• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

5
در پی اعدام ده ها شیعه بی گناه در عربستان سعودی:

تجمع اعتراضی حوزه علمیه و مردم قم در محکومیت رژیم جنایتکار آل سعود + پیام آیت الله اعرافی

  • کد خبر : 39453
  • 23 اسفند 1400 - 16:39
تجمع اعتراضی حوزه علمیه و مردم قم در محکومیت رژیم جنایتکار آل سعود  + پیام آیت الله اعرافی
به وضوح قابل مشاهده است که هیچ نهاد بین‌المللی حقوقی یا ورزشی یا دانشگاهی را مشاهده نمی‌کنیم که بعد از این جنایت سنگین که ضمیر بشریت را به لرزه در می‌آورد روابط خود را با آل سعود قطع کند و این دلیلی بر دروغ بودن ادعاهای آن‌ها درباره حقوق بشر و دفاع از حق حیات بشر و جعلی بودن شعارهای آزادی رسانه‌ای و مانند آن است.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه، امروز در تجمع بزرگ اعتراضی حوزویان و مردم انقلابی قم که در فیضیه علیه جنایات رژیم آل سعود برگزار شد، گفت: ما به اسم حوزه های علمیه و از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی حوزه های علمیه، مدیریت حوزه های علمیه و به نمایندگی از مراجع تقلید و همه نهادهای حوزوی و مدارس و شخصیت ها این جنایت درد منشانه را محکوم می کنیم.

جنایات رژیم آل سعود

تجمع اعتراضی

وی ادامه داد: در روزگاری زندگی می کنیم که عصر را عصر پیشرفت و تکنولوژی معرفی می کنند؛ سازمان های شکل گرفته و قوانینی تنظیم شده و دنیا مفتخر است که پس از قرن ها ظلم به حدی از بلوغ برسد که در برابر جهالت ها بایستد؛ این رویه ای است که شعارهای جذاب و پوسته ای بسیار دل انگیز دارد.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه،بیان کرد: برای شعارها و تبلیغات واقعیتی داریم؛ واقعیت دنیای امروز این است که در طول تاریخ بشریت هیچگاه شاهد جنایات قرن اخیر نبوده ایم، تنها در دو جنگ جهانی اول و دوم یکصد میلیون انسان کشته و صدها میلیون انسان آواره شدند، جنگی که همه دنیا در آن مشارکت داشتند.

وی ادامه داد: رژیم جنایتکار آمریکا در ۱۰۰ جنگ نقش آفرین بوده اند و اقتصاد خود را بر مبنای جنگ ها و فروش تسلیحات خود در این جنگ ها قرار داده اند؛ قوام نظام کاپیتالیستی بر این است که در جاهای مختلف جنگ شود.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه، با اشاره به دو تعبیر مهم و راهبری رهبری معظم انقلاب، گفت: نظام فاسد و جنایتکار غربی امروز هم بحران ساز است و هم بحران زیست، بحران ساز است زیرا هرجا ظلمی باشد اینها هستند، و فراتر از ایجاد، با این جنگ ها ارتزاق می کنند و با اسم منشور جهانی حقوق بشر انواع جرم ها را توجیه می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین کوهساری ادامه داد: مظلومان را به عنوان حقوق بشر زندانی می کنند و جنگ هایی را با این عنوان به وجود می آورند؛ دنیایی آمیخته و سرشار از تناقضات دوگانه؛ حاکمانی در بخشی از دنیای اسلام که می توانند ظرفیت تمدنی داشته باشند بواسطه منابع انسانی و سرمایه های انسانی و برخورداری از بسیاری از مناطق استراتژیک و راهبردی، پیاده نظام و سربازان این حرکت خبیث بین المللی می شوند و فکر می کنند با حمایت های رژیم صهیونیست می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با اشاره به عاقبت کشورهایی که به غرب تکیه کردند، گفت: کشورهایی که به غرب تکیه کردند به سرنوشت بدی دچار شدند، ولی کشوری مثل ایران که متکی بر ایمان بود از سربلندی عظیمی در دنیا بهره مند است؛ رژیم جنایتکار آل سعود در بسیاری از جنایات منطقه دستش به خون مظلومان آلوده است؛ علمای آنها با مبانی فکری تکفیری تئوریزه کردند، تروریست ها در لبنان، افغانستان و پاکستان جنایت های متعددی را رقم زدند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه بیان کرد: به اسم اسلام و قرآن جنایت می کنند و جلوه اسلام را مخدوش می کنند و نمی دانند که با فتوا در حال بر باد دادن حیثیت اسلام هستند.

وی، گفت: این ۴۱ نفر از شیعیانی که آل سعود اعدام کرد، ۷ سال در زندان بودند و متوسطه سنی آنها ۲۷ سال بود و بعضی از ۱۳ سالگی به زندان افتاده بودند و ۷ سال در زندان بی گناه به سر می بردند؛ اینها اقدامی مسالمت آمیز در دفاع از ملت مظلوم بحرین کردند؛ به چه جرمی اینها را اعدام کردند و جنازه های اینها را تحویل نمی دهند؟ و اجازه نمی دهند در مساجد برای اینها اقامه عزا شود؛ به منازل و مادران اینها تعدی کردند!

