• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6
مسئول بسیج طلاب استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار صدای حوزه مطرح کرد؛

طلاب با عضویت در بسیج از برنامه‌های ویژه این سازمان بهره‌مند شوند

  • کد خبر : 31837
  • 30 آبان 1400 - 17:31
طلاب با عضویت در بسیج از برنامه‌های ویژه این سازمان بهره‌مند شوند
امیرزاده:‌ طلاب محترم بعد از عضویت در بسیج می‌توانند از برنامه‌های خود مجموعه بهره‌مند شوند؛ از جمله استفاده از نشست‌های بصیرتی، ثبت گروه جهادی و شرکت در فعالیت‌های جهادی، شرکت در برنامه‌های اعزام مبلغ و

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، حجت الاسلام اسماعیل امیرزاده مسئول بسیج طلاب استان قم درباره  فعالیت‌های این مجموعه و تغییرات ساختاری آن به خبرنگار صدای حوزه گفت: در ۲ ونیم سال گذشته و با جدا شدن بسیج طلاب از تیپ امام صادق علیه السلام و واگذار شدن آن به سپاه استان، با بازسازی ساختاری این مجموعه، وضعیت بسیار مطلوبی در ساختار بسیج طلاب را شاهد هستیم.

مسئول بسیج طلاب استان قم با اشاره به فعالیت‌های این مجموعه تا قبل از تغییرات گفت:‌فعالیت‌های قبل از این تغییر ساختاری، بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است اما در این مدت با توجه به مستقل شدن این مجموعه، تغییر چشمگیری در فعالیت‌ها و برنامه‌ها صورت گرفته است؛ به گونه‌ای که سال گذشته آیت الله اعرافی پیام تقدیر ویژه‌ای برای بسیج طلاب استان قم صادر کردند که نشان از افزایش کیفیت و کمیت فعالیت‌ها دارد و نتیجه یک تغییر درست در ساختار بود؛‌ البته این نتایج را بسیجیان عزیز با چالش‌ها، سختی‌ها و دوندگی‌های بسیار رقم زده‌اند.

گروه‌های جهادی در بسیج طلاب

وی با اشاره به رشد کمی و کیفی فعالیت بسیجیان در این مدت گفت:‌ ابتدا ما ۱۰ گروه جهادی داشته‌ایم و الان ۱۲۰ گروه جهادی در مجموعه بسیج طلاب استان قم سازمان‌دهی شده‌اند که برخی از این گروه‌ها در سطح استان و برخی در سطح کشور فعالیت دارند.

 حجت الاسلام امیرزاده با اشاره به فعالیت‌ گروه‌های جهادی گفت: محور فعالیت‌ گروه‌های جهادی بسیج طلاب، در استان قم است اما برخی از گروه‌های جهادی در شهرستان‌ها نیز فعالیت دارند. مجموعه گروه‌های جهادی بسیج طلاب در ایام کرونا ۵۵۰ طلبه به بیمارستان‌ها اعزام کردند؛ در همان ایام، بسیجیان  ۶ مدرسه علمیه خواهران در بحث تولید ماسک و لباس گان فعال شدند و مشغول خدمت‌رسانی بودند؛ طلاب جهادی در بحران سیل نیز حضور جدی داشته‌اند و برای هر زمانی که نیاز به حضور جهادی در استان و کشور باشد،این گروه‌های جهادی آماده هستند.

وی در پاسخ به این سوال که تفاوت سازمان بسیج و طلاب و سازمان بسیج اساتید چیست گفت:‌  در اصل یک مرکز به نام «سازمان بسیج اساتید و طلاب کشور» وجود دارد که در برخی از استان‌ها به دو قسمتِ «بسیج اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه» و «بسیج طلاب و روحانیون استان» تقسیم شده است. اساتید سطح و خارج در قسمت بسیج اساتید فعالیت می‌کنند و باقی طلاب در  بسیج طلاب و روحانیون مشغول به فعالیت هستند.

فرصت‌های حضور در فعالیت‌های بسیج طلاب

مسئول بسیج طلاب استان قم با اشاره به مزایا و فرصت‌هایی که بسیج در اختیار طلاب قرار می‌دهد گفت: طلاب محترم بعد از عضویت در بسیج می‌توانند از برنامه‌های خود مجموعه بهره‌مند شوند؛ از جمله استفاده از نشست‌های بصیرتی، ثبت گروه جهادی و شرکت در فعالیت‌های جهادی، شرکت در برنامه‌های اعزام مبلغ و همچنین می‌توانند از خدماتی مثل ثبت فعالیت در بسیج به عنوان امتیاز استخدام در ارگان‌های مختلف استفاده کنند.

برنامه‌های هفته بسیج

حجت الاسلام امیرزاده با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج گفت: برای هفته بسیج برنامه‌‎های متنوعی را تدارک دیده‌ایم که شاخص آن برنامه‌ها بدین قرار است:

  • سه‌شنبه دوم آذرماه: مراسم بزرگداشت هفته بسیج با سخنران آیت الله اعرافی، حجت الاسلام حاجی صادقی، با حضور مدیران حوزه‌های علمیه، فرماندهان پایگاه‌ها، مسئولین گروه‌های جهادی و برخی نخبگان حوزوی ساعت ۹ و نیم در دارالشفاء برگزار می‌گردد.
  • سه‌شنبه دوم آذرماه: دیدار با خانواده شهید حجت‌الاسلام مالامیری، با حضور حجت‌الاسلام حاجی صادقی و حجت‌الاسلام تویسرکانی بعد از نماز ظهر و عصر انجام خواهد شد.
  • سه‌شنبه دوم آذرماه: همایش اساتید و طلاب بسیجی حوزه‌های علمیه خواهران با سخنرانی حجت‌الاسلام حاجی صادقی، حجت‌الاسلام بهجت‌پور و سرکار خانم برقعی از ساعت ۱۵ الی ۱۷ در جامعه‌الزهرا علیهاسلام برگزار خواهد شد.
  • چهارشنبه سوم آذرماه: همایش عموم طلاب و اساتید بسیجی بعد از نماز مغرب و عشا در فیضیه خواهد بود.
  • و روز جمعه نیز برنامه کوهپیمایی باحضور ارکان اصلی بسیج در کوه‌های اطراف قم برگزار خواهد شد.
لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=31837

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.