• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

4

گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

  • کد خبر : 44349
  • 24 دی 1402 - 10:26
گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است
اجرای طرح امین در مدارس آموزش و پرورش یکی از این طرح هاست که در حال حاضر به حضور ۲۵ هزار طلبه رسیده و انقلابی در این مسئله رخ داده است. وزیر کشور در جمع اعضای خبرگان رهبری بیان کرد که در ایام اغتشاشات، در مدارسی که طلبه طرح امین داشتیم، اغتشاشی نداشته ایم.
به گزاش صدای حوزه به نقل از حوزه نیوز، مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: کنشگری حوزه در صحنه جامعه، نظام و انقلاب اسلامی از دیگر برنامه های ما بوده که پایه ریزی مناسبی برای نقش آفرینی حوزه انجام شده و در این راستا ۱۰۰ تفاهم نامه با دستگاه های گوناگون به امضا رسیده است.

آیت الله علیرضا اعرافی در جلسه طلاب و فضلای استان یزد که در مؤسسه آموزشی-پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه رجب و اعلام همبستگی با مردم مظلوم غزه و یمن، اظهار داشت: در آستانه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی قرار داریم و همه افراد باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا انتخاباتی با شکوه رقم زده و بهترین انتخاب‌ها از سوی ملت شریف انجام بپذیرد.

اجرای طرح امین در مدارس آموزش و پرورش یکی از این طرح هاست که در حال حاضر به حضور ۲۵ هزار طلبه رسیده و انقلابی در این مسئله رخ داده است. وزیر کشور در جمع اعضای خبرگان رهبری بیان کرد که در ایام اغتشاشات، در مدارسی که طلبه طرح امین داشتیم، اغتشاشی نداشته ایم.

وی ضمن توصیه به طلاب و فضلا، ابراز داشت: اخلاص، عدم غرور و عدم وابستگی به تشویق از سوی دیگران از خصوصیاتی است که از حوزه و حوزویان انتظار می رود و مرحوم آیت الله مصباح(ره) چنین خصوصیتی را داشتند.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی برنامه های حوزه در چند سال اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه پنج ساله ای که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه تدوین شد، قریب به ۸۰۰ برنامه تعریف شده که نزدیک به ۲۰۰ برنامه آن جدید بوده و به بخش های گوناگون حوزه همچون مجمع نمایندگان طلاب برای بررسی و نظردهی ارائه شد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: یکی از برنامه های حوزه، ورود جدی به مسئله تبلیغ بود و ۲۰ طرح در معاونت تبلیغ حوزه تدوین شده که برخی از آنها بسیار بزرگ و تحولی بوده است.

آیت الله اعرافی اضافه کرد: اجرای طرح امین در مدارس آموزش و پرورش یکی از این طرح هاست که در حال حاضر به حضور ۲۵ هزار طلبه رسیده و انقلابی در این مسئله رخ داده است. وزیر کشور در جمع اعضای خبرگان رهبری بیان کرد که در ایام اغتشاشات، در مدارسی که طلبه طرح امین داشتیم، اغتشاشی نداشته ایم.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: ورود در طرح هجرت که وظیفه اصلی آن بر عهده سازمان تبلیغات و سایر نهادهای حوزوی است از دیگر برنامه ها بوده که با هماهنگی این نهادها کارهای بسیار مناسبی صورت گرفته است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: حوزه ورود مناسبی به مسئله فضای مجازی داشته و بحمدالله در بخش تبلیغ اینترنتی، تولید محتوای مناسبی انجام شده که بدون وجود نام و نشانی از حوزه در فضای مجازی منتشر می شود.

آیت الله اعرافی اظهار کرد: پس از منویات تیرماه رهبر معظم انقلاب در جمع حوزویان که تبلیغ را اولویت اول حوزه عنوان کردند، طرح جامعی برای تقویت تبلیغ آماده و خدمت معظم له ارسال شد که نیازمند همراهی، هماهنگی و همگرایی تمام نهادهای حوزوی برای اجراست.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: کنشگری حوزه در صحنه جامعه، نظام و انقلاب اسلامی از دیگر برنامه های ما بوده که پایه ریزی مناسبی برای نقش آفرینی حوزه انجام شده و در این راستا ۱۰۰ تفاهم نامه با دستگاه های گوناگون به امضا رسیده که یکی از آنها امضای تفاهم نامه پنج ساله با وزارت آموزش و پرورش در موضوعات جدید است. از دیگر تفاهم نامه ها، امضای تفاهم نامه با کمیته امداد امام خمینی (ره) است که امروز ۶۰۰ روحانی در سراسر کشور با هماهنگی کمیته امداد مسئله امداد اسلامی را پیگیری می کنند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: ایجاد ۳۰ ستاد راهبری در حوزه همچون ستاد راهبری جمعیت، ستاد راهبری محیط زیست و … از دیگر برنامه ها بوده است.

