• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

4
آیت الله علوی گرگانی در دیدار با اعضای ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند حوزه علمیه بیان داشت؛

امروزه مسیر علم از فناوری های هوشمند می گذرد و نیازمند مواجهه دقیق دین با این مباحث است

  • کد خبر : 32171
  • 06 آذر 1400 - 12:24
امروزه مسیر علم از فناوری های هوشمند می گذرد و نیازمند مواجهه دقیق دین با این مباحث است
صبح امروز اعضای ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند حوزه علمیه با حضرت آیت الله علوی گرگانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، آیت الله علوی گرگانی ضمن تشکر از حضور اعضای ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند حوزه علمیه و ارائه گزارش فعالیت‌ها بیان کرد:‌ خدا را شاکریم که پیشرفت‌های حوزه به مرحله‌ای رسیده است که امیدواریم مصداق فرمایش امام صادق علیه السلام باشد که حضرت فرمود: “و منها یفیض العلم الی سائر البلاد” قم مرکزی است که علم از اینجا به سایر بلاد سرایت پیدا می‌کند و امروز مشاهده می‌کنیم در علوم جدیده از جمله هوش مصنوعی نیز پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته است.  

این مرجع تقلید افزود: این موضوع فناوری‌های هوشمند از اهمیت بسیار برخوردار است و در جامعه امروز و با اقتضائات روز جامعه باید پیش رفت و اگر به نتایج قابل ملموس دست یابد که در این صورت می‌توانیم اثرگذاری را در جامعه افزایش دهیم.

هوش مصنوعی

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به لزوم آگاهی به زمانه و لسان مردم قوم افزود: روایات فراوانی داریم از جمله این روایت فرمود “العالم هو الذی کان عالم بزمانه و عارفا و مقبلا بشأنه” ما باید با توجه به اقتضائات زمان و هماهنگ با همان کیفیت، علم را پیش ببریم و از طرفی نیز شأن خودمان را بالا ببریم؛ فلذا الحمدلله این حرکت شما بسیار مثبت و نتیجه بخش است.

وی ادامه داد: انشالله در دیدارهای بعدی با دستی پر از  اقدامات و اثرگذاری که نشانه‌های آن در جامعه نیز مشاهده شود و اخبار و روایات ما در قالب هوش مصنوعی ارائه گردد در خدمت شما باشیم.

آیت الله علوی گرگانی در انتها ضمن دعای خیر برای این مجموعه عنوان کرد: ‌امیدوارم تلاش‌های شما که بحمدلله همه از جوانان پرانگیزه هستید مصداق آن حدیث شریف باشد که امام صادق علیه السلام فرمود: من میبینم عده ای در سرزمین ایران و فارس خواهند آمد که علم ما را زنده خواهند کرد. مشابه این بیان از امام سجاد علیه السلام نیز روایت شده است؛ من تقاضا دارم که در کار خود استقامت و پشتکار داشته باشید و آثار و برکات کار خود را در اختیار ما قرار دهید که ما نیز به فیض کامل برسیم.

هوش مصنوعی

در این دیدار دکتر محمدرضا قاسمی، دبیر این ستاد ضمن تشکر و دعای خیر نسبت به آیت الله علوی گرگانی گزارشی از فعالیت‌های این ستاد را خدمت معظم له ارائه داد.

وی با اشاره به تحولات و پیچیده‌گی بالای علم در عصر حاضر عنوان کرد: ‌مسیرهای جدیدی در پیش‌روی انسان قرار گرفته است که می‌طلبد مواجه دین  و علما  با این مباحث بر اساس یک شناخت دقیق باشد؛ امروزه مسیر علم از  فناوری‌های هوشمند می‌گذرد.

دبیر ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند حوزه علمیه با اشاره به تدبیر آیت الله اعرافی در ورود به موقع حوزه علمیه به فناوری هوش مصنوعی گفت: در این ستاد که به همین منظور و با عنایت مدیر محترم حوزه شکل گرفته است،  در چند حوزه مساله هوش مصنوعی مورد بررسی و پیگیری است؛ راجع به شناخت ماهیت و اصل فناوری هوش مصنوعی کارهای خوبی صورت گرفته است و بررسی‌های فقهی، اخلاقی و فلسفی مربوط به هوش مصنوعی نیز در حال انجام است.

هوش مصنوعی

 قاسمی در ادامه با اشاره به تجربه موفق استفاده از فناوری روز در مجموعه نرم افزارهای اسلامی نور عنوان کرد: مسیر بعدی ما ورود جدی به قلمرو دانش پیشرفته هوش مصنوعی است که با هدف تسریع، تسهیل و تعمیق فعالیت‌های علمی در حوزه علمیه می‌باشد.

وی با اشاره به «پروژه نجف» گفت: این پروژه که برگرفته از عنوان «ناصر جامع فقیه»  است از سال ۱۳۹۷ با حضور جمعی از متخصصین  و کارشناسان حوزه و دانشگاه از سال ۱۳۹۷ آغاز به کار کرده است؛ این ابرپروژه شامل ۷ پروژه است که اولین آن موتور جستجوی پیشرفته معانی است که آماده بهربرداری می‌باشد.

دبیر ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند حوزه علمیه گفت: در حال گفتمان‌سازی و جریان‌سازی در این حوزه هستیم تا عموم طلاب و فضلا با این موضوع آشنا شوند و به کمک این جریان علمی بیایند؛ در حال حاضر نیز ۵۰ رساله کارشناسی ارشد، دکتری، سطح ۳ و ۴ تدوین شده که نشان از پیشگامی حوزه در این موضوع دارد.

وی با اشاره به همایش سال گذشته این ستاد با موضوع هوش مصنوعی بیان کرد: بناست در امتداد همایش سال گذشته، همایش دیگری نیز در سال آینده برگزار گردد.

هوش مصنوعی

قاسمی در انتها با معرفی برخی اعضای ستاد گفت:‌ دکتر مینایی که هم تخصص دانشگاهی دارد و هم جزو فضلای حوزه نیز می‌باشد، آقای دکتر حسینی از متخصصین فناوری هوش مصنوعی همچنین حجت‌الاسلام رنجبر به عنوان مسئول گفتمان‌سازی هوش مصنوعی از همکاران و متخصصان هوش مصنوعی می‌باشند که به کمک دیگر دیگر کارشناسان، تیمی حرفه‌ای را تشکیل داده‌اند که علاوه بر تخصص، دارای دغدغه‌های ارزشی، انقلابی و تمدنی هستند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=32171

مطالب مرتبط

19اسفند
دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی!
در نشست خبری تشریح برنامه های دهمین دوره جشنواره هنر آسمانی مطرح شد؛

دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی!

14مهر
از هوش مصنوعی تا سنت های تحقیقی حوزه
آیت الله کعبی بررسی کرد:

از هوش مصنوعی تا سنت های تحقیقی حوزه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.