• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

3
نکوداشت مفاخر ائمه جماعات استان تهران؛

تجلیل از آیت‌الله شبیری زنجانی و مفاخر ائمه جماعات تهران

  • کد خبر : 30512
  • 15 آبان 1400 - 16:15
تجلیل از آیت‌الله شبیری زنجانی و مفاخر ائمه جماعات تهران
مدیر اداره تولید و تأمین محتوا مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: سی و پنجمین نشست ستارگان محراب بعد از وقفه به دلیل شرایط کرونایی با هدف تجلیل از خدمات آیت‌الله سید جعفر شبیری زنجانی برگزار می‌شود.

به گزارش صدای حوزه، حجت‌الاسلام بهزاد مقیسه، مدیر اداره تولید و تأمین محتوا مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری سی و پنجمین نشست ستارگان محراب با هدف تجلیل از خدمات آیت‌الله سید جعفر شبیری زنجانی اظهار داشت: مراسم «ستارگان محراب» از سال ۱۳۹۲ و با برگزاری مراسم تجلیل برای آیت‌الله برهان آغاز به کرد.

وی افزود: این مراسم با هدف تجلیل از مفاخر ائمه جماعت استان تهران و همچنین پاسداشت مقام علمی و خدمات اجتماعی و اثرگذاری‌های مسجد در منطقه به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار می‌شود.

تجلیل از ۳۴ امام جماعت تاکنون

مقیسه با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه تاکنون ۳۴ دوره از این مراسم برگزار شده است، تصریح کرد: تاکنون از افرادی همچون آیت‌الله شاه‌آبادی، آیت‌الله خسروشاهی، آیت الله تحریری و بسیاری دیگر از بزرگان فعال به عنوان امام جماعت در این مراسم تجلیل شده است.

مدیر اداره تولید و تأمین محتوا مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران با اشاره به اینکه به دلیل شرایط کرونایی کشور برگزاری این مراسم حدود یک سال و اندی با وقفه همراه بود، گفت: روز یکشنبه ۱۶ آبان‌ماه همزمان با نماز مغرب و عشاء و با سخنرانی آیت‌الله کاظم صدیقی در مسجد باقرالعلوم (علیه‌السلام) واقع در فلکه دوم صادقیه، خیابان سازمان آب، خیابان هشتم شمالی، خیابان یکم غربی، سی و پنجمین دوره این مراسم برگزار می‌شود و انشاء الله بنا داریم تا پایان سال ۴ مراسم دیگر نیز برگزار کنیم.

کدام ائمه جماعت تجلیل می‌شوند؟

وی با بیان اینکه ملاک انتخاب ائمه جماعت برای تجلیل در قالب این مراسم، طراز علمی، اثرگذاری در سطح منطقه و ارائه خدمات به مردم است، گفت: معرفی امامان جماعت اثرگذار به جوان‌ترها، معرفی خدمات امامان جماعت به مردم و همچنین معرفی خدمات مسجد به مردم از دیگر ابعاد برگزاری این مراسم است.

مقیسه در پایان خاطرنشان کرد: برخی از ائمه جماعت مساجد بعد از ارتحال در قالب این مراسم تجلیل شدند که هدف ما معرفی خدمات آن‌ها به مردم بود و الحمدلله بسیاری نیز در زمان حیات در قالب این مراسم معرفی و تجلیل شده‌اند. بعد از این مراسم لوح یادمانی از زندگینامه این ائمه جماعت درمسجد نصب می‌شود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=30512
  • منبع : فارس

مطالب مرتبط

27فروردین
مشکل معیشت باعث فاصله گرفتن افراد مستعد از مجموعه‌های علمی می‌شود
آیت الله شبیری زنجانی در دیدار اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه قم:

مشکل معیشت باعث فاصله گرفتن افراد مستعد از مجموعه‌های علمی می‌شود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.