آیت الله اعرافی اظهار کرد: امروز حوزه در موضوعات گوناگون کشور حرف های بسیار کارشناسی و پخته برای مجلس و دولت دارد و بحمدالله این نظرات خریدار داشته و از آن استقبال می‌شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: یک شبانه روز بنده بدون پیگیری مسئله معیشت طلاب نمی گذرد و جلسات مختلفی را خدمت رهبر معظم انقلاب داشته ایم و بحمدالله ایشان بزرگوارانه دستورات مناسبی داده اند، اما موج تورم سبب شده که همچنان در زمینه معیشت طلاب و فضلا مشکل داشته باشیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: «خروجی هدفمند» و «ماندگاری هدفمند» از سیاست های حوزه است و ماندگاری هدفمند را دنبال می کنیم تا نهال فروشی در حوزه انجام نشود و بحمدالله طرح مناسبی برای این مسئله تدوین شده است.

آیت الله اعرافی در پایان راه اندازی مرکز مطالعات راهبردی حوزه را یکی کارهای بزرگ عنوان کرد و گفت: در کنار طرح ها و برنامه ها و مراکز گوناگون، طرح ولایت را برای حوزویان داریم که طرح تعریف شده و محوری حوزه است تا طلاب و فضلا با اندیشه انقلابی حوزه آشنا شده و در کنار آن اردوهای راهیان نور را برای فضلا و روحانیون داریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، رئیس مجمع نمایندگان طلاب نیز در این جلسه اظهار کرد: امام صادق علیه السلام در روایتی فرمودند: «العالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهجُمُ عَلَیهِ اللَّوابِس/ شبهات به کسی که زمانه خود را بشناسد هجوم نمی‌آورد».

وی ابراز داشت: نمایندگان طلاب و فضلای استان یزد بحمدالله برنامه ریزی مناسبی برای طلاب و فضلای استان داشته و این جلسه، دومین جلسه استانی است که برگزار می شود و جای تقدیر از این عزیزان دارد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به برخی طرح ها و برنامه های مرکز مدیریت حوزه اشاره و خاطرنشان کرد: بحمدالله مرکز مدیریت حوزه های علمیه در موضوعات گوناگون، طرح ها و برنامه ریزی مناسبی داشته و ما در مجمع نمایندگان طلاب به دنبال هر طرحی که می رویم، مشاهده می کنیم که آیت الله اعرافی در این موضوعات ورود مناسبی داشته و طرح های مناسبی از سوی همکاران ایشان تدوین شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در پایان به مسئله انتخابات اشاره کرد و بیان داشت: انتخابات باید سرمشق جهاد تبیین باشد و روحانیت در این مسئله وظیفه دارد و ان شاءالله با حضور حداکثری مردم در انتخابات، شاهد برگ زرین دیگری در نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

 

در ابتدای این جلسه، جمعی از نمایندگان طلاب و فضلا همچون حجج اسلام قطبی، دهقان، سید اسماعیل علوی، محمد علی دهقان، مرتضی دهقانی و کریمی به ایراد سخن پرداخته و به ارائه مباحثی همچون: مشکلات معیشتی طلاب، امتحان شفاهی، توجه به پژوهش های کاربردی، تقویت ارزش مدارک حوزه، نقش حوزه در تقویت نظام، نقش حوزه در ایجاد تمدن نوین اسلامی، استعدادسنجی طلاب، توجه به گروه های فعال حوزوی، تقویت حضور پرشور مردم در انتخابات، رسیدگی به وضعیت فضای مجازی کشور، تقویت تبلیغ بین المللی، تقویت زبان آموزی طلاب، تقویت جهاد تبیین، تکریم علما و برجستگان حوزه، تقویت مسئله اخلاق و تربیت، تقویت استعدادشناسی در حوزه، احیای موقوفات حوزوی، ارتباط بیشتر نمایندگان طلاب و فضلا با بدنه حوزه، معرفی بهتر اساتید یزدی، هویت بخشی به طلاب و فضلا و … پرداختند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=44349

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.