• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

1
حجت الاسلام مجید دهقان تاکید کرد:

ما روش سخنرانی انقلابی را باید آموزش دهیم و از آموزش های نظری صرف بپرهیزیم

  • کد خبر : 27745
  • 20 مهر 1400 - 17:05
ما روش سخنرانی انقلابی را باید آموزش دهیم و از آموزش های نظری صرف بپرهیزیم
در کتاب روش سخنرانی دینی، لازم بود در لابه لای مباحث نظری آن مثال هایی هم آورده می شد که ذهن مخاطب را بهتر اقناع کند.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام مجید دهقان استاد مؤسسه امیر بیان، در دومین کرسی نقد کتاب معاونت تبلیغ با موضوع نقد و بررسی کتاب «روش سخنرانی دینی» نوشته حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری، گفت: این کتاب در اولین چاپ ها توانست یک تشنگی را در طلاب رفع کند و آن نیاز به آموزش روش سخنرانی دینی بود.

وی افزود: بارها از این کتاب در کلاس های آموزش سخنرانی استفاده کرده ایم و مطالب بسیار مفیدی در آن وجود دارد.

حجت الاسلام دهقان، دانستن تفاوت کتاب مهارتی با کتاب علمی آموزشی را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: در این کتاب، نگاه کارگاهی و عملی محسوس نیست و بیشتر جنبه نظری دارد.

وی این کتاب را دارای کمترین اغلاط املایی دانست و گفت: یکی از نکات ویرایشی و نگارشی در این کتاب نیامدن علامت تشدید در جاهای لازم است و باید مورد اصلاح قرار گیرد.

مسئول قرارگاه امامین انقلاب اسلامی، تصریح کرد: ازدیاد تعاریف در مورد اصطلاحات مختلفی که خیلی از آن ها واضح هستند هم یکی از مشکلات این کتاب است که موجب شلوغ شدن ذهن مخاطب می گردد؛ برخی از این تعاریف مخل هستند.

وی با اشاره به لزوم اقناع اندیشه از طریق احساس، افزود: در کتاب روش سخنرانی دینی، لازم بود در لابه لای مباحث نظری آن مثال هایی هم آورده می شد که ذهن مخاطب را بهتر اقناع کند.

ما روش سخنرانی انقلابی را باید آموزش دهیم

حجت الاسلام دهقان بیان داشت: ما روش سخنرانی انقلابی را باید آموزش دهیم و از آموزش های نظری صرف بپرهیزیم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=27745
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.