• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

4
لحن انتقادی موثری که نباید از دست می رفت؛

حذف لحن انتقادی مدیر حوزه های علمیه درباره وضعیت تبلیغی حوزه! / امروز بسیاری از سنگرها را از دست داده ایم!

  • کد خبر : 43950
  • 05 تیر 1402 - 14:05
حذف لحن انتقادی مدیر حوزه های علمیه درباره وضعیت تبلیغی حوزه! / امروز بسیاری از سنگرها را از دست داده ایم!
به نظر می رسد بقایای سیاست سانسور و کتمان رسانه ای همچنان در میان رسانه های رسمی یا مرتبط با حوزه (حوزه نیوز و رسا) ادامه دارد و مرکز رسانه حوزه نیز بنایی بر اصلاح این روند نامبارک ندارد. براستی وقتی مدیر حوزه های علمیه در قامت یک منتقد وارد کارزار اصلاح و تحول می شود چرا نباید چنین فرصتی را برای حرکت دادن بخش های مختلف حوزه مغتنم دانست؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای حوزه، آیت الله اعرافی اخیرا با مسئولان و اساتید طرح جامع شهید بیاضی زاده نشست داشتند به ایراد صحبت هایی پرداختند که در کمال تعجب بخش هایی از آن در خبرگزاری های رسمی حوزوی منعکس نشد و متن منتشر شده توسط شفقنا (رسانه نیمه حوزوی با گرایشات سکولار و اطلاح طلبانه) مورد استفاده گسترده رسانه های اصلاح طلب قرار گرفت!
طبق گزارش شفقنا و متعاقب آن بسیاری از سایت های جناح اصلاح طلب و کارگزاران مثل خبرآنلاین و انتخاب و عصرایران، مدیر محترم حوزه های علمیه طی این جلسه جملات جالب و کم سابقه ای را در نقد وضعیت امروز حوزه های علمیه بیان کرده که در میان رسانه های رسمی حوزه، این بخش از جملات ایشان سانسور شده بود!

سانسور مدیر حوزه

سوال ایجاست که براستی وقتی مدیر حوزه های علمیه در قامت یک منتقد وارد کارزار اصلاح و تحول می شود چرا نباید چنین فرصتی را برای حرکت دادن بخش های مختلف حوزه مغتنم دانست؟

برای اینکه تصویر بهتری از این سانسور خبری داشته باشید بهتر است سه سبک انعکاس این خبر را با هم مقایسه کنید:
۱٫ خبرگزاری حوزه و رسا با تیترهایی نرم و حذف برخی جملات انتقادی:

خبرگزاری حوزه

۲٫ شفقنا:

شفقنا
۳٫ سایت های مثل انتخاب و خبرآنلاین و … که طبق متن شفقنا و  طبق انتظار روی این تیتر تمرکز داشته اند: ” مدیر حوزه های علمیه: بسیاری از سنگرها را از دست داده ایم” تا حس عقب نشینی و یأس در جرکت انقلابی حوزه را تقویت کنند.

بخش های مورد اشاره از صحبت های آیت الله اعرافی به نقل از وبسایت طرح شهید بیاضی زاده:

“پاسخگویی و کنشگری با واقعیت های حوزه ما متفاوت است. امروز بسیاری از سنگرها را از دست دادیم و در بسیاری از مسایل دچار تفرق شده ایم. در تبلیغ و تبیین دین، یک انسجام و راهبری واحدی وجود ندارد. بسیاری از امور تبلیغی مرتبط به سازمان های مختلف است و حتی بعضی وقت ها که ورود می کنیم می گویند که این امور مرتبط به جای دیگر است.”

“بنده از سال ۶۱ وارد عرصه بین الملل شدم. سالهای سال نیز فعالیت های گسترده ای در عرصه بین المللی و تبلیغ بین المللی داشته ام. اکثریت ما نمی دانند که گفتمان انقلاب اسلامی چه ظرفیت و استعداد پذیرشی در عالم دارد و اگر هم می گوییم یک تصویر شبه ذهنی است. بنده در روستاهای آفریقا و آسیا گشته ام و با همه طبقات علمی و غیر علمی کشورهای مختلف جهان ارتباط داشته ام. حوزه ما یک هزارم این ظرفیت را نیز جواب نمی دهد.

در زمینه کشف و شناسایی استعدادهای برتر کارهای روتینی انجام می دهیم، ولی بسیاری از اوقات آدم های ممتاز و نخبه در این چارچوب ها نمی گنجند. مرکز نخبگان و… باید سر جای خود باشد، ولی برای این مسئله باید کاری فراتر انجاد داد که البته اساتید در این زمینه به خوبی متوجه می شوندکه کدام شاگرد آنها نخبه هستند.”

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=43950

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.