• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

5
معاون امور حوزه های علمیه خواهران کشور اعلام کرد:

برگزاری کلاس های حوزه علمیه خواهران بصورت نیمه حضوری

  • کد خبر : 26848
  • 11 مهر 1400 - 14:49
برگزاری کلاس های حوزه علمیه خواهران بصورت نیمه حضوری
حجت الاسلام والمسلمین واحدی گفت: کلاس های حوزوی امسال به صورت نیمه حضوری و با بهبود شرایط کرونایی به صورت حضوری برگزار می شود.

به گزارش صدای حوزه، گردهمایی سالانه اعضای هیئت امناء واحد های حوزوی خواهران استان سمنان به مدت یک روز در مجتمع حوزوی الزهرا(س)  سمنان برگزار شد.

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور در این گردهمایی گفت: برنامه‌ها سال گذشته به صورت غیرحضوری برگزار می‌شد که باتوجه به شرایط مطلوب بیماری و سرعت واکسیناسیون، تلاش می‌شود کلاس‌ها به صورت نیمه حضوری و با ایجاد شرایط بهتر حضوری برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی افزود: حدود ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در کشور فعال است و استان سمنان نیز با پذیرش بیش از ۴۰۰ طلبه جدید در مدارس علمیه، جمعیت خوبی از طلبه فعال دارد.

حوزه های علمیه نباید به دولت ها وابسته باشند

وی افزود:  هیئت امناء مدارس علمیه ناصران دین خدا هستند. بنا به گفته امام خمینی(ره) برای ساخت و مدیریت مدرسه علمیه لازم است که مردم به میدان بیایند تا اینگونه پایه های دین خدا محکم شود، دولت ها وظیفه دارند از حوزه های علمیه حمایت کنند، ولی حوزه های علمیه نباید به دولت ها وابسته باشند؛ باید هرچه بیشتر برای مردمی ساختن حوزه های علمیه تلاش کرد.

کلاس های حوزه خواهران نیمه حضوری برگزار می شود

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان نیز در این گردهمایی گفت: زیرساخت‌های آموزشی حوزه علمیه خواهران در استان مطلوب  است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان افزود: تبلیغ در دنیای امروز باید همراه با تحول باشد؛ امکانات و زیرساخت های حوزه های علمیه خواهران مناسب تر از حوزه های برادران است.

وی ضمن اشاره به اهمیت آموزش های حوزه علمیه خواهران افزود: بانوان باید سبک زندگی اسلامی و فرهنگ اسلامی را بین خانواده و فرزندان تبیین و ترویج کنند.

گفتنی است، نشست هیئت امنای حوزه‌های علمیه خواهران به صورت سالانه و نشست فصلی مدیران مدارس علمیه با هدف انسجام بخشی و هدف گذاری دقیق‌تر برنامه‌ها در راستای جریان یافتن اهداف و برنامه‌ها برگزار می‌شود.

کلاس های حوزه خواهران نیمه حضوری برگزار می شود

حجت الاسلام سیدعلیرضا آرامی امام جمعه گرمسار هم در این گردهمایی گفت: تفاوت حوزه علمیه با دانشگاه در عمق علمی و بُعد معنوی است و انتظار بر این است بر معنویت و دوری از نمره گرایی تاکید بیشتری شود.

وی افزود: برای رسیدن به انتظاراتی که از هیئت امناء وجود دارد ابهاماتی موجود است خصوصا این که برخی از انتظارات خارج از اختیار مدیران مدارس علمیه و هیئت امناء می باشد.

کلاس های حوزه خواهران نیمه حضوری برگزار می شود

عباس گلرو، نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس نیز در این جلسه گفت: متاسفانه مشکلات فرهنگی ما بیشتر از مشکلات اقتصادی است و از حوزه علمیه انتظار می رود در رفع این مشکلات تلاش کند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=26848
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

16فروردین
آغاز پذیرش داوطلب در حوزه های علمیه خواهران استان تهران
معاون آموزش حوزه علمیه خواهران تهران مطرح کرد؛

آغاز پذیرش داوطلب در حوزه های علمیه خواهران استان تهران

05فروردین
باید رشته‌های جدید و مورد نیاز طلاب خواهر طراحی شود/ضرورت تغییر نگاه برخی از مسئولان به حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا
معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران، در اولین جلسه از سلسله نشست‌های بدون تعارف در پایگاه خبری صدای حوزه:

باید رشته‌های جدید و مورد نیاز طلاب خواهر طراحی شود/ضرورت تغییر نگاه برخی از مسئولان به حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.