• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

6
طلبه ای که دل ها و کام ها را باهم شیرین می کند؛

تبلیغ زنبوری!

  • کد خبر : 30591
  • 16 آبان 1400 - 16:57
تبلیغ زنبوری!
حجت الاسلام حسن حیدر پور در مسجد و بعد از نماز جماعت زمانی را جهت پاسخگویی به سؤالات افراد پیرامون مسئله زنبورداری اختصاص می‌دهد و اینکار تا حدودی موجب رونق‌بخشی به مسجد و استقبال بیشتر جوانان از نماز جماعت شده است.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام حسن حیدر پور متولد سال ۱۳۵۶ و اهل شهرستان هشترود استان آذربایجان شرقی است که حدود ۱۶سال است به عنوان روحانی طرح هجرت در روستاهای مختلف فعالیت دارد و همچون زنبور عسل کام همه را شیرین می کند!

او به‌ واسطه اشتغال پدر و برادرانش به شغل زنبورداری و تولید عسل، تجربه خوبی کسب کرده و از توانایی بالایی در این زمینه برخوردار است به همین دلیل از سال ۱۳۸۰ در کنار تبلیغ به انجام اینکار نیز می‌پردازد تا درآمدزایی کند.

حمایت های زنبوری مولد درآمد

یکی از جوانان تحصیل‌کرده روستای حوزه فعالیت او که به عنوان کارگر در مکان‌های مختلف مشغول به کار بود، در طی حادثه‌ای از کار افتاده می‌شود و با این اتفاق توان انجام کارهای سنگین را از دست می‌دهد اما این روحانی دلسوز تعدادی از زنبورهای خود را در اختیار او قرار می‌دهد تا از طریق اینکار نسبتا ساده بتواند کسب درآمد کند.

حجت الاسلام حیدر پور حدود ۱۶ سال است که به هر جوانی که جویای کار است و یا سرمایه لازم جهت راه اندازی کسب و کار را ندارد تعدادی از زنبورهای خود را تحویل می‌دهد تا به اینکار مشغول و از آن ارتزاق کنند که از این طریق تاکنون توانسته برای قریب به ۳۰۰ جوان کار آفرینی کند.

او در مسجد و بعد از نماز جماعت زمانی را جهت پاسخگویی به سؤالات افراد پیرامون مسئله زنبورداری اختصاص می‌دهد و اینکار تا حدودی موجب رونق‌بخشی به مسجد و استقبال بیشتر جوانان از نماز جماعت شده است.

دغدغه دین و زندگی

این روحانی فعال نسبت به انجام فعالیت‌های فرهنگی نیز دغدغه بسیاری دارد و اولین وظیفه خود به عنوان یک روحانی را توجه به مسائل فرهنگی می‌داند. او در این راستا به برگزاری مسابقات فرهنگی، راه اندازی خانه‌های قرآنی و برگزاری مراسم‌های مختلف در مناسبت‌های مذهبی اقدام کرده است .

این منتخب مرحله شهرستانی مهرواره محله همدل، اکنون به عنوان مبلغ آزاد در روستاهای مختلف فعالیت دارد اما عمده فعالیتش در مسجد حضرت ابوالفضل روستای علی آباد است روستایی که دارای ۸۰۰ خانوار و حدود ۳ هزار نفرجمعیت است.

او در سرکشی به روستاهای مختلف جهت انجام تبلیغ، درصدد حل مشکلات افراد نیز می‌باشد و توانسته حدود ۳۰نفر از افراد مستحق را تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دهد تا توسط این نهادها حمایت شوند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=30591
  • منبع : مهرواره همدل

مطالب مرتبط

02اردیبهشت
تبلیغ با طعم زلزله!
تجربه نگاری کوتاه یک مبلغ رمضانی در خوی؛

تبلیغ با طعم زلزله!

25فروردین
برای گسترش اسلام از تمام ابزارها خصوصا فضای مجازی استفاده کنید
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار فرمانده سپاه قم؛

برای گسترش اسلام از تمام ابزارها خصوصا فضای مجازی استفاده کنید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.