• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

5
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با وزیر ارتباطات تاکید کرد؛

لزوم اصلاح و ساماندهی فضای مجازی و اهتمام جدی مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی

  • کد خبر : 29623
  • 07 آبان 1400 - 12:02
لزوم اصلاح و ساماندهی فضای مجازی و اهتمام جدی مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی
هیچ کدام از مسائل و مشکلات را جزء با اصلاح فضای مجازی نمی توانیم حل کنیم اما حل کردن این‌ها یک راه حل سطحی و روزمره داشته و یک راه حل عمیق دارد که باید به صورت ریشه ای به دنبال درمان بود و البته ابزارهای لازم از جمله: وزارت ارتباطات، آموزش و پرورش، دانشگاه ها، صداوسیما، مطبوعات، تریبون های مختلف  را در اختیار داریم که با بهره گیری درست از این ابزارها می توانیم به حل مشکلات برسیم.

به گزارش صدای حوزه، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت فضای مجازی، توصیه های مهمی خطاب به وزیر ارائه کرده و گفتند: ما در مسأله ارتباطات و فناوری های جدید مشکلات زیادی داریم؛ از یک طرف اجانب و دشمنان سعی دارند از همین راه نفوذ کرده و امنیت، اقتصاد و همه چیز ما را به هم بریزند؛ از طرف دیگر در داخل کشور نیز افرادی سودجو هستند که تنها به درآمد خود فکر می کنند و برای شان مهم نیست چه خطر و تهدیدی متوجه جامعه می شود.

لزوم اصلاح و ساماندهی فضای مجازی

معظم له با تاکید بر لزوم اصلاح و ساماندهی فضای مجازی، به نگرانی های موجود در این زمینه اشاره کرده و تأکید افزودند: هیچ کدام از مسائل و مشکلات را جزء با اصلاح فضای مجازی نمی توانیم حل کنیم اما حل کردن این‌ها یک راه حل سطحی و روزمره داشته و یک راه حل عمیق دارد که باید به صورت ریشه ای به دنبال درمان بود و البته ابزارهای لازم از جمله: وزارت ارتباطات، آموزش و پرورش، دانشگاه ها، صداوسیما، مطبوعات، تریبون های مختلف  را در اختیار داریم که با بهره گیری درست از این ابزارها می توانیم به حل مشکلات برسیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با تاکید بر لزوم اهتمام جدی مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی، تمامی دستگاه های اجرایی و مسئولان بخش های مختلف را به هماهنگی هر چه بیشتر در این جهت توصیه کردند و فرمودند: در کنار هماهنگی، همدلی و جدیت مسؤولان؛ مردم هم باید همراهی و حمایت کنند تا مشکلات حل شود؛ اگر مسؤولان بتوانند اعتماد مردم را جلب کنند حل مشکلات آسان تر خواهد شد.

معظم له اضافه کردند: ملت ما مردمانی مقاوم و پایدار هستند و سال ها تحت فشار اقتصادی و تحریم های بی نظیر دشمنان مقاومت کردند و دشمنان هم به خوبی می دانند غلبه بر این ملت آسان نیست، جالب این که در بسیاری از عرصه ها بر خلاف تصور دشمنان به جای عقب گرد ملت و نظام اسلامی ما پیشرفت کرده است.

ایشان در ادامه به ماهیت جمهوری اسلامی اشاره کرده و گفتند: ما جمهوری اسلامی هستیم، هم جمهوری و اسلامی و باید هر دو جنبه را حفظ و تقویت و تکمیل کنیم؛ در تمامی عرصه ها از جمله ارتباطات، صدا و سیما، آموزش و پرورش و دانشگاه باید جنبۀ های مذهبی  و دینی رعایت شود؛ آنچه عامل اقتدار ما در برابر دشمنان شده همین دو عامل حضور مردم و عنصر ایمان و اعتقاد آنان بوده است.

حضرت آیت الله  مکارم شیرازی افزودند: اگر در زرادخانه های دشمنان توپ و تانک و سلاح های آنچنانی پیدا می شود، ما چیزی به نام اعتقاد به جهاد، شهادت و ولایت داریم و با اتکا بر همین عناصر می توانیم دشمن را شکست دهیم و تاکید می کنیم که نباید این سلاح به هیچ وجه کند شود.

معظم له همچنین ابراز امیدواری کردند با همت مسئولان و همکاری همه مردم و رعایت دستورالعمل های بهداشتی هر چه سریعتر شرایط کشور عادی و زمینه بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی و حوزه ها و رونق مجدد و بیش از پیش علمی کشور فراهم شود.

حضرت آیت الله  مکارم شیرازی همچنین نسبت به موقعیت ویژه فرهنگی، علمی و دینی شهر مقدس قم نکات مهمی را بیان نموده و گفتند: قم خاستگاه انقلاب و پایگاه فقاهت و مرجعیت و شهری مذهبی و متعلق به تمام جهان اسلام و تشیع است و باید به این شهر توجه ویژه ای شود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=29623
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.