانون ها با آموزش و پرورش در طرح مسجد، مدرسه، محله اظهار کرد: ۳۵۰۰ مدرسه در جوار مساجد هستند و به راحتی می توان منزل را به این دو نهاد متصل کرد.

سخنگوی آموزش و پرورش تصریح کرد: در حقیقت اولین نهاد تربیتی خانواده و بعد مدرسه و بعد مسجد است مدرسه دارای زمان بندی است و دانش آموز ۱۲ سال در اختیار آموزش و پرورش است اما خانواده و مسجد دائمی هستند و هیچ وقت ارتباط با آنها قطع نمی شود. تا کنون اگر ارتباطی میان مدرسه و مسجد بود اتفاقی صورت می گرفت برنامه ریزی شد تا این ارتباط تقویت و سازمان دهی شود و در جهت تقویت این ارتباط گام برداریم و از طریق مدرسه ارتباط خانه ها را با مسجد بیشتر کنیم. واقعیت این است که همه چیز در فضای تربیتی باید تمرکز بر روی آموزش و پرورش و دانش آموزان داشته باشد زیرا اگر دانش آموزان ساخته شوند خودبخود جامعه هم ساخته می شود.

وی گفت: اگر اولیا بدانند که آموزش و پرورش برای حضور دانش آموز در مسجد برنامه دارد و آغاز و پایان کار مشخص است و نقش خانواده مشخص شده استقبال می کنند. به طور مثال تعامل و کنشگری مادر و دختر، پدر و پسر میان این سه نهاد مشخص باشد. شاید اکنون از دانش آموز و پدر و مادرش بپرسیم که چه فرصتی در مسجد محله وجود دارد که با کمک فرزند شما این ظرفیت چند برابر و هم افزا می شود و شما والدین چه نقشی در آن دارید؟، نتوانند پاسخ دهند!

فرهادی ادامه داد: اما اگر تعریف و ظرفیت خانه، مدرسه و مسجد به درستی انجام شد و برنامه هایی در مسجد، برنامه هایی در مدرسه و برنامه هایی در محله اجرا می شود در این صورت خانواده ها و والدین با اطمینان در این برنامه ها حضور می یابند.

طرح «مدرسه، مسجد، محله» به اتفاقات خوب جهت می دهد

سخنگوی آموزش و پرورش تأکید کرد: طرح، مدرسه، مسجد، محله اتفاقات خوب را مسیر و جهت می دهد و تاکنون هم ارتباط میان مدرسه مسجد و محله بوده است اما ساز و کار مشخص نداشته و سازمان یافته نبوده است، اگر می خواهیم از کار خوب، نتیجه خوب بگیریم باید به آن سازمان و انسجام بدهیم.

وی در ادامه گفت: برخی از سازمان ها محتوایی هستند یعنی محتوای خانه، مدرسه و مسجد با یکدیگر هم‌افزا شوند و طرح سه میم (مسجد، مدرسه، محله) از این جنس است و با هم افزایی این سه نهاد تربیت سرعت و عمق می یابد.

سهمیه حفاظ و قراء در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

وی در مورد سهمیه قاریان و حافظان قرآن در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، گفت: نمی شود در آزمون سهمیه قرار داد زیرا آزمون دو بخش دارد یک بخش کتبی و یک بخش مصاحبه و ارزیابی؛ در بخش کتبی بر اساس نمره کسب شده، سه برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه می شوند و ۴۰ درصد نمره برای آزمون کتبی است و ۶۰ درصد مربوط به مصاحبه و کانون ارزیابی است.

افراد باید در آزمون کتبی از نظر سطح دانش سنجیده شوند

وی ادامه داد: در کانون ارزیابی توانایی و ادراک معلمی بیان سوابق خوبی که می تواند برای یک معلم حُسن سابقه باشد مانند قاری و حافظ قرآن بودن، لحاظ می شود. بنابراین افراد باید در آزمون کتبی از نظر سطح دانش سنجیده شوند و اگر در حد سه برابر ظرفیت نمره را کسب کردند وارد بخش مصاحبه می شوند. در کانون ارزیابی مصاحبه سوابق فرد نیز سنجیده می شود.

هیچ سهمیه ای برای استخدام طلاب در آموزش و پرورش نداریم

وی در مورد سهمیه طلاب در آزمون استخدامی آموزش و پرورش بیان کرد: هیچ سهمیه ای برای استخدام طلاب نداریم. هر فردی که در آزمون شرکت کرده و نمره حدنصاب را کسب کرده، می تواند وارد بخش ارزشیابی و مصاحبه شود.

وی گفت: راه ورود طلاب به آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان نیست بلکه آزمون است مگر اینکه طلابی دیپلم بگیرند و وارد کنکور شوند و از طریق آزمون وارد شوند راه ورود طلاب مانند همه به آموزش و پرورش یا کنکور است یا آزمون و هیچ سهمیه ای برای طلاب نداریم.

فرهادی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش بعد از آزمون و مصاحبه با این طلاب در پست های مربوط به آنها مانند دبیر الهیات، آموزگاری از آنها بهره می برد برخی از طلاب همزمان طلبه هستند و در دانشگاه هم شرکت و در رشته دانشگاهی هم کسب مدرک کرده اند و ما با توجه به مدرک دانشگاهی و حوزوی که در آزمون تعریف کردیم از این افراد استفاده می کنیم و آنچه کاملاً مشخص شده، این است که همه برای استخدام در آموزش و پرورش باید آزمون بدهند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=44491
  • منبع : شبستان

مطالب مرتبط

05دی
سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد
مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش مطرح کرد؛

سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

07آذر
مسجد گره‌گشای روستای زندآباد
اشتغال، ازدواج و حل مشکلات جوانان دغدغه این امام محله است؛

مسجد گره‌گشای روستای زندآباد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.