• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

2
تحت اشراف حضرت آیت الله اعرافی برگزار می‌گردد؛

دومین دوره مدرسه مجازی فقه تربیتی با هدف حل مسائل تربیتی جامعه

  • کد خبر : 40626
  • 22 فروردین 1401 - 15:07
دومین دوره مدرسه مجازی فقه تربیتی با هدف حل مسائل تربیتی جامعه
هدف از برپایی این دوره، تبیین گفتمان فقه تربیتی و نمایان کردن چگونگی روش حل مسائل تربیتی جامعه در فقه معاصر و به‌‌ویژه در فقه تربیتی است. فقهی که در میدان است و با توجه به نگاهی تمدن سازی، درپی حل مسائل جامعه است.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، بعد از استقبال طلاب و فضلای سطوح عالی و خارج، از اولین دوره مدرسه مجازی فقه تربیتی ( مدرسه پاییزه ) که در پاییز ۱۴۰۰ با همراهی بیش از ۲۰۰ نفر برگزار شد، دومین دوره مدرسه مجازی فقه تربیتی با حضور استادان حوزه و دانشگاه، در بهار ۱۴۰۱ و تحت اشراف حضرت آیت الله اعرافی و به همت مؤسسه اشراق و عرفان و مؤسسات همکار، برگزار می‌گردد.

هدف از برپایی این دوره، تبیین گفتمان فقه تربیتی و نمایان کردن چگونگی روش حل مسائل تربیتی جامعه در فقه معاصر و به‌‌ویژه در فقه تربیتی است. فقهی که در میدان است و با توجه به نگاهی تمدن سازی، درپی حل مسائل جامعه است.

 * در این دوره مدرسه مجازی که با موضوع فقه تربیتی و نیاز‌های تربیتی جامعه اسلامی در فصل دوم برگزار خواهد شد، سرفصل و عناوین ذیل ارائه خواهد گردید:

۱- اجتهاد تمدن ساز و جایگاه فقه تربیتی در آن

۲- نظام و منطق فقه تربیتی

۳- بررسی فقهی روش‌های آموزش نماز و روزه به کودکان

۴- نظام فقهی نماز آموزی به فرزندان

۵- بررسی فقهی روش‌های تمهیدی در تربیت اخلاقی

۶- مقابله با شبهات اعتقادی در خانواده و مدارس از دیدگاه فقه تربیتی

۷- وظیفه حکومت در تربیت اعتقادی اقلیت‌های دینی از دیدگاه فقه تربیتی

۸- بررسی فقهی آموزش چند فرهنگی ۹- پرورش کنشگر سیاسی از منظر فقه تربیتی

۱۰- ورزش و مسائل آن از منظر فقه تربیتی

۱۱- ساماندهی جنسیتی در مراودات اجتماعی و خانوادگی از منظر فقه تربیتی

۱۲- احکام و ابعاد فیلترینگ از منظر فقه تربیتی

 مزایای شرکت در این دوره

صدور گواهی معتبر؛ ارایه بسته محتوایی دیجیتال؛ و راهنمایی پایان نامه شرکت کنندگان و مشاوره علمی برخط 

 اساتید و فضلای حوزه علمیه و طلاب؛ همچنین اساتید دانشگاه و دانشجویان در رشته های تربیتی در مقطع ارشد و  که قصد ثبت نام در این دوره را دارند، میتوانند از تاریخ پانزدهم فرودین الی پانزدهم اردیبهشت با شماره تلفن‌های ۰۹۰۵۳۵۵۰۶۱۹ و ۰۲۵۳۷۷۴۸۵۴۰ ساعت ۹ الی ۱۳:۳۰ تماس حاصل فرمایید.

اگر انتقاد و پیشنهادی داشتند به شماره ۰۹۱۲۷۴۹۱۰۴۷ پیام دهند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت محتوای مدرسه فصل پیشین (مدرسه بهاره) و این فصل، به این آدرس در ایتا مراجعه کنند :  https://eitaa.com/feqhe_tarbiati

نهادهای همکار در برگزاری مدرسه بهاره فقه تربیتی:

مؤسسه عالی فقه و علوم انسانی؛ مدرسه عالی فقه دارالهدی؛ مرکز تخصصی اخلاق دارالهدی؛ مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع)؛ مدرسه تخصصی فقه امام کاظم (ع)؛ مدرسه قرآن و عترت؛ مرکز تخصصی نماز؛ موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت؛ مرکز تخصصی قرآن امام علی بن ابی طالب (ع)؛ مؤسسه علوم اسلامی و مطالعات اجتماعی مفتاح اندیشه و رادیو معارف و پایگاه خبری تحلیلی صدای حوزه

دانش‌پژوهان این مؤسسات و کسانی که از سوی این مؤسسات و نهادها، با دوره آشنا شده‌اند، رایگان در دوره ثبت‌نام می‌شوند.

جلسات دوره از بعد ماه مبارک رمضان و از اردیبهشت و به صورت برخط (آنلاین) برگزار می‌شود. البته برخی جلسات امکان شرکت حضوری نیز دارد.

بیشتر بخوانید:

هشتمین جلد از کتاب فقه تربیتی به چاپ رسید

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=40626

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.