• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6239اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

5
آیت الله حسینی بوشهری مطرح کرد:

ضرورت و اهمیت کادر سازی و تربیت نیرو برای نظام اسلامی از سوی حوزه

  • کد خبر : 25760
  • 29 شهریور 1400 - 16:41
ضرورت و اهمیت کادر سازی و تربیت نیرو برای نظام اسلامی از سوی حوزه
باید مجموعه ای در حوزه ایجاد شود و اقدام به تربیت و کادر سازی برای نظام در دو رده علم و مهارت آموزی برای پذیرش مسئولیت های مختلف کند. اگر فردی از توانایی و بنیه علمی و مهارت لازم در انجام کار و مسئولیتی برخوردار باشد، در انجام وظائفش موفق تر خواهد بود.

به گزارش صدای حوزه، آیت الله حسینی بوشهری در مراسم تودیع و معارفه مدیر سابق و سرپرست جدید مدرسه عالی انوار طاها در قم بر اهمیت کادر سازی و تربیت نیرو برای نظام جمهوری اسلامی از سوی حوزه تأکید و آن را در شرایط کنونی ضروری دانست و گفت: بعد از ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز مجموعه مستقلی برای این کار در حوزه آماده نشده است.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: نظام به افرادی در سطح مدیریت نیازمند است که دارای علم و مهارت لازم باشند. داشتن این دو بال، برای پذیرش مسئولیت امر ضروری است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: اگر فردی در نظام جمهوری اسلامی که می خواهد مسئولیتی را قبول کند، دو بال علم و مهارت و توانایی لازم را همزمان داشته باشد، قطعا موفقیت او در انجام مسئولیت بسیار مؤثر خواهد بود.

کادر سازی و تربیت نیرو، نیازمند مجموعه ای مستقل

وی عنوان کرد: باید مجموعه ای در حوزه ایجاد شود و اقدام به تربیت و کادر سازی برای نظام در دو رده علم و مهارت آموزی برای پذیرش مسئولیت های مختلف کند. اگر فردی از توانایی و بنیه علمی و مهارت لازم در انجام کار و مسئولیتی برخوردار باشد، در انجام وظائفش موفق تر خواهد بود.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه حجت الاسلام عبداللهی مدیر سابق مدرسه عالی انوار طاها را از مدیران خوش فکر، نظریه پرداز، طراح که دارای دید و نظری به آینده دارد، عنوان و این شاخصه ها را امتیازات مدیریتی وی، برشمرد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عنوان کرد: آقای عبداللهی در ۵ سال مدیریت در این مدرسه، توانست گام های خوبی همچون دعوت از اساتید خوب و خوش فکر برای تربیت طلاب و رشد علمی آنها بردارد.

شاخصه مدیریتی آقای عبداللهی

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: از دیگر شاخصه مدیریتی وی، داشتن همت بالا برای رسیدن به افق بلند، آرمانگرایی برای رسیدن به واقعیت، همفکری با اساتید صاحب نظر در اداره و مدیریت و ارتقای علمی و تربیتی طلاب و… است.

وی عنوان کرد: این شاخصه از او فرد و مدیری موفق در این ۵ سال در مدرسه عالی انوار طاها ساخت و در ادامه طلاب هم لازم است از این فرصتی که برای رشد علمی و تربیتی شان در این مدرسه آماده شده، نهایت استفاده را ببرند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: اینجا حوزه علمیه است و فضای معنوی آماده شده، فرد و طلبه موفق کسی است که از این دریای خروشان علمی و تربیتی برای رشد علمی و تربیتی خود بکارگیرد و اگر این چنین شود، آن فرد سود کرده است و این بالاترین ارزش است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=25760
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

14بهمن
واکاوی جایگاه مردم در اندیشه متفکران انقلاب اسلامی
روایت شفاهی فصل مردم برگزار می‌شود؛

واکاوی جایگاه مردم در اندیشه متفکران انقلاب اسلامی

01بهمن
لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب
اساتيد سطوح عالي حوزه قم، در نامه‌اي به رؤساي قوا خواستار شدند:

لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

05دی
سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد
مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش مطرح کرد؛

سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.