• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6
حجت الاسلام عالم زاده نوری:

فعالیت پایگاه خبری صدای حوزه مصداق جهاد تبیین است

  • کد خبر : 38736
  • 09 اسفند 1400 - 0:17
فعالیت پایگاه خبری صدای حوزه مصداق جهاد تبیین است
معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت های علما و اندیشمندان در فضای رسانه گفت: فعالیت پایگاه خبری صدای حوزه مصداق جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، حجت الاسلام برزگار مدیرمسئول پایگاه خبری صدای حوزه به همراه حجت الاسلام محمدلو سردبیر پایگاه خبری صدای حوزه در راستای تعاملات و بازدیدهای این مجموعه با نهادها و شخصیت ها و اساتید حوزوی با حجت الاسلام محمد عالم زاده نوری معاون تهذیب و تبلیغ حوزه‌های علمیه، دیدار و گفت‌وگو کردند.

عالم زاده نوری خبر

حجت الاسلام عالم زاده‌نوری معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه، با بیان اینکه کمال انسان به معرفت انسان به حقایق عالم است، گفت: بخشی از اخبار نظیر اخبار زرد هستند که اصلا ارزش دیدن و شنیدن و دانستن ندارند، دسته دیگر اخبار هستند که باید حتما در جریان آن باشیم.

اهمیت توجه به افراد دارای مرجعیت فکری و فرهنگی در رسانه

وی ادامه داد: اخبار مهم مراتب دارد، برخی بسیار قابل توجه است و برخی از ارزش کمتری برخوردار است. کاری که پایگاه خبری صدای حوزه انجام می‌دهد فعالیتی بسیار مقدس، مهم و مبارکی است و مصداق جهاد تبیین است، قطعا پایگاه صدای حوزه دنبال اخبار زرد نیست، قطعا باید اخبار مهندسی شده بر مبنای محتوا و یک خط فکری تهیه و منتشر بشود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت تبدیل شدن اخبار مبتنی بر یک خط فکری دقیق به گفتمان، تصریح کرد: برخی افراد باید مرجعیت فکری و فرهنگی داشته باشند و این نیازمند تلاش رسانه‌هایی نظیر صدای حوزه است که به این جایگاه برسند، برخی افراد نباید جایگاه فکری و فرهنگی داشته باشند که با حمایت رسانه‌های معاند به این جایگاه رسیده‌اند.

حجت الاسلام عالم‌زاده‌نوری خاطرنشان کرد: برخی اندیشمندان و بزرگان ما زمینه و ظرفیت طرح و ارائه دیدگاه‌های خود را پیدا نکرده‌اند. از رسالت‌های مهم رسانه‌ها این است که دیدگاه صاحب نظران و اندیشمندان را استنطاق کرده و به بهترین نحو انتشار بدهند. نتیجه این اقدام دو مسأله خواهد شد، یا تبدیل شدن مفاهیم به گفتمان یا پدید آوردن مرجعیت‌های فکری و فرهنگی که از نسل جوان دستگیری کنند و این مصداق جهاد تبیین است.

فعالیت صدای حوزه موجب دلگرمی است

وی تولد پایگاه خبری صدای حوزه به عنوان یک رسانه جدید را امری مبارک توصیف کرد و گفت: جریان رسانه‌ای ضدانقلاب با خباثت و توطئه‌های بسیار مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند و ما در برخی مسائل در حوزه رسانه نواقصی داریم، برخی رسانه‌ها محافظه کاری هایی لازم دارند و اینکه این مسائل در صدای حوزه وجود ندارد مایه دلگرمی است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در عملیات رسانه‌ای افراد مورد ترور قرار می گیرند، اظهار کرد: رسانه‌های معاند همواره به دنبال تخریب افراد و شخصیت‌های مهم انقلاب اسلامی از طریق توطئه‌های رسانه‌ای و ترور شخصیتی از حربه‌های رسانه‌های معاند است که باید با هوشمند و فعالیت رسانه‌ای حساب شده و دقیق با آنها مقابله کرد.

حجت الاسلام عالم زاده‌نوری تصریح کرد: باید با ظرافت و دقت در پرداختن به افراد در فضای رسانه اقدام کرد تا هم مانع کلیشه ای شدن افراد، هم ترور شخصیت آنها بشویم. همچنین باید دقت داشت ظرفیت اندیشمندان و صاحب نظران در فضای رسانه به خوبی استفاده شود، اما مانع ظرفیت سوزی بشویم و این نیازمند کار رسانه ای دقیق و اثرگذار است.