استادحوزه علمیه، اضافه کرد: ننگ بر رژیم آل سعود که حتی در بعضی گروه ها و شبکه های مجازی که تسلیت گفته شده بود آنها را بستند؛ کجایند مجامع حقوق بشر که از این مسلمانان دفاع کنند؛ سکوت بر هنرمندان و نویسندگان و رسانه های بین المللی در برابر این جنایت، ننگ است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در سرنوشت و آینده غرب، ادامه داد: رویداد های اخیر که در حال وقوع هستند تحقق پیچ تاریخی است که بارها بیان شده است؛ در این پیچ تاریخی موازنه تمدن ها در حال تغییر است و تمدن منحط غربی رو به زوال است، آمریکا رو به زوال است، همانند غرق شدن کشتی تایتانیک این جلال و جبروت آمریکا مانع غرق شدن آن نمی شود، همه ملت هایی که از اخلاق و معنویت فاصله بگیرند سر انجامی جز نابودی نخواهند داشت؛ بدون شک و تردید حق بر باطل پیروز خواهد شد و اراده ملت ها بر اراده حاکمان جور غالب خواهد شد و تمدن نوین اسلامی به لطف خدا و نیروهای جهادی شکل خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام و المسلمین کوهساری در پایان بیانیه آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه را به زبان عربی قرائت نمود.

متن بیانیه به فارسی به این شرح است:

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـنِ الرَّحِیمِ
وَکَذَٰلِکَ جَعَلْنَا فِی کُلِّ قَرْیَهٍ أَکَابِرَ مُجْرِمِیهَا لِیَمْکُرُوا فِیهَا وَمَا یَمْکُرُونَ إِلَّا بِأَنفُسِهِمْ وَمَا یَشْعُرُونَ
سوره مبارکه انعام آیه ﴿۱۲۳﴾

با نهایت تأسف و تأثر خبر شهادت جمعی از پیروان اهل‌ بیت علیهم السلام به ویژه جمعی از جوانان و نوجوانان ولایتمدار به دست رژیم جنایتکار آل سعود را دریافت نمویم؛ لذا ضمن عرض تسلیت به خانواده شهدا، از خداوند متعال مسألت می نمائیم تا آنها را با محمد و آل محمد محشور نموده و به بازماندگان صبر و أجر عنایت فرماید.

شیوه حاکمان آل سعود که بریدن سرها در بلاد حرمین شریفین را برای خفه کردن صدای مخالفین و منتقدین در پیش گرفته‌اند همانا از اندیشه های وهابیت تکفیری نشأت می‌گیرد و این همان اندیشه باطلی است که به خود اجازه می‌دهد جنایت‌های مختلف را برای حفظ قدرت ظالمانه خود به کار گیرد که در این راه از بریدن سر طفل صغیر و شیخ کبیر ابائی ندارد. و قبیح تر از جنایت های رژیم آل سعود، آن دوگانگی فضاحت بار در معیارهایی است که اکنون به عیان برای همه جهانیان روشن شده است.

بکارگیری چنین معیارهای دوگانه مایه ننگ آنچه جامعه جهانی خوانده می شود. چنانچه ملاحظه می کنیم سازمان‌های حقوق بشری و همچنین شبکه‌های فضای مجازی و رسانه‌های بین المللی بصورت گذرا به این موضوع پرداخته وتلاش کردند این جنایت را لاپوشانی نمایند و از قضا بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی هیچ گونه موضعی نگرفتند و عجیب‌تر و فجیع‌تر از آن اینکه برخی فقط به اظهار نگرانی اکتفا کردند.

تجمع اعتراضی

علاوه بر آن به وضوح قابل مشاهده است که هیچ نهاد بین‌المللی حقوقی یا ورزشی یا دانشگاهی را مشاهده نمی‌کنیم که بعد از این جنایت سنگین که ضمیر بشریت را به لرزه در می‌آورد روابط خود را با آل سعود قطع کند و این دلیلی بر دروغ بودن ادعاهای آن‌ها درباره حقوق بشر و دفاع از حق حیات بشر و جعلی بودن شعارهای آزادی رسانه‌ای و مانند آن است.

شکی نیست که همه می‌دانند که نمی‌شود چهره زشت آل سعود را با وجود این همه جرائم پاک کرد، جنایاتی از قبیل دستگیری مخالفین مسالمت‌آمیز بویژه نوجوانان و شکنجه آنها و در نهایت سربریدن آنها و این طغیان سعودی دلیلی بر استکبارطلبی و جنایت پیشگی است که با پشتیبانی آمریکا و صهیونیسم و همدستی اروپایی ها صورت می گیرد و لکن در نهایت سوف یعلم الذین ظلموا أی منقلب ینقلبون».

حوزه‌های علمیه این جنایت وحشیانه را به شدیدترین شکل محکوم نموده و از امت اسلامی و علماء و متفکرین و موسسات جهان اسلام درخواست می نماید این جنایت را محکوم نموده و همچنین از آنچه‌ که جامعه جهانی نامیده می‌شود وهمچنین از سازمان‌های مربوطه و مؤسسات حقوقی و رسانه‌ای و غیر آن‌ها درخواست می‌نماییم که اعلام موضع نموده و نقش خود را برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی در آینده ایفا نمایند.

علیرضا اعرافی
مدیر حوزه‌های علمیه

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=39453
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.