• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

1
فعالیت های متنوع یک امام جماعت فعال؛

از حل اختلافات تا اشتغال‌زایی به کمک مردم روستا

  • کد خبر : 42985
  • 28 اردیبهشت 1401 - 13:30
از حل اختلافات تا اشتغال‌زایی به کمک مردم روستا
حجت الاسلام چابک فعالیت های خوبی را در حوزه اشتغالزایی برای بانوان سرپرست خانوار انجام داده است؛ با این حال او همه این اقدامات را مرهون تلاش مردم می داند و معتقد است که این مردم هستند که کارها را پیش می برند.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام داود چابک، امام جماعت روستای فروان از توابع شهرستان آرادان سمنان است. روستایی با ۶۵۰ نفر جمعیت که مردم آن گویشی مازندرانی دارند.

از حل منازعات تا اشتغال‌زایی

از اوضاع و احوال روستا و فعالیت های حاج آقای چابک که پرسیدیم، متوجه شدیم که بخشی از وقت او صرف حل منازعات و اختلافات بین افراد می شود و با کمک ریش سفیدان و امام جمعه تلاش می کند تا اختلافات در درون روستا حل و فصل شود و کار به محکمه نرسد.

اشتغالزایی هم دغدغه دیگری است که این امام روستا به دنبال آن است. گروه هدف این کار زنان سرپرست خانوار هستند. او برای این منظور چند کار را انجام داده است. ابتدا یکی از مغازه های مسجد را به همراه تجهیزات در اختیار دو تن از بانوان قرار داده است که در آن به پخت نان سنتی می پردازند و از این راه کسب درآمد می کنند.

از سوی دیگر در یکی از مغازه های مسجد کارگاه تولید رشته با همت بانوان و پیگیری های حاج آقا و حمایت خیرین راه اندازی شده است. در این کارگاه ۱۵ بانو به طور مستقیم مشغول به کار شده اند و اگر افرادی را هم که به طور غیر مستقیم مشغول به کار شده اند به حساب بیاوریم این افراد به ۴۰ نفر می رسند.

یکی از مغازه های مسجد هم در اختیار یکی از بانوان قرار دارد که تبدیل به سوپرمارکت شده است. به گفته این امام روستا برای تجهیزات این مغازه ها بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

تعامل بسیار خوب مسجد و بسیج مردمی

حجت الاسلام چابک در سخنان خود بر تعامل بسیار خوب مسجد با بسیج محله صحه می گذارد و می گوید: مسئول بسیج بسیار فعال است و بسیاری از کارها به عهده اوست. گشت شبانه با هدف حفظ امنیت روستا برقرار است.

وی فعالیت های انجام شده را حاصل همت و تلاش مردم می داند و می گوید: این مردم هستند که کارها را پیش می برند. خیرین در مناسبت های مختلف به ما کمک می کنند. برای تهیه بسته های معیشتی خود اهالی دست به کار می شوند.

فعالیت های جهادی روستا نیز توسط بچه های بسیجی صورت می گیرد. ساخت سرویس بهداشتی مدرسه و انجام تعمیرات منازل نیازمندان از کارهای این بچه های جهادگر است. تاکنون ۸ مورد تعمیر منازل نیازمندان انجام شده است.

به گفته حاج آقای چابک با هدف آزادی زندانیان مردم روستا کمک هایی را اهدا کرده اند که در نتیجه دو نفر از زندانیان جرائم نقدی آزاد و به آغوش گرم خانواده هایشان بازگشتند.

ایجاد ایستگاه سلامت و توزیع اقلام بهداشتی و نیز اهدای اقلام جهیزیه از دیگر اقداماتی است که توسط خیرین و با پیگیری این امام روستا انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

از تأمین بسته معیشتی تا تغسیل اموات کرونایی توسط طلاب جهادی / نکات مهم در مورد مدیریت یک موسسه خیریه

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=42985
  • منبع : خبرگزاری حوزه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.