• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

12
گزارشی به مناسبت درگذشت آیت الله فاطمی نیا؛

گوشه‌ای از زندگی و آثار استاد اخلاق و عرفان/ فاطمی‌ نیا: تضعیف نظام و رهبری از «شُرب خَمر» بدتر است! + فیلم

  • کد خبر : 42874
  • 26 اردیبهشت 1401 - 13:59
گوشه‌ای از زندگی و آثار استاد اخلاق و عرفان/ فاطمی‌ نیا: تضعیف نظام و رهبری از «شُرب خَمر» بدتر است! + فیلم
مرحوم آیت‌الله فاطمی نیا: قدردان رهبر باشید؛ اگر افکار پاشیده‌ای، پوسیده‌ای به شما عرضه کردند، قبول نکنید؛ این مرد بزرگ عزّ اسلام است و هرکس با این مرد بزرگ، با مقام معظم رهبری مخالفت کند، خدا از او نمی‌گذرد، اگر یقین نداشتم نمی‌گفتم.

به گزارش صدای حوزه، آیت‌الله سید عبدالله فاطمی نیا در سال ۱۳۲۵ در تبریز به دنیا آمد. او خطیب، استاد اخلاق، مورخ اسلامی و کتاب شناس است که در زمینه اخلاق و عرفان، حدیث و شعر و ادب عرب تحقیقاتی انجام داده است.

آیت‌الله فاطمی نیا محضر چه اساتیدی تلمذ و بهره‌ داشت؟

آیت‌الله سید‌اسماعیل اصفیایی از عالمان و روحانیون معروف و سرشناس آذربایجان بود که آیت‌الله فاطمی نیا از همان کودکی تحت تربیت این عالم نورانی قرار می‌گیرد. اندکی بعد ایشان را نزد علامه مصطفوی تبریزی عارف کبیر و از شاگردان آیت‌الله سید علی آقای قاضی برای تربیت و علم آموزی می‌فرستند که نزدیک به ۳۰ سال تحت تربیت ظاهری و باطنی این مرد عظیم قرار داشت. آیت‌الله فاطمی نیا در همان سال‌ها، تحصیلات حوزوی خویش را در مدرسه طالبیه تبریز و بعد هم در حوزه‌های علمیه قم مقدسه دنبال کرد.

پس از آیت الله مصطفوی از محضر اساتیدی همچون علامه محمدحسین طباطبایی، آیت‌الله الهی تبریزی (برادر علامه طباطبایی)، آیت‌الله محمد تقی آملی، آیت‌الله سید رضا بهاءالدینی، آیت‌الله بهجت و دیگر بزرگان تلمذ کرده و محضرشان را درک می‌کند تا جایی که از اصحاب سرّ ایشان می‌شود. از طرفی می‌توان گفت که ایشان با یک واسطه از شاگردان آیت‌الله قاضی است؛ چرا که تقریباً تمام اساتیدشان از شاگردان سرّ آیت‌الله قاضی بوده‌اند.

آیت الله فاطمی نیا، فقط یک خطیب توانا نبود!

استاد فاطمی نیا از کارشناسان علوم اسلامی‌ بود که به تحقیق و پژوهش در این زمینه نیز اشتغال داشت. از دیگر فعالیت‌هایشان می‌توان به تدریس در حوزه‌های علمیه، حضور در برنامه‌های مذهبی صداوسیما به عنوان کارشناس و سخنرانی در مراکز حوزوی و دانشگاهی اشاره کرد.

ایشان در مورد علم رجال و عرفان نظری، آگاهی گسترده‌‌ داشتند و در عین حال بیش‌تر به تالیفات تخصصی و خطابه در منابر عمومی مشغول بودند و با این کار خود را مکتوم کرده‌ بودند؛ تا جایی که بسیاری ایشان را فقط خطیب توانا و استاد برجسته سخن می‌شناختند و از زوایای علمی‌شان بی‌خبر بودند. استاد از مفسران معروف و زبردست صحیفه سجادیه و نهج البلاغه به‌شمار می‌‌رفت و جلسات درس متعددی در این موارد به بحث و درس پرداخته‌‌ بود.

کتاب‌هایی که از استاد فاطمی‌ نیا به چاپ رسیده است

کتاب فرجام عشق، کتاب فرهنگ انتظار، ترجمه از کتاب ریاض السالکین فی شرح صحیفه سیدالساجدین و بسیاری مقالات به زبان عربی در حوزه عقاید و سایر موارد از جمله تالیفات استاد فاطمی‌نیاست که تعدادی از آنها هنوز چاپ نشده است. همچنین شرح و تفسیر زیارت جامعه کبیره، دوره سه جلدی «کتاب نکته‌ها از گفته‌ها»، روضه‌های استاد فاطمی‌‌نیا نیز براساس بیانات و سخنان ایشان گردآوری شده است. همچنین از ایشان مقالات بسیاری هم در نشریات مختلف به چاپ رسیده‌ است.

هرکس با مقام معظم رهبری مخالفت کند، خدا از او نمی‌گذرد

یکی از اظهارنظرهای مشهور استاد فاطمی نیا، بیانات ایشان در خصوص ولایت فقیه و مقام معظم رهبری است که در لزوم تبعیت از ایشان فرموده‌اند: «بنده روی منبر امام حسین(ع)، در خانه خدا، آن هم در مجلس زهرا(س) اگر چیزی را یقین نکنم، نمی‌گویم. بدانید و آگاه باشید هرکس کوچک‌ترین حرفی در تضعیف مقام رهبری بزند، هرکس اندیشه‌ای داشته باشد که ضد مقام رهبری باشد، خدا او را نخواهد بخشید. این را یقین بدانید. قدردان رهبر باشید؛ اگر افکار پاشیده‌ای، پوسیده‌ای به شما عرضه کردند، قبول نکنید؛ این مرد بزرگ عزّ اسلام است و هرکس با این مرد بزرگ، با مقام معظم رهبری مخالفت کند، خدا از او نمی‌گذرد، اگر یقین نداشتم نمی‌گفتم.

در حال بارگذاری پخش کننده...

فیلم بخشی از سخنان استاد فاطمی نیا در خصوص بدتر بودن تضعیف نظام و رهبری از شرب خمر

حواستان باشد؛ یک چیزی می‌دانم و می‌گویم. امروز از اوجب واجبات، یکپارچگی و تأیید آیت‌الله خامنه‌ای است. جوان‌ها! یک وقت افکارتان را این‌طرف و آن طرف نکنید. فقط حواستان به رهبر باشد، گوشتان به رهبر باشد. فلان کسی همچنین چیزی گفت، فلان روزنامه همچنین چیزی نوشت، گوش ندهید. گوشتان به رهبر باشد. این را سربسته گفتم. گفت که «العاقل یکفیه الاشاره» یک چیزی را می‌دانم عرض می‌کنم، مدعی علم غیب نیستم. هیچی نیستم. یک کودک نادانم، ولی بفضل‌الله و کرمه که یک معیارهایی در دست دارم که بر مبنای آن می‌دانم کسی مخالفت با این مرد بکند و توبه هم نکند، خدا او را نمی‌بخشد، مگر توبه کند.»

ایشان ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را در بیمارستان گذراندند و در عین حال، دعاگوی مردم شریف ایران بودند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=42874
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.