صدای حوزه

مدیرمسئول صدای حوزه: توجه صدای حوزه به بدنه حوزه علمیه است

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام برزگار مدیرمسئول پایگاه خبری صدای حوزه با اشاره به نزدیک بودن یک سالگی این پایگاه خبری گفت: به دلیل ضعف‌هایی که در برخی رسانه‌های حوزوی وجود داشت تصمیم گرفتیم تا رسانه‌ای مستقل به نام صدای حوزه ایجاد و مشغول به فعالیت در سطح کشور باشیم.

وی در ادامه افزود: مدل ما بیشتر توجه به سمت بدنه حوزه و توجه به طلاب و دغدغه های معیشتی و آموزشی و تربیتی طلاب بوده است. ارتباط با حوزه علمیه خواهران و توجه به مسائل حوزه علمیه خواهران از دیگر اهداف و برنامه‌هایی است که در پایگاه خبری صدای حوزه به دنبال آن هستیم.

مدیرمسئول پایگاه خبری صدای حوزه با بیان اینکه باید ارتباط میان مسئولان حوزه علمیه و طلاب بیش از گذشته تقویت بشود، اظهار کرد: امیدوار هستیم بتوانیم با فعالیت های پایگاه خبری صدای حوزه فصل جدیدی از ارتباط میان طلاب و مسئولان و مدیران حوزه های علمیه را رقم بزنیم.

سردبیر صدای حوزه: صدای حوزه ارتباط میان سیستم و بدنه حوزه علمیه است

در ادامه حجت الاسلام محمدلو سردبیر پایگاه خبری صدای حوزه با بیان اینکه در صدای حوزه به دنبال پر کردن خلأهای رسانه ای حوزه علمیه هستیم، گفت: تصویر روحانیت، دین و دینداری آنطور که باید در رسانه‌ها به درستی منتقل نمی‌شود، به لحاظ رسانه‌ای بحث پدافندی حوزه علمیه ضعیف است و برخی میدان‌ها در حوزه دیدبانی حوزه علمیه قرار نگرفته است.

وی با اشاره به ضرورت انعکاس دقیق و صحیح مسائل جامعه به سیستم حوزه علمیه، تصریح کرد: تلاش کردیم تا ضعف‌های موجود در حوزه علمیه در عرصه رسانه‌ را شناسایی و برطرف کنیم. برخی رسانه‌های حوزوی دچار کلیشه و محافظه‌کاری هستند و در حال بازتولید مباحث کلیشه‌ای هستند و برخی موضوعات و شخصیت‌ها را به دلیل محافظه کاری مورد توجه قرار نمی‌دهند.

حجت الاسلام محمدلو خاطرنشان کرد: چشم انداز ما این است که فراگیری و دربرگیری بیشتر از این باشد و ظرفیت‌های بیشتری مورد توجه قرار بگیرد. معتقد هستیم ظرفیت‌ها و دستاوردها و داشته‌های حوزه علمیه باید به درستی تشریح و تبیین بشود.

سردبیر پایگاه خبری صدای حوزه با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم یک رسانه رسمی میانجی در حوزه علمیه باشیم، اظهار کرد: صدای حوزه یک رسانه آزاد حوزوی است که با حضور طلاب اهل رسانه و دارای توان و تجربه در عرصه رسانه در تلاش است تا ارتباط میان سیستم و بدنه را در حوزه علمیه تقویت کند و به نظر ما در فضای رسانه‌ای موجود این مساله نیاز به تراکنش و فرآوری و توجه دارد.

وی ادامه داد: تلاش کردیم حوزه علمیه را درگیر عرصه رسانه کنیم تا ظرفیت‌های حوزه علمیه بیش از پیش معرفی بشود، به عقیده ما چالش در رسانه زمانی مفید است که ظرفیت‌ها و دربرگیری و فراگیری حوزه علمیه را معرفی و شکوفا کند.

حجت الاسلام محمدلو به توطئه‌های خبری و رسانه‌ای رسانه‌های معاند علیه شخصیت‌های حوزوی، علما و ائمه جمعه اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم بر مبنای فرمایشات رهبر معظم انقلاب و چشم اندازهای انقلاب اسلامی و در راستای رشد و تعالی حوزه‌های علمیه اقدامات مؤثری در عرصه رسانه در پایگاه خبری صدای حوزه داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=38736

مطالب مرتبط

12اسفند
آرای فداکار؛ دستاورد انتخابات
حجت الاسلام محسن مهدیان طی یادداشتی بررسی کرد؛

آرای فداکار؛ دستاورد انتخابات

04اسفند
انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟!
معاون تهذیب حوزه های علمیه مطرح کرد؛

انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.