• امروز : دوشنبه - ۶ تیر ۱۴۰۱
  • برابر با : 28 - ذو القعدة - 1443
  • برابر با : Monday - 27 June - 2022
کل اخبار 6146اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

صدای حوزهجلد یازدهم از سلسله کتاب‌های موسوعه فقه تربیتی با عنوان «اصول عام تربیت» صدای حوزهشریکه الامام و یا همان همسر طلبه ای که در خدمت به خلق، کم نمی گذارد! صدای حوزهنقدی طلبگی بر آخرین خطبه های نماز جمعه قم صدای حوزهپایان فصل دوم مدارس فقه تربیتی صدای حوزهبرای گرانی های افسار گسیخته و اجاره بها تدبیری اندیشیده شود! صدای حوزهپاسخ استاد علیدوست به اظهارات عابدینی در مورد تغلیظ دیه در ماه‌های حرام و عدم طهارت مشرکان + فیلم صدای حوزه۱۴ ساحت تربیتی در نظام نامه تربیتی معاونت تهذیب/ نگاه ما به اخلاق نگاه دانشی و آکادمیک و مدرکی نیست صدای حوزهمرحوم آیت الله فاضل لنکرانی در صورت باخبر شدن از گرانی ناراحت می‌شد و پیوسته به مسئولین تذکر می‌داد! صدای حوزهسرعت بالاتر انقباض معیشتی طلاب در قیاس با سرعت اقدامات اصلاحی حوزه! صدای حوزهنامه ی سرگشاده ی تشکل ها و مجموعه های حوزوی استان قم خطاب به رییس محترم قوه قضائیه صدای حوزهستون دین، مردم هستند / بنده بارها در رابطه ربا تذکر داده ام / باید تلاش کرد مشکلات مردم با جدیت حل و فصل شود صدای حوزهتحلیل “علامه محمدتقی جعفری” از علت علاقه مردم اروپا به سگ! صدای حوزهواکنش های توئیتری به اقدام صاحب خانه با انصاف صدای حوزههشدار تند رائفی پور برای اجرای نمایشی غیراخلاقی با بازی همسر رامبد جوان!

0
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه:

آیا با پیروی از ساختارهای وزارت علوم می توان به اهداف حوزوی دست یافت؟

  • کد خبر : 42666
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
آیا با پیروی از ساختارهای وزارت علوم می توان به اهداف حوزوی دست یافت؟
سالهاست مراکز آموزشی و پژوهشی حوزوی به دنبال کسب مجوز از وزارت علوم هستند و همین رویکرد باعث شده ساختارهای آموزشی و پژوهشی از جمله آیین نامه جذب و ارتقا و... بر حوزه علمیه تحمیل شود؛ باری، پرسش اصلی این است که آیا با ساختارها و قوانین وزارت علوم می توان به اهداف حوزوی دست یافت؟

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام والمسلمین خسرو پناه در نوشتاری با عنوان: «حکمرانی حوزوی و رسمیت دانشگاهی» آورده است:

ساختارها، رکن اساسی در تنظیم گری و حکمرانی

سالهاست مراکز آموزشی و پژوهشی حوزوی به دنبال کسب مجوز از وزارت علوم هستند و همین رویکرد باعث شده ساختارهای آموزشی و پژوهشی از جمله آیین نامه جذب و ارتقا و غیره بر حوزه علمیه تحمیل شود؛ از طرفی بر اهل فن پوشیده نیست که ساختارها، رکن اساسی در تنظیم گری و حکمرانی به شمار می آیند.

باری، پرسش اصلی این است که آیا با ساختارها و قوانین وزارت علوم می توان به اهداف حوزوی دست یافت؟

وضعیت اسف‌بار این انفعال در حکمرانی، تبعیت اعضای هیات علمی از وضعیت حقوقی دانشگاه هاست که فاصله حقوقی استادان ممحض حوزوی را با استادان مراکز حوزوی-دانشگاهی بیشتر می‌کند که در بلند مدت، آسیب جدی بر دروس متعارف حوزه وارد خواهد شد.

استقلال حوزه و مراکز حوزوی؛ راهکار برون رفت از مشکل

پیشنهاد این کمترین، استقلال حوزه علمیه و همه مراکز حوزوی در حکمرانی(سیاستگذاری و تنظیم گری و خدمات عمومی) آموزشی و پژوهشی و تبلیغی است.

تحقق این پیشنهاد به تعالی بخشی شورای عالی حوزه علمیه و یافتن نگاه حکمرانی به معنای پیش‌گفته در همه ساحت های حوزه علمیه و همراهی دفتر مقام معظم رهبری در این زمینه است.

مدیریت حوزه علمیه، قدم های مفیدی در این راستا برداشته است؛ لکن باید تلاش ها، ذیل حکمرانی قرار گیرد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

عبدالحسین خسروپناه دزفولی

طلبه حوزه علمیه قم

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

بیشتر بخوانید:

نظام آموزشی متداول حوزه، امکان استعدادیابی برای طلاب را منتفی می کند/ نیاز جامعه منحصر در فقه و اصول نیست/توجه ویژه به مهارت ها از وجوه تمایز “بنیان مرصوص” است

لینک کوتاه : http://v-o-h.ir/?p=42666
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

۱۳خرداد
نگاهی بر ظرفیت‌های بین المللی حوزه‌های علمیه
یادداشتی به بهانه سفر مدیر حوزه‌های علمیه به واتیکان؛

نگاهی بر ظرفیت‌های بین المللی حوزه‌های علمیه

۰۳خرداد
مراسم سالروز شهادت امام صادق(ع) در میدان آئینی امام حسین(ع)
با اجتماع بزرگ عزاداران و به همت حوزه علمیه امام حسین(ع) برگزار می‌شود؛

مراسم سالروز شهادت امام صادق(ع) در میدان آئینی امام حسین(ع)

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.